کمپانی یونیورسال می‌تازد: “دنیای ژوراسیک” سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد

دنیای ژوراسیک

فیلم «دنیای ژوراسیک» که کمتر از دو ماه از آغاز اکرانش می‌گذرد، در جایگاه سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما نشست.

 

به گزارش آنا، «دنیای ژوراسیک»، چهارمین فیلم از مجموعه فیلم‌های سینمایی «پارک ژوراسیک» که استیون اسپیلبرگ آغازگر آن بود، با عبور از مرز فروش یک میلیارد و 520 میلیون دلار موفق شد فیلم ابرقهرمانی «انتقامجویان» استودیو مارول/دیزنی را از مقام سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما در سطح بین‌المللی پایین بکشد و خود در جای آن بنشیند.

«دنیای ژوراسیک» استودیو یونیورسال که مانند سایر فیلم‌های «ژوراسیک» درباره رها شدن ناخواسته و فاجعه‌بار دایناسورهای زنده شبیه‌سازی شده یک پارک تفریحات است، در جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ (بدون در نظر گرفتن اثر تورم در مدت زمانی به طول یک قرن) پس از «آواتار» متعلق به استودیو فاکس قرن بیستم و «تایتانیک» استودیو پارامونت (هر دو به کارگردانی جیمز کامرون) قرار گرفته است.

به گزارش ورایتی، تا پیش از سال 2015 هیچ فیلم استودیو یونیورسال نتوانسته بود به فروش گیشه‌ای بیش از یک میلیارد دلار دست یابد، اما در سال 2015 ناگهان این استودیو با دو فیلم بالای 1.5 میلیارد دلار «خشمگین 7» و «دنیای ژوراسیک» توانست با جهشی تاریخی آثار خود را به صدر جدول فروش گیشه بین‌المللی بفرستد.

«دنیای ژوراسیک» اما در جدول فروش آمریکای شمالی هنوز پس از «انتقامجویان» و در مقام چهارم است، گرچه به نظر می‌رسد به زودی در آن جدول نیز مانند جدول فروش بین‌المللی جایگاه سوم را تصاحب خواهدکرد. به گزارش boxofficemojo.com در حال حاضر در جدول فروش گیشه سینما در سطح جهان، «آواتار» با 2.788 میلیارد دلار ( که حدود 750 میلیون دلار آن از بازار آمریکای شمالی است) در رتبه اول قرار دارد و «تایتانیک» با 2.186 میلیون دلار (659 میلیون دلار از بازار آمریکای شمالی) در جایگاه دوم است.

«دنیای ژوراسیک» که شش هفته از آغاز اکران آن می‌گذرد و در چندین بازار بین‌المللی روی پرده است، تاکنون 614 میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از 900 میلیون دلار در خارج از آن قاره فروش داشته است.

در فیلم «دنیای ژوراسیک» به کارگردانی کالین تروورو و مدیریت تولید استیون اسپیلرگ با بازی کریس پرَت، برایس دالاس هاوارد، جیک جانسن، عرفان خان، عمر سای و وینسنت دونونفریو که داستانش بیست‌و‌دو سال بعد از داستان «پارک ژوراسیک» بیست‌و‌دو سال پیش می‌گذرد، بازسازی پارک تفریحات فاجعه آمیزی که جان هموند بنیانگذارش بود، در ابتدا کاملاً عملی و بی‌خطر به‌نظر می‌رسد اما جاذبه جدیدی که برای جلب مخاطبان بیشتر طراحی می‌شود، پیامدهای هولناکی به بار می‌آورد.

caffecinema.com

Check Also

عباس کیارستمی؛ آبروی سینمای ایران

کیارستمی در کنار ‘جنگل بدون برگ’ عکس: پوریا ماهرویان پوریا ماهرویان بی‌بی‌سی عباس کیارستمی٬ فیلمساز سرشناس …