۵ ماده غذایی برتر برای داشتن یک پوست صاف

توت2

میلیون‌ها کرم، دارو یا پماد وجود دارد که ادعا می‌کنند می‌توانند پوستی صاف و درخشان برایتان به ارمغان بیاورند؛ اما جالب است بدانید آنچه می‌خورید، به اندازه این کرم‌ها بر روی سلامت پوست تأثیر می‌گذارد.

 

بهره‌مندی از یک رژیم غذایی متعادل، خواب کافی و تأمین آب موردنیاز بدن هم برای سلامت عمومی و هم برای سلامت پوست ضروری است و می‌تواند شما را از دست هزاران محصول مختص پوست خلاص کند.
در کل، اگر رژیم غذایی تمام گروه‌های غذایی را داشته باشد و از مواد غذایی فرآوری شده کمتری بهره ببرد، برای سلامت بدن و پوست مفید واقع خواهد شد. مهم‌ترین ویژگی مواد غذایی که برای پوست مفید است، خاصیت آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب آن‌ها است. میوه و سبزی‌ها دارای آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند که به شما کمک می‌کنند از آسیب سلولی و نشانه‌های پیری ناشی از رادیکال‌های آزاد در امان بمانید.

۱. توت‌فرنگی
توت‌فرنگی سرشار از ویتامین سی است که تأثیر قرار گرفتن در معرض نور خورشید را خنثی کرده و مویرگ‌هایی را که به پوست خون می‌رسانند، تقویت می‌کند. همچنین ویتامین سی به بهبود لک‌ها کمک کرده و آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد. علاوه بر این توت‌فرنگی حاوی ویتامین ای است که از پوست در مقابل آسیب‌های سلولی محافظت می‌کند.

۲. آووکادو
آووکادو سرشار از ویتامین ای و اسیدهای چرب ضروری است که به عنوان مرطوب‌کننده طبیعی پوست عمل می‌کنند. این چربی‌ها غشای سلولی را تقویت می‌کنند که در نهایت باعث پیشگیری از ورود مواد مضر به سلول‌های پوست می‌شود. همچنین تقویت غشای سلولی به حذف مواد زائد کمک می‌کند. علاوه بر این آووکادو دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که تأثیر ضدالتهاب دارند.

۳. تخم‌مرغ
تخم‌مرغ منبع خوبی از بیوتین است؛ نوعی ویتامین بی که اساس سلول‌های مو، ناخن‌ها و پوست را تشکیل می‌دهد. همچنین تخم‌مرغ حاوی سلنیوم است که از بروز نشانه‌های پیری پیشگیری می‌کند.

۴. بادام برزیلی
بادام برزیلی منبع اصلی سلنیوم محسوب می‌شود؛ یک ماده معدنی آنتی‌اکسیدان که نقش مهمی در پیشگیری از سرطان پوست دارد. سلنیوم اغلب به صورت مکمل یا کرم مصرف می‌شود؛ اما منابع غذایی دیگر این ماده معدنی عبارت‌اند از غلات کامل، جوانه گندم، غذاهای دریایی، سیر، بوقلمون و تخم‌مرغ.

۵. هویج
هویج سرشار از بتاکاروتن است که به ویتامین آ تبدیل می‌شود. ویتامین آ برای حفظ و بهبود بافت پوست و پیشگیری از خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست ضروری است.

فوت و فن

Check Also

۲۰ فایده ی شکلات برای سلامتی

شکلات به عنوان یک درمان افراطی در نظر گرفته می‌شود، به این دلیل که به …