ویتامینی که افراد چاق به آن نیاز دارند

 ویتامی2ن
 افراد چاق مبتلا به سندرم متابولیک در عین حال که در جذب ویتامین E مشکل دارند، حجم کمتری از این ویتامین را دریافت می‌کنند.
این افراد به دلیل وزن بالا و مشکلات دیگری که موجب افزایش استرس اکسیداتیو می‌شود، به مقدار بیشتری از این ویتامین نیاز دارند، چون وجود چنین مشکلاتی باعث می‌شود جذب ویتامین E ‌در بدن آنها کاهش یابد.
این کمبود می‌تواند طیف وسیعی از بیماری‌های شناخته شده مرتبط با سندرم متابولیک، همچون بیماری‌های قلبی، دیابت، آلزایمر و سرطان را تشدید کند.
ویتامین E قابل حل در چربی است و باید در افراد مبتلا به اضافه وزن که به میزان زیادی از غذاهای چرب مصرف دارند، در سطح بیشتری موجود باشد. اگرچه گردش ویتامین E در جریان خون ممکن است بالا باشد، اما در افراد چاق این ریزمغذی‌های حیاتی راه خود را به بافت‌هایی که به آن‌ها نیاز دارند، پیدا نمی‌کنند.
ویتامین E با لیپیدها یا چربی‌های پیدا شده در خون همراه است، اما مشخص شد بافت‌های بدن افراد چاق دریافت برخی از این لیپیدها را به دلیل دارا بودن میزان چربی کافی نمی‌پذیرند و در این فرآیند ویتامین E هم پذیرفته نمی‌شود. بنابراین از آنجا که بافت‌های بدن با استرس اکسیداتیو جدی روبرو هستند، رساندن ویتامین E به آن‌ها با مشکل روبرو می‌شود.
منبع: هفت صبح

Check Also

غذاهای حاوی افزودنی را کمتر مصرف کنید

آیا تاکنون به این مساله فکر کرده‌اید غذاهای کنسروی یا محصولات غذایی فرآوری شده که …