باریک‌ترین و قدرتمندترین لپ‌تاپ دنیا به نام سرفیس بوک

لپ تاپ2

به نظر می‌رسد مایکروسافت هم راه و رسم مخفی‌کاری را از اپل یاد گرفته است. از ماه‌ها قبل شایعه‌هایی درباره رونمایی از یک محصول خارق‌العاده در مراسم ۶ اکتبر مایکروسافت پخش شده بود اما هیچ‌کس فکر نمی‌کرد یک لپ‌تاپ باشد؛ بلکه بیشتر حدس و گمان‌های پیرامون یک مدل جدید سرفیس پرو یا یک اسمارت‌فون بسیار رده بالا بود. چون به ذهن هم خطور نمی‌کرد مایکروسافت بخواهد وارد بازار نوت‌بوک‌ها شود.

surfacebook4_1020.0

معرفی یک لپ‌تاپ به نام Surface Book . یک دستگاه هیبریدی اصطلاحاً ۲ در ۱ که باید مدل پیشرفته‌ها سرفیس پرو ۴ محسوب‌اش کرد. موجودی زیبا، سبک، نازک و دل‌فریب که باعث شد تیتر یک سایت‌ها شود و سایه‌ای روی سرفیس پرو ۴ و لومیای ۹۵۰ معرفی شده در همین مراسم بیندازد. درباره اینکه چرا مایکروسافت لپ‌تاپ تولید کرد و هدفش چیست بعداً می‌شود مفصل صحبت کرد اما اکنون مهم این است که از اولین ساعت پس از معرفی این دستگاه همه عاشقش شدند و از آن به عنوان یک پی‌سی هیبریدی تمام عیار بی‌نقص و عیب یاد می‌کنند.

surface-book-hero

این لپ‌تاپ مجهز به یک صفحه‌نمایش ۱۳٫۵ اینچی با فناوری PixelSense و دقت تصویر ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل و تراکم ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ است. PixelSense فناوری اختصاصی مایکروسافت برای سازمان‌دهی مجموعه‌ای از اشیا در یک صفحه‌نمایش است. مثلاً اسکنرهای اثرانگشت، فشارهای دست و چیزهای دیگر روی این نوع صفحه‌نمایش‌ها تشخیص و سازمان‌دهی و مدیریت می‌شوند. با وجودی که اندازه این لپ‌تاپ ان‌قدرها هم کوچک نیست ولی وزنش تنها ۱٫۵ کیلوگرم همراه با صفحه‌کلید است که جزو سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا رده‌بندی می‌شود. این صفحه‌نمایش تصاویر خیره‌کننده‌ای را نمایش می‌دهد و از حساسیت لمسی ده انگشتی پشتیبانی می‌کند.

screen%20shot%202015-10-06%20at%2011.22.04%20am

مایکروسافت برای پردازنده این دستگاه به سراغ اینتل و تراشه‌های نسل ششم Core i5 و Core i7 رفته است تا خیال‌اش از بابت پردازش‌های سنگین و سرعت سوگلی‌اش راحت باشد. در کنار این پردازنده‌ها ۸ تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم قرار می‌گیرد و در برخی مدل‌های Core i5 شاهد یک پردازنده گرافیکی مجتمع HD 520 و در برخی دیگر از مدل‌های Core i5 و همین‌طور Core i7 یک پردازنده گرافیکی از سری جی‌فورس انویدیا استفاده شده است. هارددیسک دستگاه از نوع SSD و با ظرفیت‌های ۱۲۸ تا یک ترابایت تدارک دیده شده است.

Microsoft-Surface-Event-109-1280x720

مایکروسافت می‌گوید سرفیس بوک ۱۲ ساعت شارژ باتری می‌دهد و در تمام این ۱۲ ساعت می‌توانید ویدیو تماشا کنید. درگاه‌های سرفیس بوک نیز دو درگاه USB 3.0، یک شکاف کارت حافظه SD، درگاه Mini DisplayPort و جک هدفون است. در بخش قابلیت‌های ارتباطی نیز مایکروسافت چیزی کم نگذاشته و بلوتوس ۴ و وای‌فای ۸۰۲٫۱۱ac را شاهد هستیم. دو دوربین یکی در جلو با قدرت ۵ مگاپیکسل و دیگری در پشت دستگاه با توان ۸  مگاپیکسل از دیگر خبرهای جالب هستند. دوربین پشت می‌تواند فوکوس خودکار داشته باشد و در کیفیت ۱۰۸۰p فیلم‌برداری کند.

Microsoft-Surface-Event-103-1280x720

به راحتی می‌توان حدس زد این دستگاه یک تبلت هم هست. وقتی داک صفحه‌کلید را به پشت خم کنید به یک تبلت اندازه بزرگ تبدیل می‌شود که برای کار در ویندوز ۱۰ بسیار مناسب است. مایکروسافت برای کاهش وزن تبلت و صفحه‌نمایش سرفیس بوک پردازنده گرافیکی را در صفحه‌کلید جاسازی کرده است. در این شرایط، وقتی دارید به عنوان یک تبلت استفاده می‌کنید، پردازنده گرافیکی هم متصل است و در واقع شما دارید با قدرت محاسباتی و گرافیکی یک لپ‌تاپ همانند تبلت بازی می‌کنید. وقتی هم داک صفحه‌کلید را جدا کنید، یک پردازنده گرافیکی مجتمع شده روی صفحه‌نمایش و تبلت هست که بتوانید کارهای روزانه‌ را با کیفیت خوب انجام دهید. جنس انتخاب شده برای این لپ‌تاپ نیز محکم و مقاوم گزارش شده است و به‌خصوص صفحه‌کلید بسیار ارگونومیک و خوش‌دست است و همانند دیگر لپ‌تاپ‌های از رنگ پس‌زمینه استفاده می‌کند. همچنین این صفحه‌کلید به یک ترک‌پد شیشه‌ای لمسی مجهز است.

همانند دیگر محصولات معرفی شده در مراسم ۶ اکتبر مایکروسافت، سرفیس بوک از ۷ اکتبر قابل سفارش دادن است و از ۲۶ اکتبر وارد فروشگاه‌ها می‌شود. قیمت پایه مدل ۸ گیگابایتی حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت ۱۵۰۰ دلار اعلام شده است که خوب طبیعی است گران باشد.

خوب نظر شما چیست؟ آیا پسند می‌کنید؟ یا با مایکروسافت بر سر این موضوع که «باریک‌ترین و قدرتمندترین پی‌سی دنیا تا کنون» موافق هستید؟

 منبع: یک پزشک

Check Also

زندگی راحت و امن و بدون SMS

شبکه های اجتماعی اینترنتی برای موفق شدن یک راه بیش تر ندارند. جلب توجه نوجوانان …