۱۰ تیپ شخصیتی مختلف که می توانند همسفرهای خوبی برایتان باشند

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که در اصطلاح «خوش مسافرت» هستند؟

مسافرت کردن می تواند یکی از بزرگ ترین تجربه های زندگیتان باشد. سفر به شما می آموزد که مستقل باشید و درباره ی فرهنگ های دیگر، اطلاعات بیشتری کسب کنید. قسمت بسیار مهم سفر کردن، شراکت است. شراکت با شخصی که ممکن است با شما همراه بوده و سفرتان را به خاطره ای خوش تبدیل کند و یا آن را به کامتان تلخ نماید.

همیشه قبل از رفتن به سفر، به دنبال اشخاص مناسبی برای سفر کردن باشید. اگر هم اکنون بخواهید به سفر بروید، کسی را می شناسید؟ اما نکته ای که بعد از آن باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، این مطلب است که در هر صورت شما به لوازم ضروری و مهمی نیاز دارید تا بتوانید سفری خوش و خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. به یاد داشته باشید که لوازم سفر برای افراد مختلف براساس شخصیت آن ها ممکن است متفاوت باشد. مثلا فردی که به مطالعه ی زیاد عادت دارد، حتما باید با خود کتاب و حتی چراغ مطالعه بردارد و یا کسی که به موسیقی زیاد علاقه دارد، بدون شک برای داشتن سفری دل نشین باید دستگاه پخش کننده ی موسیقی و یک هندزفری با خود داشته باشد. اما جدا از همه ی موارد شخصی، بسیاری از لوازم عمومی و برای همه یکسان است. در این مقاله به معرفی افرادی می پردازیم که برای داشتن سفری خوش و خاطره انگیز می توانند به ما کمک کنند.

۱- مکان یاب

این فرد می تواند شما را به هر جایی که می خواهید ببرد. آدرس کلیه ی مکان هایی که شما ممکن است به آن نیاز داشته باشید مثل فروشگاه، نزدیک ترین توالت عمومی، مراکز خرید و تفریحی و … را بسیار راحت پیدا می کنند. این افرد همه جا را به خوبی یاد دارند و شما را راهنمایی می کنند. حتی زمانی که شما گم شدید، آنها شما را سریع و ایمن به خانه تان خواهند رساند. این همراهان به خصوص زمانی که شما حال عمومی خوبی ندارید، احساس کسالت می کنید و ممکن است راه را گم کنید، مفید واقع می شوند.

۲- ماجراجو

سفر تماماً کسب تجربه های جدید است. همسفر شدن با چنین شخصی سفر شما را به یکی از لذت بخش ترین مسافرتهای دوران زندگیتان تبدیل خواهد کرد. تجربه کردن مواردی از قبیل موج سواری، غواصی، سقوط آزاد و … با این فرد می تواند به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل شود.

۳- خوش غذا

اگر تا به حال با افرادی که به غذا خوردن شان اهمیت لازم را نمی داده اند مسافرت کرده باشید، به خوبی می دانید که این کار چقدر خطرناک و غیر اصولی است. تغذیه در همه ی زمان ها رکن بسیار مهمی در حفظ سلامتی می باشد. این مسأله و اهمیت آن، در سفر بسیار بیشتر خواهد شد، چرا که شما در شهری غریب حضور دارید و اگر به خاطر استفاده از غذای ناسالم به بیماری دچار شوید، نه تنها در آن جا کسی برای مراقبت از شما وجود ندارد، بلکه از سفرتان نیز لذت نخواهید برد.

علاوه براین همسفر شدن با چنین افرادی به شما این این امکان را خواهد داد که به تست انواع مختلف غذاهای فرهنگ و ملل دیگر پرداخته و از آن لذت ببرید .

