مدیر موفق که در کشورشان همچون مارک زاکربرگ هستند : پولدار، موفق و زیر ۳۵ سال

این داستان یک اسطوره ی موسس است: در سال ۲۰۰۷، مارک زاکربرگ در سن ۲۳ سالگی وقتی که در خوابگاهش بود فیسبوک را ساخت و ناگهان به یک میلیاردر تبدیل شد. وقتی او تولد سی و یک سالگی اش را در ماه می گذشته می گذراند، ارزش فیسبوک به مبلغ ۹ میلیارد رسیده بود.

مارک الیوت زاکربرگ برنامه‌نویس رایانه و مؤسس وب‌گاه شبکه اجتماعی آنلاین فیس‌بوک در آمریکا است. مجلهٔ تایم وی را به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۰ انتخاب کرده‌است. او به عنوان یک دانشجوی دانشگاه هاروارد با کمک دانشجویان علوم کامپیوتر به خصوص پشتوانهٔ «اندرو مک‌کالم»، «داستین موسکویتز» و «کریس هاگز» اقدام به تأسیس این وب‌گاه کرد. او اکنون به عنوان مدیر اجرایی در فیس‌بوک فعالیت می‌کند. در سال ۲۰۰۸، مجله فوربس او را جوانترین میلیاردر که ثروتش را شخصاً کسب کرده معرفی کرد و ثروت او را ۱٬۵ میلیارد دلار تخمین زده‌است. هم اکنون وب‌گاه فوربس، دارایی‌های وی را ۶٬۹ میلیارد دلار اعلام کرده‌است. درسال ۲۰۱۰ او به عنوان شخص سال تایم از سوی مجله تایم انتخاب شد. در سال ۲۰۱۰ فیلمی با عنوان شبکهٔ اجتماعی به کارگردانی دیوید فینچر در مورد مارک زاکربرگ و فیس‌بوک ساخته شد. این فیلم که براساس کتاب میلیاردرهای تصادفی نوشتهٔ بن مزریک تهیه شده، به نحوهٔ شکل‌گیری و تأسیس فیس‌بوک و مسائل و کشمکشهای پیرامون آن می‌پردازد. قابل ذکر است که نه مارک زاکربرگ و نه هیچ‌کدام از شرکای نزدیک وی در تهیه و ساخت این فیلم همکاری نداشته‌اند.


 

قطعاَ زاکربرگ تنها شخص در این علم نیست و در دنیا پیشگامانی هستند که بخواهند کمپانی های تکنولوژی راه بیندازند و موفقیت خودشان را بدست آورند. ما تعدادی از این جوانان شگفت آور را از کل دنیا گرد هم آورده ایم که شناختشان خالی از لطف نیست.

russia-pavel-durov-is-30-and-cofounded-a-popular-social-network-there-vk

روسیه: پاول دورو سی ساله و بنیانگذار شبکه ی اجتماعی مشهوری (vk) در آنجاست. وی در سن سی سالگی از زمان ساخت شبکه ی اجتماعی اش vk که جایگزین فیسبوک در روسیه بود به زاکربرگ کشورش شهرت یافت. متاسفانه او در سال گذشته مجبور شد کشورش را ترک کند چرا که مدعی دخالت دولت در کارهای شرکتش بود. هم اکنون او یک نرم افزار پیام رسانی به نام تلگرام دارد.


 

ireland-patrick-and-john-collison-26-cofounded-5-billion-payment-company-stripe

ایرلند: پاتریک و جان کالیسن،هردو ۲۶ ساله و دارای شرکتی به ارزش ۵ میلیارد. برادران کالیسن، با توجه به اینکه کار خود را به صورت قسطی شروع کردند خیلی زود به زاکربرگ ایرلند شهرت یافتند اگرچه هم اکنون در ” سیلیکون ولی ” زندگی می کنند.


 

singapore-28-year-old-quek-siu-rui-cofounded-a-fast-growing-sales-app-carousell

سنگاپور: queksiurui  بیست وهشت سال سن دارد و دارای سریع ترین نرم افزار فروش به نام کاروسل است. وی برای ساخت این نرم افزار تحصیل را رها کرد. کاروسل یک نرم افزار شخص به شخص است که دارای بازخوردی میلیونی در سنگاپور بوده است.


 

japan-yoshikazu-tanaka-founded-social-network-sns-gree-and-hes-worth-17-billion

ژاپن: yushikazutanaka شبکه ی snsgree را خلق کرد که ارزشی در حدود ۱٫۷ میلیارد دارد. او شبکه ی اجتماعی اش را در سال ۲۰۱۰ وقتی ۲۶ ساله بود تنها محض تفریح ایجاد کرد. طولی نکشید که در سن ۳۳ سالگی او به جوان ترین شخص کاوشگر در لیست stock exchange تبدیل شد. ارزش شبکه ی او ۱٫۷ میلیارد برآورد شده.


