نماینده پارلمان بریتانیا در حمله با چاقو و تیراندازی کشته شد

160616132023_jo_cox_624x485_pa_nocredit
یک نماینده پارلمان بریتانیا در برستال، در یورکشایر غربی، در حمله‌ای که با چاقو و تیراندازی انجام گرفت زخمی شد و کمی بعد بر اثر شدت جراحات در بیمارستان درگذشت.
جو کاکس، از حزب کارگر، هم چاقو خورد و هم گلوله. وضعیت خانم کاکس وخیم گزارش شده بود و ساعاتی پس از انتقال به بیمارستان اعلام شد که او درگذشته است.
برندن کاکس، همسر نماینده درگذشته پارلمان بریتانیا گفت جو کاکس خواهان “همبستگی مردم برای مبارزه با همان حس نفرتی بود که او را کشت.”
گفته شده که یک نفر دیگر هم در این حادثه چاقو خورده است.

پلیس و تیم پزشکی قانونی در محل حمله حاضر شده‌اند
خانم کاکس پیش از مرگ با هلیکوپتر به بیمارستانی در لیدز منتقل شد.
پلیس یورکشایر غربی اعلام کرده است که یک مرد ۵۲ ساله در این رابطه بازداشت شده و سلاح‌های مورد استفاده در حمله نیز ضبط شده است.
حمله به خانم کاکس در آستانه همه‌پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا انجام شده است. هر دو اردوگاه موافق و مخالف ماندن در اتحادیه اروپا، در واکنش به حمله به نماینده پارلمان بریتانیا کارزار انتخاباتی خود را متوقف کرده‌اند.
چهره‌های سیاسی از جناح‌ها و احزاب مختلف بریتانیا حمله به جو کاکس را محکوم کرده‌اند.
جو کاکس یکی از ۳۶ نماینده‌ای بود که جرمی کوربین، رهبر فعلی حزب کارگر را برای شرکت در رقابت‌های رهبری حزب نامزد کرده بود. خانم کاکس همچنین از نمایندگانی در پارلمان بریتانیا بود که خواهان پذیرفتن پناهجویان سوری در این کشور بودند. او در کارهای خیریه نیز فعال بود.

BBC

Check Also

گرمای شدید در شرق آمریکا شش قربانی گرفت

به گزارش مرکز ملی آب و هوای آمریکا، بر اثر موج گرمای شدید در ایالات …