سخنان مهم روحانی درباره فرجامِ برجام

 

روحانی متن
نشست خبری رییس جمهور با اصحاب رسانه پس از لغو تحریم ها و اجرای برجام آغاز شد.

خبرگزاری تسنیم: نشست خبری رییس جمهور با اصحاب رسانه پس از لغو تحریم ها و اجرای برجام آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از انتشار گزارش راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران، در اولین روز اجرای برجام و لغو تحریم ها، در نشستی خبری در حضور رسانه‌های داخلی و خارجی به تشریح شرایط پس از اجرای برجام پرداخت.

در این نشست علاوه بر وزرا و معاونین دولت یازدهم و اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای (محمد جواد ظریف، عباس عراقچی، مجید تخت روانچی)محمد رضا نهاوندیان، حسین فریدون،مرتضی بانک ، محمد باقر نوبخت و صالحی امیری حضور دارند.

سخنان مهم روحانی درباره فرجامِ برجام

مهمترین محورهای سخنان رئیس‌جمهور به شرح ذیل است:

از امروز دیگر برنامه هسته‌ای ایران با بهانه‌های واهی به عنوان تهدید صلح و امنیت برای منطقه و جهان نیست، بلکه وسیله‌ای برای فناوری نوین برای پیشرفت کشور خواهد بود.

از امروز تجار و کارآفرینان ما می‌توانند از مسیر معمولی فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

امروز روز پیروزی ملت ایران در زمینه سیاسی است.

امروز مشخص شد که تعامل سازنده راست است.

از امروز روشن شد که کشور ما دارای قدرت دیپلماسی است.

اگر هدایت‌ها و حمایت‌های رهبری نبود و اگر چتر ولایت فقیه نبود و اگر چارچوب‌هایی که رهبر انقلاب برای این مذاکرات تعیین فرمودند و تذکراتی که دادند، نبود و اگر حمایت ایشان از مذاکره و مذاکره‌کنندگان نبود، امروز در این نقطه موفقیت نبودیم.

امروز آغاز جدید و فصل جدید تعامل ما با منطقه و جهان است.

خوشحالم که امروز دولت برنامه ششم توسعه و بودجه 95 را تحویل مجلس داد.

رئیس‌جمهور در ادامه نشست مطبوعاتی خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

روحانی با اشاره به اینکه کشور ما دارای ثبات و امنیت است و 150 شرکت از 50 کشور خارجی اخیرا به ایران سفر کرده‌اند، گفت: باید مسیر اجرای برجام را رصد کنیم. در آمریکا هر گروهی که دولت را بر عهده بگیرد باید تعهدات برجام را انجام دهد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مشکل عربستان از خود آنها نشات گرفته. عربستان در مسئله منا در چارچوب های اخلاقی  نمی گمجید. عربستان  عذرخواهی نکرد. رفتار عربستان با مردم منطقه خوب و مناسب نیست.

بمباران شدید مردم یمن از سوی عربستان به چه دلیلی است؟ اگر کسی در عربستان بر مبنای عدالت نقدی کند، در برابر این انتقاد اعدام می شود.

اعدام یک عالم دینی چیزی نیست که قابل قبول باشه. عربستان خود مسیر اشتباه را انتخاب کرده که امیدواریم به مسیر اصلی خود بازگردد.

امروز یکی از مقامات عربستان ابراز ناراحتی کرده که برجام اجرایی شده است. ایران اگر لازم باشد جواب قاطعی به برخی از رفتارهای عربستان خو.اهد داد.

Check Also

گرمای شدید در شرق آمریکا شش قربانی گرفت

به گزارش مرکز ملی آب و هوای آمریکا، بر اثر موج گرمای شدید در ایالات …