نظر منتقدان پس از نخستین نمایش فیلم “استیو جابز” در جشنواره تلوراید

استیو

فیلم استیو جابز ساخته دنی بویل و با نقش آفرینی میشائیل فاسبیندر در نقش جابز و ست روگن، کیت وینسلت در جشنواره تلوراید به نمایش درآمد و قرار است در جشنواره فیلم نیویورک نیز به نمایش درآید.

هنوز همه منتقدان مشهور و صاحب نظر فیلم را ندیده‌اند چرا که هم‌زمان جشنواره فیلم ونیز در حال برگزاری است اما با توجه به نظرات منتشر شده منتقدانی که فیلم را دیده‌اند، استیو جابز دنی بویل با واکنش نسبتا خوبی روبه رو شده است. شاید اگر فینچر از فیلم کناره‌گیری نمی‌کرد فیلم حال و هوای دیگری داشت.با جاستین چانگ از ورایتی شروع می‌کنیم، چانگ می‌نویسد: «برای کسانی که موافق  نگاه عمومی هستند که بنیان‌گذار اپل آدمی بصیر  و الگو و هم هیولایی بود که باید قلبش در یک چیپ سیلیکونی جا می‌گرفت، خیال‌شان راحت باشد که فیلنامه‌نویس آرون سورکین، دنی بویل و ستاره میشائیل فاسبیندر برای  موضوع آنها  طراحی برجسته و مبتکرانه و خشمگینانه انجام داده و فیلمی خود بزرگ‌بینانه‌ای سزاوار او ساختند.»

تاد مکارتی در هالیوود ریپرتر می‌نویسد: «به لحاظ مفهومی، فیلمنامه سورکین مانند یک نمایشنامه است که هر بخش 43 دقیقه‌ای در پشت صحنه چیدمان شده همانگونه که جایز خود را برای رونمایی از سه محصول بزرگ‌اش آماده می‌کند: مکینتاش در سال 1984، نکست «کیوب» در 1988 و آی مک در 1998.»

بنجامین لی در گاردین اعتقاد دارد: «بویل ذاتا مناسب فیلمنامه نیست.»

اریک کوهن در ایندی وایر می‌افزاید: «یکی از فیلم‌های نادر بویل است که ذهن شخصیت اصلی را آنقدر زیر و رو نمی‌کند که جاروجنجال‌هایی اطراف او را مورد توجه قرار می‌دهد.»

رودریگو پرز در پلی لیست می‌نویسد: «اثری مکمل شبکه اجتماعی است. در حالی که کارگردان آن فیلم دیوید فینچر، این پروژه را ترک کرد، سورکین ماند و به ما یک نوشیدنی انرژی‌زای رد بول داد. ماحصل کار بی‌نهایت جذاب است. استیو جابز به مراتب خنده‌دارتر، احساساتی‌تر و پرشورتر از آن فیلم درباره بنیانگذار فیس‌بوک است.»

کافه سینما

Check Also

عباس کیارستمی؛ آبروی سینمای ایران

کیارستمی در کنار ‘جنگل بدون برگ’ عکس: پوریا ماهرویان پوریا ماهرویان بی‌بی‌سی عباس کیارستمی٬ فیلمساز سرشناس …