مسائلی که باید قبل از استعفا به آن توجه کنید!

 

استعفا

 

درآمد بیشتر نباید تنها موضوعی باشه که برای تغییر شغل بهش فکر میکنین. باید به دقت شغل فعلیتون رو ارزیابی کرده و بعد درباره استعفا تصمیم بگیرین.

طبق تحقیقی که در لینکدین انجام شده، دریافت حقوق بالاتر بیشترین علت تغییر شغل بوده و استخدام شدن و حفظ یک شغل دیگر موضوعی غرورآمیز نیست، و البته ماندن در یک شغل، بیهوده نبوده و فرصتی برای یادگیری و پیشرفت سریعتر در یک شرکته. بیشتر کارمندان به این فکر نمیکنن که شاید مشابه موقعیتی که دلخواهشونه در همون شرکتی که دارن کار میکنن وجود داشته باشه، برای حل این موضوع شرکت ها و سازمان ها باید کارمندان رو تشویق کنن که بیشتر درباره آرمان های حرفه ای خودشون فکر کنن. حتی در این دوران دیجیتال و با وجود شبکه های اجتماعی مختلف، باید بیشتر روی تعامل رودرو تمرکز کرد و رابطه ی خوبی بین کارمندان و کارفرمایان برقرار بشه.

استعفا

چند ارزیابی مختلف وجود داره که شاید بتونه کمکتون کنه تا درباره تغییر شغل تجدید نظر کنین:

جلسات آموزشی و فرصت رشد و ترقی
قبل از تصمیم به تغییر شغل ، باید درباره این فکر کنین که آیا شرکت جدید بهتون فرصت آموزش میده یا میذاره مهارت های جدیدی یاد بگیرین؟ آیا این شرکت محیطی آموزش محور داره و بهتون اجازه میده ترقی کنین یا خیر؟

فرهنگ یک شرکت
یک لحظه با خودتون فکر کنین که میتونین از نظر احساسی با شرکت فعلی قطع رابطه کنین یا خیر. شما احتمالا با کارتون درگیری لازم رودارین و در فضایی کار میکنین که با همکاران رابطه خوبی پیدا کردین، حالا با این شرایط آیا دلتون میخواد تغییر شغل بدین؟ روابط خوب در محیط کار میتون روحیه شما رو بالا ببره. وقتی در منطقه امن در کنار کسانی هستین که بهتون کمک میکنن، مطمئنا بهره وری بیشتری خواهید داشت.
تغییر شغل و انطباق با فرهنگ شرکت جدید و تعامل با همکاران جدید میتونه باعث احساس ناراحتی در شما شده و باعث یک انتقال دشوار بشه. پس هر زمانی که احساس آمادگی کردین شغلتون رو تغییر بدین.

محیط شرکت
شاید بدیهی به نظر برسه اما باید توجه کنین که محیط کار باعث بهره وری بیشتر شما میشه. یه محیط کار سالم و خوب باعث میشه در کارتون نظم بیشتری پیدا کنین.

آیا شرکت به شما اعتماد داره؟
درباره سطح توانمندی خودتون فکر کنین. ایا به اندازه کافی احساس اعتماد به نفس دارین و در انجام کارها مستقل عمل میکنین؟ آیا حس میکنین از طرف رئیس و هم تیمی های خودتون مورد اعتماد هستین؟ یک سازمان خوب باعث میشه شما با لیدرها تعامل کرده و بهتون اعتماد داره. خوب حالا این مسئله چقدر برای شما ارزش داره و آیا بهتر نیست بیشتر راجع به ترک شغل فکر کنین؟

اندازه گیری عملکرد
به سیستم مدیریت عملکرد سازمان بیشتر توجه کنین. بیشتر شرکت ها از یه مدل رتبه بندی پیروی میکنن.
به این معنی که موفقیت شما بستگی به عملکرد خوب و بدتون در انجام پروژه ها داره. شرکت های مختلف فرآیندی دارن که با استفاده از اون عملکرد و بازخوردهای پروژه های مختلف رو تجزیه و تحلیل کرده و پتانسیل خودشون رو از طریق یه مدل خاص تعیین میکنن، با این روش میتونین ترقی خودتون رو اندازه گیری کنین.
مدل صلاحیت سنجی شرکت شما باید از طریق ایجاد فرصت یادگیری بهتون اجازه رشد و ترقی بده.

 

novinzi.com

Check Also

اشتباهات رایجی که به خودرو آسیب می زند

  ۳۰ مورد از اشتباهات رایجی که به خودرو آسیب می زند هیچ‌کدام از ما …