با ادويه به جنگ چربي ها برويد

با ادويه به جنگ چربي ها برويد

مصرف برخي از انواع ادويه، باعث افزايش سوخت و ساز بدن مي شود و از طرفي اشتها را کاهش مي دهد؛ به اين ترتيب از فعاليت مجدد سلول هاي چربي پس از کاهش وزن جلوگيري مي کند.

به گزارش روزنامه خراسان، در اين مطلب به نقل از سايت «MSN»، يک متخصص تغذيه به نام دکتر «مرلين گلن ويل» چند ادويه چربي سوز را معرفي مي کند.

جينسينگ: به ويژه جينسينگ سيبري با بالا بردن ميزان انرژي و تسريع روند سوخت و ساز بدن، چربي سوزي را افزايش مي دهد. اين ادويه زماني که فرد نياز به انرژي دارد، آن را تامين و با استرس و خستگي مقابله مي کند.

از آنجا که در برخي از زنان مصرف جينسينگ باعث تپش قلب مي شود، نبايد بيش از چند هفته از آن استفاده کرد.

دارچين؛ اين ادويه ميزان گلوکز خون را کاهش مي دهد و مقاومت به انسولين را در بيماران مبتلا به ديابت نوع ۲ کاهش مي دهد.

اما اگر قرص رقيق کننده خون مصرف مي کنيد، از مصرف زياد دارچين بپرهيزيد.

فلفل سياه:«پپرين» فلفل سياه همانند کپساسين موجود در فلفل قرمز، باعث ايجاد حرارت مي شود. اين حرارت از ايجاد سلول هاي جديد چربي جلوگيري مي کند.محققان معتقدند استفاده از ترکيب فلفل سياه با ادويه حاوي کپساسين به اندازه پياده روي ۲۰ دقيقه اي، چربي مي سوزاند.

قاصدک: خيلي ها تصور مي کنند قاصدک يک علف هرز است اما جالب است بدانيد که به طور سنتي از ريشه ها و برگ هاي آن براي درمان نفخ و اختلالات گوارشي استفاده مي شود. اين گياه حاوي فيبر و غني از ويتامين هاي D،C،A و B کمپلکس و سرشار از مواد معدني مانند آهن، منيزيم، روي، پتاسيم، منگنز و مس است. مصرف قاصدک براي زناني که در شرف يائسگي قرار دارند، مفيد است. اما توجه داشته باشيد که اين گياه اشتها را افزايش مي دهد.

خردل: اين گياه از خانواده چليپايي هاست. اين خانواده شامل کلم برگ، گل کلم وکلم بروکلي مي شود. کپساسين موجود در آن روند سوخت و ساز را تسريع مي کند و خاصيت چربي سوزي دارد.

زردچوبه: کورکومين موجود در آن مانع از رشد مجدد سلول هاي چربي پس از کم کردن وزن مي شود و اين امر مي تواند بسيار مفيد باشد زيرا بسياري از افراد پس از کم کردن وزن، مجددا دچار اضافه وزن مي شوند.

زنجبيل:اين ريشه گياهي نيز به علت تاثيرگذاري مشابه کپساسين، باعث افزايش سوخت و ساز بدن مي شود.

زيره: نتايج بررسي ها نشان مي دهد مصرف روزي يک قاشق چاي خوري زيره با ماست به مدت ۳ ماه، باعث کاهش بيش از يک و نيم کيلوگرم وزن مي شود.

فلفل قرمز؛ «کپساسين» ماده موجود در فلفل قرمز است که باعث ايجاد حرارت مي شود و با کاهش ميزان چربي خون، با چاقي مفرط مقابله مي کند. حرارت ايجاد شده از طريق کپساسين، چربي را مي سوزاند و باعث افزايش سوخت و ساز بدن (افزايش ۵ درصدي) و چربي سوزي (افزايش ۱۶ درصدي) مي شود.

هل: مصرف اين ادويه باعث چربي سوزي مي شود. علاوه بر آن براي سيستم هاضمه مفيد است و نفخ معده را از بين مي برد.

منبع:سلامت نیوز

Check Also

۲۰ فایده ی شکلات برای سلامتی

شکلات به عنوان یک درمان افراطی در نظر گرفته می‌شود، به این دلیل که به …