عابر بانک‌های مجهز به اسکنر عنبیه چشم در راهند

عابر2
 شرکتی به نام Citigroup در حال تست گروه جدیدی از عابر بانک‌ها است که می‌توانند عنبیه چشم افراد را اسکن کنند.
به گزارش وال استریت ژورنال شرکت Citigroup قالب جدیدی از دستگاه‌های ATM ساخت شرکت Diebold را ارزیابی می کند که به جای درخواست رمز ورود، با استفاده از گوشی‌های هوشمند، عنبیه چشم کاربران را اسکن می‌کنند. این فناوری یکی از دو پلتفرم مورد آزمایش شرکت Diebold، سازنده دستگاه‌های ATM است. این ایده که Irving نام دارد، نیازی به کارت اعتباری نداشته و در حال حاضر در نیویورک مورد ارزیابی است. این طرح جدید مبتنی بر استفاده از دوربین گوشی هوشمند مشتریان و اسکن عنبیه چشم آنها به جای نیاز به تایپ کردن رمز ورود کارت اعتباری است. طبق محاسبات Diebold، فرآیند پرداخت پول توسط عابر بانک با استفاده از این روش به 10 ثانیه کاهش می‌یابد.
دومین ایده در این طرح که Janus نام دارد، یک دستگاه ATM دو طرفه است که می تواند همزمان به دو مشتری سرویس دهد. این عابر بانک نیز فاقد کارتخوان های سنتی بوده و به جای چاپ کردن رسید‌های بانکی، می تواند آنها را به کاربر ایمیل یا پیامک کند. این دستگاه هم چنین به ویدیو کنفرانس مجهز شده است تا مشتری بتواند در صورت نیاز به کمک برای انجام تراکنش های پیچیده، از متصدی بانک کمک بگیرد.
تقاضا برای بانکداری از طریق موبایل از 5 درصد در سال 2013 میلادی به 13 درصد در سال 2015 میلادی افزایش یافته است. با وجود تقاضای رو به افزایش، به نظر نمی‌رسد که Citibank برای عرضه این سیستم جدید چندان عجله داشته باشد. به اعتقاد این شرکت، نقش آفرینان اصلی در صنایع مختلف گاهی در حاشیه منتظر می‌مانند تا شایستگی یک محصول برای سرمایه‌گذاری را بیشتر بررسی کنند.
یکی از دلایل اصلی سکوت این شرکت بررسی شرایط و یافتن پاسخ این سوال است که آیا مردم عادی تمایل دارند پولی را که به سختی بدست آورده اند، به سادگی و تنها در عرض چند ثانیه به اسکنر‌های بیولوژیکی بسپارند؟ سابقه نه چندان درخشان Diebold در سایر حوزه‌های نه چندان مهم، اعتماد کردن به چنین سیستم را کمی دشوار خواهد کرد.
منبع: تک شات

Check Also

زندگی راحت و امن و بدون SMS

شبکه های اجتماعی اینترنتی برای موفق شدن یک راه بیش تر ندارند. جلب توجه نوجوانان …