چگونه کنترل امور مالی را به همسرتان واگذار کنید؟

یکی از مسائل عمده در هر ازدواجی امور مالیه. شما و همسرتون (خانمتون) ممکنه حساب های بانکی جداگانه یا مشترکی داشته باشین و بعضی اوقات موقعیتی پیش میاد که خودتون فرصت نمیکنین امور مالی رو کنترل کرده و لازمه که اونو به همسرتون واگذار کنین. در هر صورت یه نفر باید باشه که تمام صورت حساب ها و قبض ها رو پرداخت کنه و بقیه امور رو در دستش بگیره و شما به عنوان یه زن و شوهر نباید در این زمینه شکست بخورین. در مواقعی که میخواین اجازه بدین همسرتون امور رو در دست بگیره، باید همه اطلاعاتی که دارین رو داشته باشه تا مسائل مالی رو با هشیاری بیشتری مدیریت کنه. واگذار کردن کنترل مالی به خانمتون به اتفاق نظر و چند تکنیک مدیریت مالی نیاز داره.

با همسرتون صحبت کنین تا مطمئن شین که تمایل داره تا کنترل امور مالی رو به دست بگیره. اگه نمیخواد همچین مسئولیتی رو به عهده بگیره، پس باید به فکر یه راه حل دیگه باشین.

امور مالی

یه حساب بانکی به نامش باز کرده یا در حساب های خودتون مشترکش کنین. در هر صروت باید یه دسترسی کامل به حساب بانکیتون به همسرتون بدین. اینکار منابع لازمی که برای مدیریت امور مالی نیاز داره رو به طور موثر در اختیارش قرار میده.

ازش بخواین در پر کردن فرم های مالیاتی و نحوه پرداختش و… بهتون کمک کنه تا در صورت نیاز خودش به تنهایی بتونه اینکارا رو انجام بده.

در هر سنی که هستین پیش یه وکیل برین و یه وصیت نامه تنظیم کرده و تمام دارایی هاتون رو داخلش ذکر کنین.

منبع: ehow

Check Also

۳ اشتباه مالی که زوج های جوان انجام می دهند

ازدواج یه نقطه عطف هیجان انگیز در زندگی برای همه ی زوج هاست، اما بعد …