«سرگی برین»، مدیر موفق گوگل

گوگل2

گوگل حالا کاملا ساختارش را دگرگون و متحول کرده و هلدینگی به نام آلفابت را ایجاد کرده است.

این تغییر حدود بیست سال بعد از مشارکت سرگی‌برین و لری‌پیج برای راه‌اندازی و تاسیس گوگل از یکی از خوابگاه‌‌های دانشگاه استنفورد، ایجاد شده است. این اتفاق برای هر دو آنها تحول بزرگی خواهد بود، در حالی که برین همیشه زندگی پر از هیجان و موفقی را تجربه کرده است. با این اوصاف مجله بیزینس اینسایدر به بررسی اتفاقات زندگی مرد پشت صحنه محبوب‌ترین موتور جست‌وجوی اینترنتی جهان پرداخته است.با معرفی برند آلفابت، جایگاه برین کمی ارتقا یافت و از مدیریت پروژه‌های خاص آزمایشگاه Google X به سمت رئیس شرکت مادر جدید انتخاب شده است. حالا مجله فوربس اعلام کرده است که ارزش دارایی‌های خالص برین برابر ۳/ ۳۴ میلیارد دلار است.

برین اما از خانواده‌ای فروتن و متواضع اهل اتحاد جماهیر شوروی در تابستان ۱۹۷۳ متولد شد. در آن زمان پدرش آرزو داشت که کارشناس فیزیک نجومی بشود، اما افراط گرایی و محدودیت‌های حاکم بر جامعه شوروی در آن زمان او را از رسیدن به آرزویش بازداشت تا در نهایت مایکل برین به عنوان یک ریاضیدان زندگی‌اش را ادامه دهد. او در نهایت دوره کاری‌اش را به‌عنوان اقتصاددانی در یک آژانس مشاوره برنامه‌ریزی برای دولت به پایان رساند. خانواده برین در نهایت وقتی او ۶ ساله بود شوروی را ترک کردند و به مریلند رفتند تا سرگی در آزادی و دموکراسی رشد کند.

در آنجا سرگی را به مدرسه Montessori فرستادند که روش کارش بیشتر بر استقلال دانش آموزان و پرورش خلاقیت آنها بود. «جف‌بزوس» موسس و مدیر عامل شرکت آمازون هم به همین مدرسه رفته بود. او بعدها وقتی ۱۷ ساله بود برای یک گردش آموزشی دوباره همراه با پدرش به مسکو رفت و در آنجا از پدرش تشکر کرد که او را از آن کشور خارج کردند.

بررسی زندگی موفق و جالب

در نهایت سرگی برین مدرک لیسانس ریاضیات و علوم کامپیوتر خود را از دانشگاه مریلند گرفت سپس به دانشگاه استنفورد رفت تا مدرک دکترا بگیرد. در همین سال‌ها بود که علاقه او به ورزش‌های مهیج مانند اسکیت، اسکی، ژیمناستیک و حتی طناب بازی به تدریج بیشتر شد. در استنفورد برین در سال ۱۹۹۵ «لری پیج» را ملاقات کرد.

این دو دوستان صمیمی و نزدیکی شدند و درباره علوم کامپیوتری با یکدیگر بحث می‌کردند. آنها همکاری‌شان را با راه‌اندازی موتور جست‌وجو که آن را BackRub می‌خواندند، آغاز کردند.

در حالی که برین و پیج شرکتی را تاسیس کردند که در حال تبدیل شدن به یک شرکت چند میلیارد دلاری در جهان بود، برین همچنان علاقه شدیدش به تناسب اندام و ورزش را دنبال می‌کرد.

او از کفش‌های Vibram (نوعی کفش‌های کوچکی که ساختارطبیعی پا را داشته و دارای پنج قسمت برای انگشتان پا هستند) و لباس‌های هوشمند استفاده می‌کند. گاهی در فاصله میان جلسات یوگا می‌کند و حتی برای تفریح در اطراف ساختمان شرکت روی دستانش راه می‌رود.

بررسی زندگی موفق و جالب

همان‌طور که گوگل در حال رشد کردن از یک موتور جست‌وجوی ساده و تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ با پروژه‌های مختلف بود، برین ایده‌های جالبی شامل خودروهای بدون راننده، لنزهای ارتباطی هوشمند و عینک هوشمند گوگل را ابداع و عملی کرد.

تا مدت‌ها تمام تصاویر منتشر شده از برین همراه با عینک گوگل بود. به همین دلیل هم گزارشگر نیویورک تایمز در مطلبی گفت که برین نقش بسیار مهمی برای معرفی این محصول و آشنا کردن عموم مردم با آن داشته است.

او در سال ۲۰۰۷ با «آن وژسیکی» مدیر عامل شرکت فعال در زمینه تکنولوژی علوم ژنتیک ۲۳andMe و خواهر سوزان وژسیکی یکی از اولین کارمندان گوگل ازدواج کرد.

آنها دو فرزند دارند. در طول سال‌ها این زوج علاقه‌مند به تکنولوژی صدها دلار برای کارهای خیریه کمک کردند و حتی در یک اتفاق ۱۶۰ میلیون دلار به یک مرکز تحقیقات بیماری پارکینسون کمک کردند. این موضوع برای برین اهمیت زیادی داشت، چون بیماری‌های ضعف سیستم عصبی در خانواده او سابقه دارد. برای کاهش ابتلا به پارکینسون او سعی کرد بیشتر ورزش کند و دو بار در روز چای سبز بنوشد. به همین دلیل پزشکانش در سال ۲۰۱۰ اعلام کردند که او حالا تنها ۱۰ درصد احتمال ابتلا به این بیماری را دارد.

بررسی زندگی موفق و جالب

او بخشی از سرمایه‌اش را به خرید جت‌های خصوصی و املاک در پائولو آلتوز اختصاص داده است. او در نهایت ۴۷ نفر را برای مدیریت امور شخصی‌اش مانند یک کاپیتان کشتی و فردی برای انجام خریدهای شخصی استخدام کرده است. با این همه اما او در زندگی خصوصی‌اش نتوانست چندان موفق باشد. او و همسرش در ژوئن سال ۲۰۱۵ بعد از هشت سال زندگی مشترک به صورت رسمی از یکدیگر جدا شدند.

بررسی زندگی موفق و جالب

هر کسی که برین را می‌شناسد، تایید می‌کند که او واقعا دوست دارد از دانش و قدرتش برای بهبود شرایط زندگی مردم استفاده کند. مجله اکونومیست در تحلیلی درباره برین نوشت: «او فردی روشنفکر است که دوست دارد دانش و قدرتش را برای حل مشکلات جهان به‌کار بگیرد.» حالا که او رئیس شرکت مادر آلفابت شده است، احتمالا بیشتر برای پرداخت به ایده‌های نوآورانه و خلاقانه خودش زمان می‌گذارد. او در این مورد گفته است: «ما همچنان سعی می‌کنیم پروژه‌های خاص و هیجان انگیز خودمان را دنبال کنیم.»

 دنیای اقتصاد

Check Also

زندگی راحت و امن و بدون SMS

شبکه های اجتماعی اینترنتی برای موفق شدن یک راه بیش تر ندارند. جلب توجه نوجوانان …