اپل‌واچ ساعت رولکس را در کالاهای لوکس شکست داد

واچ2222

چیزهای هست که واقعیت های زندگی ست؛ مرگ، مالیات، تحریم، وعده‌های بی پایان دولت و اینکه ساعت رولکس (Rolex) مارک تراز اول لوکس است.

چیزی که انتظار نمیرفت این بود که اپلواچ ( وسیله ای که ۶ ماهه پیش خریدید و حالا روی میز کنار تختت افتاده) اسم بزرگتری در صنعت ساعت سازی لوکس نسبت به مارک افسانهای ساعتی که دور دستان اشخاص با سلیقه در سرتاسر جهان پیچیده باشد.

اما بر اساس تحقیقات جدید شرکت تحلیلگر NetBase اپلواچ از رولکس در اشارههای اجتماعی بالا زد و سیزدهم و رولکس چهاردهم شد. ( شانل Chanel، گوچی Gucci، هرمس Hermès سه جایگاه اول رو پر کردند پس همه دیوانه نشدند). وقتی تنها ساعتها بطور ویژه مد نظر هستند اپلواچ بار دیگر اول فهرست است با سر شدن به تگ آور Tag Heuer، ریشمون Richmont و پاتک فیلیپ Patek Philippe علاوه بر رولکسRolex.
“معنا و مفهوم این چیست؟ ¯\_()_/¯”

باوجود اینکه دیوانهوارترین چیزی که به عنوان یک مصرف کننده اجناس لوکس تا به حال با آن روبهرو شدم،  اپل توانسته بر گفتگوهای آنلاین اجناس لوکس با ساعت خود حکمفرمایی کند. درست است که چهارگوشه، با اَپها به خوبی کار نمیکنه، هر شب باید توسط دستیارتون شارژ بشه و هیچ جذابیت لوکس بهجز محفظهای از طلا نداره (پلاتینی نداره) ولی به نظر میرسد که مردم به آن علاقمندند و از مارکهای سنتی لوکس در پست‌‌ها و تویتهای خود اجتناب میکنند.

چیز خوبی که برای ساعتسازان لوکس وجود دارد این است که مشتریان آنها بسیار وفادارتر از کاربران اپلواچ هستند. بر طبق یک تحقیق درجهبندی “احساسات خالص net sentiment (یا چگونگی  درک کیفیت مارک و احتمال وفادار بودن به آن) برای رولکس ۸۵ از صد است درحالیکه اپلواچ تنها ۵۸ است.

این به این معنا ست که اپل هنوز برای سرنگون کردن ساعتسازان افسانهای مانند رولکس و پاتک فیلیپ راه طولانی دارد. اما نام اپل در جهان لوکس به سرعت در حال رشد است و هیچ علامتی برای کند شدن نشان نمیدهد.

پینوشت: برای آنهایی که فکر میکنند توییتر در حال مرگ است. توییتر به عنوان لوکسترین پلتفرم اجتماعی در جلوی فیسبوک و تامبلر درجه بندی شده. معنا و مفهوم این چیست؟ ¯\_()_/¯

 

Check Also

دموی فناوری جدیدی به نام هولوپورتیشن

با مرور امکانات ارتباطی کنونی ما، فراگیر شدن اینترنت و سرویس‌های پیامرسانی، گاهی نقبی به …