کشف شگفت‌آور گوگل درباره‌ی تیم‌های موفق

گوگ222ل

گوگل تحقیقات گسترده‌ای را در زمینه‌ی مهارت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی یک مدیر خوب انجام داده‌است. اما در مورد بقیه‌ی نیروی کار چه؟ رسیدن به موفقیت و پیشرفت در هر سازمان بزرگی منوط به همکاری کل تیم‌ها است.در سال ۲۰۱۳، غول اینترنت تصمیم گرفت این مسئله را واکاوی کند. هرچند از ۳۷۰۰۰ کارمند این شرکت، فقط ۶۰۰ نفر مدیر یا عضو هیات مدیره بودند. آیا آن ۳۱۰۰۰ کارمند باقی‌مانده به اندازه‌ی کسانی که مسئولیت هدایت آنها را بر عهده داشتند، موثر بودند؟

در طول یک دوره‌ی دو ساله، گروهی از محققان در شرکت بیش از ۱۸۰ تیم را تجزیه و تحلیل کردند و با صدها کارمند مصاحبه کردند. هدف از این‌ کار چه بود؟ پیدا کردن اسلوب عملکردی که پشت هر تیم وجود دارد. آنها در بلاگ‌شان، ری‌ ورک، این‌گونه توضیح دادند: ” ما تقریبا مطمئن بودیم ترکیب کامل ویژگی‌ها و مهارت‌های فردی لازم را برای یک تیم برجسته- یک محقق بورسیه‌ی رودز*، دو شخص برون‌گرا، یک مهندس که در آنگولار جی‌اس* خبره است و یک نفر دارای مدرک دکترای تخصصی- پیدا می‌کنیم.”

یافته‌های آنها نتوانست فراتر از فرضیات اولیه‌شان برود. معلوم شد راز عملکرد عالی تیم چندان به افراد آن بستگی ندارد و بیش‌تر در مجموعه ‌نیروهای گسترده‌تر تیمی نهفته است: “این‌که چه کسانی در تیم هستند اهمیت کم‌تری دارد در مقایسه با این‌که اعضای گروه چه‌طور با هم تعامل دارند، کارشان را چگونه ساختاربندی می‌کنند و چه دیدگاهی نسبت به نقش خود دارند.” آنها متوجه شدند که تیم‌های دارای عملکرد عالی تقریبا همیشه ۵ ویژگی را به نمایش می‌گذارند:

۱. امنیت روانی

اعضای تیم برای ریسک کردن و انتقادپذیر بودن در برابر یکدیگر احساس امنیت دارند.

 

۲. قابل اعتماد بودن

اعضای تیم کارهای‌شان را سر وقت انجام می‌دهند و به استانداردهای ممتاز گوگل دست پیدا می‌کنند.

 

۳. ساختاربندی و شفافیت

اعضای تیم نقش‌ها، برنامه‌ها و اهداف روشن دارند.

 

۴. معنا و مفهوم

کار برای همه‌ی اعضای تیم مهم است.

 

۵. تاثیر

اعضای گروه معتقد هستند کارشان مهم است و تغییر ایجاد می‌کند.

مطابق با پژوهش آن‌ها، مهم‌ترین عامل محرک تیم امنیت روانی است- توانایی جسور بودن و پذیرفتن ریسک بدون نگرانی درباره‌ی این‌که اعضای تیم چه‌طور شما را قضاوت می‌کنند.

*در آنگولار جی‌اس: چارچوب نرم‌افزاری تحت وب متن‌باز نگه‌داری‌شده توسط گوگل و جامعه‌ی برنامه‌نویسان شخصی برای حل بسیاری از چالش‌های برنامه‌های تک‌صفحه‌ای است-م.

*رودز: کمک هزینه‌ی بین‌المللی که به دانش آموزان غیر انگلیسی جهت تحصیل در دانشگاه آکسفورد داده می‌شود.

Check Also

نوسان قیمت ارز و سکه؛ بازار ایران به خروج بریتانیا از اتحادیه واکنش نشان داد

کارمند یک صرافی در تهران در حال شمارش اسکناس های دلار آمریکا – ۵ آوریل …