تلاش دوبی برای بهبود محیط زیست و ایجاد زندگی پایدار

 

در سال‌های گذشته نگرانی‌های مردم درباره محیط زیست بیشتر و بیشتر شده و گام‌های عملی بیشتری برای داشتن محیط زیستی مساعد برداشته شده است. به طوری که مردم تلاش می‌کنند سبک زندگی خود را به شکلی بهبود دهند که مورد تایید کارشناسان محیط زیست باشد.

دوبی در مقام یکی از شهرهای توسعه یافته و رو به رشد، در حال ترویج یک زندگی پایدار برای ساکنان خود است. زندگی پایدار انتخاب شیوه‌ای از زندگی‌ است که در آن مردم تصمیم می‌گیرند از طریق کاهش «ردپای کربن»، زندگی سازگارتری با محیط زیست داشته باشند.

ردپای کربن، مجموع انتشارات کربنی تولید شده توسط یک فرد، سازمان یا یک محصول است. کاهش ردپای کربن می‌تواند با اقدامات عملی کوچکی مانند استفاده از وسایل حمل و نقلی عمومی، نگهداشتن دمای دستگاه تهویه هوا در ۲۴ درجه، دوش گرفتن به‌جای استحمام طولانی مدت و خاموش کردن چراغ‌ها هنگام ترک اتاق انجام شود.

مسئولان در امارات متحده عربی و به ویژه شهر دوبی تلاش دارند از طریق ابزارهای گوناگون به شهروندان آموزش دهند که زندگی سازگارتری با محیط زیست در پیش بگیرند.

خانم «تریشنا آدوانی»، یکی از فارغ‌التحصیلان رشته محیط زیست و کارمند گروه محیط زیست امارات متحده عربی در گفتگو با اِپُک‌تایمز می‌گوید «امارات متحده عربی در طول این سال‌ها در حال برداشتن گام‌های بیشتر و بیشتری برای آموزش عمومی در مورد شیوه‌های زندگی پایدار بوده است. برای مثال سازمان آب و برق دوبی، امسال تصمیم گرفته‌ است که از کاغذ استفاده نکند و دیگر صورت‌حساب‌های کاغذی تولید نکند. آنها همچنین مسابقاتی را برای قدردانی از افرادی که در حال کاهش مصرف آب و برق خود هستند، اجرا کرده‌اند. علاوه براین سازمان‌های مردم نهاد مانند «ای‌ای‌جی» کمک می‌کنند که موضوع بازیافت زباله را در میان مردم نهادینه کنند.»

مسئولان دولتی دوبی مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق ترغیب می‌کنند و مدارس نیز از مقاطع پایه، آموزش‌هایی مربوط به محیط زیست را به‌عنوان یک واحد اجباری ارائه کرده‌اند.

بنابراین در امارات متحده عربی، دولت، مدارس، بخش خصوصی و مردم در حال همکاری بیشتری برای ساختن آینده‌ای پایدارتر هستند.

Check Also

۲۰ فایده ی شکلات برای سلامتی

شکلات به عنوان یک درمان افراطی در نظر گرفته می‌شود، به این دلیل که به …