اسراری از زندگی «بیل گیتس» که از آنها بی خبرید!

bill     

ثروتمندترین مرد روی زمین در حال حاضر، یعنی بیل گیتس، زندگی پر از نکات جالب توجه داشته و دارد. تا کنون بارها در باره جنبه های عمومی زندگی گیتس سخن ها گفته شده ، اما جنبه هایی از زندگی گیتس وجود دارد که کمتر کسی از آنها مطلع است.
ثروتمندترین مرد روی زمین در حال حاضر، یعنی بیل گیتس، زندگی پر از نکات جالب توجه داشته و دارد. تا کنون بارها در باره جنبه های عمومی زندگی گیتس سخن ها گفته شده و در مورد روشها و تاکتیک های وی در مایکروسافت نیز بسیار بحث و مجادله بوده است. اما جنبه هایی از زندگی گیتس وجود دارد که کمتر کسی از آنها مطلع است.

به گزارش «تابناک» بیل گیتس از کالج اخراج شد. ثروت خود را که امروز بالغ بر 79 میلیارد دلار است با بنیان گذاشتن مایکروسافت به همراه پل آلن در 1975 و در 20 سالگی بدست آورده. از سال 2008 زندگی خود را وقف امور خیریه و بشر دوستانه کرده و تا کنون بیش از 30 میلیارد دلار به شکل مستقیم صرف این امور کرده است.

اما در مورد گیتس نکات و برخی افسانه ها نیز وجود دارد که اساسا بی پایه هستند و همچنین نکات و مسائلی در مورد زندگی وی هست که کمتر از آنها اطلاعات در دست است. بگذارید نگاهی به این جنبه خاص از زندگی این مرد ثروتمند داشته باشیم:

بر خلاف باور عمومی، بیل گیتس یک زندگی از فقر به ثروت نداشته است. پدر وی یک وکیل با درجه بالا بوده است و جد بزرگ وی بنیانگذار بانکی بوده است که بعد از وی به جد بیل میرسد و پدر بزرگ گیتس برای نوه اش میلیون ها دلار پس انداز کنار گذاشته بوده است:

اسراری از زندگی «بیل گیتس» که از آنها بی خبرید!

وقتی سال دوم دانشگاه بود یک مسئله ریاضی پیچیده را حل کرد که توسط یک ژورنال آکادمیک به چاپ رسید و تا 30 سال بعد به عنوان بهترین راه حل برای آن مسئله شناخته میشد.

بیل گیتس علاقه دارد تا ظرف های شام را شخصا بشوید. وی یکجا توضیح داده است که: معمولا دیگران در کار ظرفشویی من داوطلبانه کمک میکنند اما من دوست دارم به روش خودم آنها را بشویم:

اسراری از زندگی «بیل گیتس» که از آنها بی خبرید!

در روزهایی که در مایکروسافت به سر میبرد، مشهور به بد دهانی و بدگویی به دیگران در ایمیل ها و ملاقات ها بود. اما هیچ گاه این بدگویی ها کسی را مخاطب قرار نمیداد. شخصی که از نزدیک با وی آشنا است میگوید: بیل گاهی حرف های تندی میزد اما هیچ گاه این حرف ها شخص خاصی را مخاطب قرار نمیداد و همواره روی به ایده ها و فکرها داشت:

اسراری از زندگی «بیل گیتس» که از آنها بی خبرید!

علاقه زیادی به پورشه سواری با سرعت بالا داشت. طی روزهای اول خود در مایکروسافت به قدری جریمه سرعت داشت که مجبور به گرفتن وکیل برای حل و فصل قضیه شد. یکبار در پارکینگ با اتومبیل یکی از کارمندان برخورد کرد و کارت ویزیت خود را بر روی اتومبیل کارمند خود قرار داد و برای او نوشت: Send the bill to Bill (صورتحساب تعمیرات رو بفرست واسه بیل). این جمله تا مدتها در سیاتل شهرت داشت.

اسراری از زندگی «بیل گیتس» که از آنها بی خبرید!

در اوایل جوانی به شدت نترس و جسور بود. یکبار که به همراه آلن به هواپیمای خود در فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو نرسیدند بیل شروع به فشردن دکمه های کنترل Jetway کرد. جالب آنکه به جای دستگیر شدن، هواپیما برگشت و آنها را سوار کرد!

بیل گیتس همچنین بسیار شوخ طبع است. برای مثال یکبار ویدئویی را بر روی شبکه یوتیوب قرار داد که در باره شبکه اجتماعی Reddit بود که سراسر جوک ها و لطیفه های برنامه نویسی بود. یکی از این جوک ها اشاره به کد رنگ قرمز برای اشاره به رنگ چشم داشت:

اسراری از زندگی «بیل گیتس» که از آنها بی خبرید!

تخمین زده میشود که در طول زندگی خود حدود 100 میلیارد دلار را در امور خیریه به شکل مستقیم و غیر مستقیم صرف کرده است:

اسراری از زندگی «بیل گیتس» که از آنها بی خبرید!

همه این اعمال خیریه از مسیر بنیاد خیریه گیتس صورت نگرفته است بلکه وی شخصا تمایل و علاقه به برخی پروژه هایی دارد که بیش از همه مربوط به تولید انرژی پاک برای ملت ها و جوامع فقیر است:

اسراری از زندگی «بیل گیتس» که از آنها بی خبرید!

هرچند سالیانه مبالغ بسیاری را صرف امور خیریه میکند، اما وضعیت کسب و کار وی به گونه ای است که بیش از خرج خود پول در می آورد و ثروتمندتر میشود. وی خود را بزرگترین خیر تاریخ نمیداند. بلکه در نظر وی آنها که هیچ ندارند و باز با این همه به خیرات میپردازند شایان قدردانی و لایق ستایش و تحسین هستند.

در حال حاضر دیگر مایکروسافت بزرگترین منبع درآمد وی نیست. برای سالهای متمادی است که وی در حال فروش سهام خود از این شرکت و سرمایه گذاری در کسب و کارهای دیگر است. مایکل لارسن، مدیر کسب و کار گیتس را به عنوان اسلحه سری وی در این خصوص میدانند:

اسراری از زندگی «بیل گیتس» که از آنها بی خبرید!

همچنین گیتس دیگر بزرگترین سهامدار مایکروسافت نیست. فروش متمادی سهام این شرکت منجر به آن شد که در 2014 استیو بالمر به عنوان بزرگترین سهامدار مایکروسافت معرفی شود.

اسراری از زندگی «بیل گیتس» که از آنها بی خبرید!
movafaghiat.com

Check Also

بیست تصویر و بیست جمله قصار از بزرگان: از آدری هپبورن و اسکورسیزی، تا وارهول و وینفری

  در دنیای شگفت انگیزی زندگی می کنیم اما هیچکس شاد نیست! دنیا به طرز …