در تيراندازى در مرکز خريد مونیخ آلمان ۶ نفر کشته شدند

1A5ECABD-F5DA-4338-89DF-1C1C8A069799_w987_r1_s

یک تيراندازى روز جمعه در يک مرکز خريد در شهر مونيخ آلمان گزارش شد. تیراندازی حدود ساعت شش عصر در رستوران مک دونالد داخل مرکز خرید روی داد و بر اساس آخرین اظهارات مقامنات پلیس تاکنون شش نفر کشته و تعدادی هم مجروح شده اند.

پلیس آلمان از مردم خواسته است از نزدیک شدن به مرکز خرید خودداری کرده و در صورت فیلمبرداری از محل و عملیات پلیس، آن را در شبکه های اینترنتی منتشر نکنند؛ چرا که ممکن است این تصاویر مورد سوء استفاده قرار بگیرند.

خبرگزاری دولتی آلمان، د.پ.آ، با بیان این که تیراندازی در مرکز خرید “المپیا” واقع در شمال شهر مونیخ روی داد، به نقل از پلیس شهر مونیخ نوشت که ماموران امنیتی در تلاش هستند اوضاع را تحت کنترل در آوردند.

این خبرگزاری همچنین به نقل از توماس باومان معاون سخنگوی پلیس مونیخ نوشت که هنوز از هویت مهاجمان اطلاعاتی در دست نیست و انگیزه آنها از حمله هم همچنان نامعلوم است.

بنا بر آخرین اظهار نظر پلیس شهر مونیخ، مهاجمان دست کم سه نفر بوده اند، که همگی از محل گریخته اند و عملیات ماموران امنیتی آلمان برای شناسایی و دستگیری آنها همچنان در جریان است.

VOA

0:13
00:00/0:13

لینک مستقیم
کلودیا کئونتزل سخنگوی پلیس مونیخ در گفت‌‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، با بیان این که ماموران همچنان به دنبال عامل یا عوامل حمله هستند، گفت مهاجمان یا از محل فرار کرده‌اند یا هنوز جایی همین اطراف هستند.

از این رو پلیس مونیخ که بلافاصله اقدام به تخلیه مرکز خرید و اماکن اطراف آن کرده است، از مردم خواست از محل اقامت خود خارج نشوند؛ چرا که مهاجمان شاید هنوز در اطراف باشند و بار دیگر اقدام به تیراندازی کنند.

این دومین حمله در هفته جاری است که در آلمان و در همین منطقه روی می دهد.

پلیس آلمان یک پناهجوی افغان را که دوشنبه شب با چاقو و تبر به مسافران قطاری در ایالت جنوبی باواریا حمله کرد، از پای در آورد. ماموران پلیس آلمان بعدا از خانه او یک پرچم گروه داعش پیدا کردند.

اواخر اردیبهشت ماه نیز یک مهاجم چاقو به دست در یک ایستگاه قطار واقع در ۲۵ مایلی شهر مونیخ مرکز باواریا، یک نفر را به کشتن داد و سه نفر دیگر را زخمی کرد.

Check Also

گرمای شدید در شرق آمریکا شش قربانی گرفت

به گزارش مرکز ملی آب و هوای آمریکا، بر اثر موج گرمای شدید در ایالات …