۵ نقطه از بدن که با فشردن آن‌ها، انرژی به سرعت افزایش می‌یابد

مسکن2

تحقیقات نشان دادند فشار دادن برخی نقاط خاص در بدن باعث آزادسازی مسکن‌های طبیعی به نام اندورفین می‌شود. با ما همراه باشید تا با ۵ نقطه خاص از بدن که برای این کار مناسب هستند، آشنا شوید.

در این روش به جای استفاده از سوزن‌های طب سوزنی، از انگشت‌های دست استفاده می‌شود تا نقاط خاصی از بدن را فشار دهند. افرادی که طب سنتی چینی را اجرا می‌کنند، معتقدند انرژی ضروری بدن در یک سری کانال‌های نامرئی به نام مردین (meridian) جریان دارد. مسدود شدن این کانال‌ها باعث بروز درد و بیماری می‌شود.

تحقیقات نشان دادند اعمال فشار روی برخی نقاط خاص در بدن باعث آزادسازی مسکن‌های طبیعی به نام اندورفین می‌شود که احتمالاً مانع انتقال سیگنال‌های درد از طریق عصب‌ها می‌گردد. همچنین تحقیقات نشان دادند اندورفین باعث کاهش بی‌خوابی و خستگی می‌شود.

حال این سؤال پیش می‌آید که آیا این روش مؤثر است یا خیر. محققان دانشگاه میشیگان این روش را مورد بررسی قرار دادند. پس از این که افراد شرکت‌کننده در تحقیق چند روز از این روش استفاده کردند، اظهار داشتند به میزان چشمگیری هوشیارتر شده‌اند.

در ادامه ۵ نقطه از بدن را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید با فشار دادن آن‌ها، انرژی خود را به سرعت افزایش دهید. با استفاده از انگشت شست یا اشاره و انگشت‌های میانی، این ۵ نقطه از بدن را محکم فشار دهید و هر بار ۳ دقیقه در این حالت بمانید و بعد نقطه موردنظر را در هر دو جهت ماساژ دهید.
یک. ته جمجمه، به اندازه عرض یک انگشت به سمت کنار ستون فقرات.
۲. قسمت نرم بین مفصل انگشت شست و انگشت اشاره دست.
۳. کف پا، به اندازه یک‌سوم کل طول پا از انگشت‌های پا فاصله بگیرید.
۴. وسط قسمت بالای سر.
۵. بخش بیرونی استخوان ساق پا، ۳ اینچ پایین‌تر از کاسه زانو.

فوت و فن

Check Also

۲۰ فایده ی شکلات برای سلامتی

شکلات به عنوان یک درمان افراطی در نظر گرفته می‌شود، به این دلیل که به …