 

canada-michael-litt-28-cofounded-video-marketing-startup-vidyard

کانادا: مایکل لیت،۲۸ ساله و موسس ویدئو مارکتینگی به نام vidyard. او این ویدیو مارکتینگ را به عنوان تکمیل پروژه اش در سال آخر دانشگاه ارائه داد. امروزه vidyard با افتخار از برنامه ی ترکیبی شتابنده ی Y  تاییدیه گرفته و به عنوان یکی از بالا ترین و بهترین استارت آپ هاست و ارزشی حدود ۲۶ میلیون دارد.


 

sweden-spotify-ceo-and-founder-daniel-ek-is-worth-400-million-at-age-32

سوئد: میرسیم به مدیر عامل شرکت SPOTIFY به اسم دانیل ایک با دارایی ۴۰۰ میلیون دلاری در سن ۳۲ سالگی. در ضمن این اولین شرکت وی نمی باشد. او استارت آپ های دیگر خود را به کمپانی های دیگری مثل Trade Doublerو Ebay فروخته است.


 

brazil-gustavo-caetano-33-founded-samba-tech

برزیل: گستاو کاتانو ی ۳۳ ساله صاحب samba tech . او در سال ۲۰۰۴ صاحب یک شرکت توزیع بازی های پر کشمکش موبایل بود که بعد آن را به Samba tech تغییر داد که اکنون در آمریکای لاتین بزرگترین پلتفرم آنلاین ویدیویی است.


 

kenya-20-year-old-mubarak-muyika-sold-his-first-company-for-six-figures-when-he-was-16

کنیا: مبارک موییکای ۲۰ ساله در ۱۶ سالگی اولین شرکت خود را به قیمت صدهزار دلار فروخت. او یک کنیایی است که یک نرم افزار تجاری ساخته است. وقتی ۱۶ ساله بود به hype century technology دست یافت و توانست امتیاز شرکتش را به مبلغ صد هزار دلار بفروشد. در واقع  او به یک فرصت استثنایی برای آموختن بیشتر علم در دانشکاه هاروارد دست یافت.


 

india-deepak-ravindran-27-dropped-out-of-kannur-university-to-found-mobile-search-company-innoz

هند: دیپاک راویندران ۲۷ ساله، برای دستیابی به تحقیقات راجع به گوشی موبایل در کمپانی Innoz دانشگاه را رها کرد. در سال ۲۰۰۸ او و سه تن از دوستانش از دانشگاه Kannur بیرون آمدند تا بتوانند در کمپانی به نام Innoz که به کاربران اجازه می دهد از طریق پیام به google و Wikipedia دسترسی پیدا کنند را ببینند چرا که در هند دسترسی به اینترنت مشکل است. سال گذشته او Innoz را رها کرد تا بتواند lookup را دنبال کند. سرویسی برای موبایل ها در ارتباط با تجارت و بازاریابی .


 

united-states-mark-zuckerberg-founded-facebook-in-his-dorm-room-the-billionaire-is-now-31

ایالت متحده: مارک زاکربرگ هم که همه با وی آشنایی دارید. خالق فیس‌بوک که یک سرویس شبکه اجتماعی برخط است که در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش ادوآردو سوری، اندرو مک‌کالم، داستین مسکوتیز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد به وجود آمد.در ابتدا نام‌نویسی در این سایت به دانشجویان دانشگاه هاروارد محدود بود، اما با گذشت زمان درِ آن برای دانشگاه‌های شهر بوستون، آیوی لیگ و دانشگاه استنفورد نیز گشوده‌شد. پس از افزوده‌شدن دانشگاه‌های مختلف و دبیرستان‌ها به لیست مجاز عضویت در فیس‌بوک، عضویت در آن به تدریج در دسترس تمامی افراد بالای ۱۳ سال در سراسر دنیا قرار گرفت. کاربران برای بهره‌گیری کامل از فیس‌بوک باید در آن نام‌نویسی کنند. پس از نام‌نویسی، امکان ایجاد نمایهٔ شخصی، افزودن دیگر کاربران به فهرست دوستان، فرستادن و دریافت پیام و دریافت آگاه‌سازی از تغییرات دوستان خود فراهم می‌گردد. علاوه بر این موارد، پیوستن به گروه‌های مورد علاقه، یافتن هم‌کاران، هم‌کلاسی‌ها، پسندیدن پستها، بیان دیدگاه و دسته‌بندی دوستان از امکانات دیگر این سیستم است. در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی تعداد اعضای این وب‌سایت از مرز ۱ میلیارد نفر گذشت. که به گفتهٔ خود فیس‌بوک ۸٬۷٪ آن‌ها کاربران جعلی هستند. وب‌سایت فیس‌بوک سالیانه ۱۸۰ پتابایت (معادل نیم پتابایت در روز) اطلاعات در سرورهای خود ذخیره می‌کند. این وب‌سایت به ۴۰ زبان دنیا قابل دسترس بوده و ۷۰ درصد از کاربران آن در خارج از ایالات متحده هستند

منبع: 1pezeshk.com

Check Also

بیست تصویر و بیست جمله قصار از بزرگان: از آدری هپبورن و اسکورسیزی، تا وارهول و وینفری

  در دنیای شگفت انگیزی زندگی می کنیم اما هیچکس شاد نیست! دنیا به طرز …