حقایقی درباره انیمیشن های دیزنی

دیزنی دیزنی2

 

انیمیشن های دیزنی همیشه محبوب بوده اند. نکات جالبی درباره این انیمیشن ها را در این پست بخوانید.

 

۱- آیا می‌دانید اگر از هر زاویه‌ای به میکی ماوس نگاه کنید، گوش‌هایش کاملاً گرد هستند؟! خب، شما همیشه او را به شکل سمت چپ دیده‌اید و کسی او را با گوش‌هایی به شکل سمت راست به یاد ندارد!

1truth

۲- در یک فیلم از «دانلد داک» در سال ۱۹۴۳ به نام «چهره پیشوا» او جلیقه‌ی نازی‌ها را بر تن کرده‌بود! جالب این است که این فیلم را خود کمپانی دیزنی تهیه کرده و جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن کوتاه را هم دریافت داشته‌است.

2truth

۳- در محصولات دهه‌ی ۵۰ از گوفی، او صاحب همسر و فرزند بوده! هرچند، چهره‌ی همسرش هرگز نمایش داده‌نشده و تازه، آن‌چه هم که از آثار بودنش دیده می‌شود، بدنی مانند انسان‌ها دارد و نه سگ. مثلاً وقتی دست او دیده می‌شود، ۵ انگشتی است، بر خلاف گوفی که ۴ انگشت دارد. در یکی از محصولات کارتونی گوفی در سال ۱۹۹۵، همسر گوفی می‌میرد.

3truth

۴- در برخی کارهای این کمپانی کاراکترهای معروف کارهای دیگر دیزنی، دیده می‌شوند. مثلاً در انیمیشن «یخ‌زده»، «راپونزل» و «فلین» در Tangled دیده شدند. میکی ماوس در سکانسی دیگر دیده‌شد. این ارجاعات در بسیاری از کارهای دیزنی دیده شده‌است.

4truth

۵- طراحان پارکهای دیزنی با حقه‌های پرسپکتیو است که قلعه‌هایی باشکوه را ایجاد کرده‌اند.

5truth

۶- در حقیقت کمپانی دیزنی دو پارک دیگر هم دارد. یکی با نام Discovery Island که در سال ۱۹۹۹ و دیگری River Country که در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد اما متروک و تعطیل شدند.

6truth

۷- در ابتدای تولید گوفی، او را Dippy Dawg و کمی بعد George Geef می‌نامیدند. میکی ماوس قرار بود با نام «مورتیمر ماوس» عرضه گردد و «دانلد داک»، یک نام میانی اشرافی دارد: فانتِلروی!

7truthمنبع: بولتن نیوز

Check Also

عباس کیارستمی؛ آبروی سینمای ایران

کیارستمی در کنار ‘جنگل بدون برگ’ عکس: پوریا ماهرویان پوریا ماهرویان بی‌بی‌سی عباس کیارستمی٬ فیلمساز سرشناس …