شیرینی هایی که با شیره خرما درست می شوند فوق العاده مقوی و پر انرژی هستند. اما یک راهکار هم برای عاشقان شکلات و کاکائو داریم و آن اینکه به این شیرینی پودر کاکائو هم اضافه کنیم.مواد لازم

۷۵ گرم کره

۱ پیمانه شیره خرما

۱ عدد تخم‌مرغ

۴ /۱ ۱ پیمانه آرد

۳ /۱ پیمانه پودر کاکائو

۱ ق چ بیکینگ‌پودر

۴ /۱ ق چ وانیل

پودر کاکائو و شکلات شیری برای تزیین

طرز تهیه:

۱. ابتد ا کره را د ر یک ظرف مناسب ذوب کرد ه و کنار بگذارید تا خنک شود، سپس شیره خرما، تخم‌مرغ و وانیل را به آن اضافه کرد ه و مواد را باهمزن، بزنید تا یکد ست شود.

۲. د ر یک ظرف د یگر آرد، بیکینگ‌پود ر و پود ر کاکائو را ۳ بار باهم الک کنید، سپس آن را د ر ۳ نوبت به مواد اضافه کرد ه، خوب هم بزنید تا مواد یکد ست و خمیر حاصل شود. خمیر حاصله را جمع کرد ه و آن را د اخل یک کیسه نایلونی قرار داد ه، به مد ت یک ساعت د ر یخچال استراحت د هید.

۳. بعد از یک ساعت خمیر را از یخچال د رآورید. فر را با د مای ۱۸۰ د رجه سانتی‌گراد روشن کنید. حالا از خمیر گلوله‌های کوچکی برد ارید و آنها را د ر دست گرد کنید. گلوله‌ها را بافاصله د ر سینی فر که داخل آن کاغذ روغنی اند اخته‌اید، قرار د هید.

۴. سینی را به مد ت ۲۰ د قیقه د اخل فر بگذارید تا شیرینی‌ها آماد ه شوند، سپس آنها را از فر د رآورید. بعد از خنک شد ن، آنها را از سینی جد ا کرد ه ، د ر ظرف مورد نظر بچینید. شیرینی‌ها را با شکلات شیری و پود ر کاکائو به‌د لخواه تزیین کنید.

فوت و فن