انتقاد آنجلینا جولی از کشورهای اروپایی به خاطر بحران پناهندگان

2020

 آنجلینا جولی، بازیگر هالیوودی و فعال حقوق بشر خواستار تمایز قائل شدن میان مهاجران اقتصادی و آوارگان از کشورهای جنگ‌زده در اروپا شد و از کشورهای اروپایی خواست تا پذیرش و کمک کردن به این آوارگان جنگی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 به نوشته روزنامه دیلی تلگراف‌،‌ آنجلینا جولی، بازیگر هالیوودی و فعال حقوق بشر از بحران آوارگان در اروپا و همچنین ناکامی کشورهای اروپایی در حل بحران جنگ به شدت انتقاد کرد. وی همچنین به بیان این مساله پرداخت که نظارت موثر بر مهاجران باید کارآمدتر باشد و مهاجران و آوارگانی که بیش از دیگران به کمک نیاز دارند، در اولویت قرار بگیرند.

اظهارات این فعال حقوق بشر در حالی مطرح شده که صدها هزار تن از آوارگان با خطر کردن و گذر از مناطق بسیار وحشتناک از مناطق درگیر جنگ در خاورمیانه به ویژه سوریه و همچنین از کشورهای فقیر چون آفریقا و آسیا به کشورهای اروپایی می‌آیند تا پناه بگیرند و زندگی جدیدی آغاز کنند.

در همین حال، آرمینکا هلیچ، آواره سابق بوسنیایی و یکی از اعضای کنونی مجلس علیای انگلیس در سرمقاله‌ روزنامه تایمز نوشت: جهان باید با حقایق تلخی مواجه شود. ما باید میان مهاجران اقتصادی که از فقر شدید در کشورهایشان فرار کرده و به دنبال رفاه و امنیت مالی در کشورهای اروپایی هستند و آوارگان جنگی که از جنگ و نزاع در کشورهایشان فراری شده‌اند، تمایز قائل شویم. سوری‌ها از جنگ، سلاح شیمیایی،‌ تجاوز و قتل‌عام می‌گریزند. این مشکل مادام که جامعه بین‌الملل به این مساله وقعی نمی‌نهد و راه حلی سیاسی و دیپلماتیک برای این درگیری نمی‌یابد، ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در جمع دیپلمات‌های مجار در بوداپست گفت: سوری‌ها،‌ عراقی‌ها و سایر آوارگانی که به یونان، مقدونیه، صربستان و مجارستان وارد می شوند،‌ در این کشورها امنیت دارند و براساس قوانین اتحادیه اروپا، باید اسناد مربوط به پناهندگی خود را به دولت‌ این کشورها ارائه دهند.

اظهارات اوربان در حالی مطرح می‌شود که فرانسوا اولاند، رییس‌جمهوری فرانسه هشدار داد بدون یک سیاست مشترک در اتحادیه اروپا برای به اشتراک گذاشتن مسئولیت پذیرش مهاجران، سیستم شینگن از بین می‌رود.

ایسنا

 

Check Also

گرمای شدید در شرق آمریکا شش قربانی گرفت

به گزارش مرکز ملی آب و هوای آمریکا، بر اثر موج گرمای شدید در ایالات …