آخرین رقیب ترامپ ‘کنار می‌کشد’

آخرین رقیب ترامپ ‘کنار می‌کشد’

Image copyrightAP

رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند که جان کیسیک، آخرین رقیب دونالد ترامپ در انتخابات درون حزبی حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠١٦، از رقابت‌ها کنار خواهد کشید.

شب گذشته نیز تد کروز پس از شکست در انتخابات ایالت ایندیانا به کارزار انتخاباتی خود پایان داد.

آسوشیتدپرس به نقل از سه نفر از مقام‌های تیم انتخاباتی جان کیسیک نوشته است که او امروز، چهارشنبه، با انتشار بیانیه‌ای پایان کارزار انتخاباتی خود را رسما اعلام می‌کند.

رویترز هم می‌گوید که آقای کیسیک یک نشست خبری از پیش برنامه‌ریزی‌شده در واشنگتن را لغو کرده است و قرار است بیانیه‌ای صادر کند.

آقای کیسیک که از او به عنوان فرمانداری “محبوب” یاد می‌شود، در مبارزات درون حزبی برای انتخابات نامزد حزب جمهوریخواه در رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور موفق نبود و در عمل فقط در ایالت خود یعنی اوهایو، موفق به پیروزی شد.

با توجه به پیروزیهای دونالد ترامپ در رقابتهای درون حزبی و کسب آرا نمایندگان محلی حزب جمهوریخواه، آقای کیسیک عملا نمی‌تواند موفق به کسب آرای جمهوریخوهان برای نامزد شدن از سوی آنها برای رقابتهای ریاست جمهوری شود.

در انتخابات درون حزبی آمریکا، در هر ایالت انتخابات مقدماتی برگزار می‌شود و بر اساس جمعیت ایالت و همین طور میزان قدرت حزب در آن ایالت، تعدادی نماینده انتخاب می‌شوند که در مجمع انتخاباتی حزب به داوطلبان نامزدی حزب رای می دهند. این نماینده ها، بر اساس انتخاب مردم بخش، رایشان به داوطلب برگزیده آن بخش تعلق می گیرد.

آقای ترامپ تا به حال رای ۱۰۴۷ نماینده ایالت های آمریکا را به دست آورده و تا کسب رای ۱۲۳۷ نماینده ای که برای به دست آوردن نامزدی حزب جمهوری خواه لازم دارد، راهی ندارد.

Check Also

گرمای شدید در شرق آمریکا شش قربانی گرفت

به گزارش مرکز ملی آب و هوای آمریکا، بر اثر موج گرمای شدید در ایالات …