۴- برنامه ریز خودکار

مسافران معمولا دوست دارند لحظات جذابی را داشته باشند. آن ها از آزادی های سفر خود و این که مقید نیستند تا فردا چه کاری را انجام دهند، لذت می برند. در حالی که این شیوه برای خیلی از افراد سرگرم کننده است، اما بدون شک داشتن یک برنامه ریزی توأم با فکر و اجبار، که پر از اتفاقات خوب و دوست داشتنی باشد، می تواند تنوع بزرگی در سفرتان ایجاد کند. قایق سواری در موج های خروشان، رزرو کردن بلیط یک کنسرت، بازدید از یک نمایشگاه دیدنی، قدم زدن در ساحل، رفتن به نقاط گردشگری و یا بازدید از اماکن تاریخی می تواند اتفاقات زیبا و دل نشینی برای بسیاری از افراد باشد. سفر کردن با فردی که برنامه ریزی های لازم را خود به تنهایی انجام میدهد، به معنای اینست که شما هرگز نباید نگران این باشید که فردا چه کاری را انجام خواهید داد. در عین حال به یاد داشته باشید که از برنامه هایی کم خطر در سفر خود استقبال کنید. به عنوان مثال رزرو کردن تورهایی که به شما شنا با کوسه ها را پیشنهاد می کنند، شاید در ظاهر هیجان انگیز باشد اما احتمالا یک اشتباه محسوب می شود.

۵- عکاس

اگر با تورهای گردشگری سفر می کنید، احتمالا در آن تور یک عکاس را با خود به همراه دارید. در حالی که ممکن است آن ها زیاد حرفه ای نباشند، ولی معمولا همیشه و در اغلب اوقات به دنبال مسافران بوده و در حال تلاش برای عکس گرفتن از آن ها هستند. به علاوه ی موارد بالا، آن ها زمانی که شما در حال گردش یا مهمانی هستید، فراموش نمی کنند که با دوربینشان از لحظات عکس بگیرند.

زمانی که شما اخم کرده اید، آن ها سعی می کنند حالت های خوب را به شما یاد آوری کنند. اگر تنها به سفر می روید و از تورهای گردشگری استفاده نمی کنید، به همراه داشتن یک عکاس خوب، یکی از لوازم ضروری سفر می باشد. با کمک این فرد می توانید خاطرات دل نشین سفر خود را ثبت کنید و برای همیشه به همراه داشته باشید.

۶- طرفداران فرهنگ

این افراد فقط نمی خواهند در هر جایی بنشینند و به خوردن خوراکی مشغول باشند. آن ها دوست دارند از ساعات بیداریشان حداکثر بهره را برده و برای کشف بیشتر، به گشت وگذار در شهرهای مختلف بپردازند. اگر شما مانند آن ها نباشید، ممکن است این افراد شما را خسته و مأیوس کنند. آن ها از این که چند کیلومتر را برای دیدن یک مکان تاریخی پیاده روی کنند، لذت می برند. اگر از دیدن مکان های جدید، بازارها، اماکن تاریخی و یا اماکن فرهنگی لذت می برید، حتما از دوستان مشابه خود برای رفتن به سفر دعوت کنید. وقتی دسته جمعی به این تفریحات بپردازید، لذت این سفر نیز برای شما دو چندان می شود.

۷- کارشناس سفر

همراه داشتن یک کارشناس سفر (کسی که مهارت های اولیه ی سفر را می داند) به شما این امکان را می دهد که بدون هیجگونه نگرانی از سفر خود لذت ببرید. این افراد علم کافی در مواجهه با شرایط بحرانی سفر از قبیل از دست دادن پرواز، ایراد در بلیط یا رزرو هتل و .. را دارا می باشند.

۸- زبانشناس محلی

کسانی که علاقمند سفر به محلات شهرها هستند، باید شخصی را که به زبان آن منطقه آشنایی دارد و کتاب راهنمای زبان آنجا را دارد با خود به همراه ببرد. آن ها اطلاعات خوبی راجع به آن مکان و محله به شما خواهند داد. زبان شناسان محلی یکی از محبوب ترین شخصیت ها در طول سفر برای شما خواهند بود، به خصوص زمانی که با هم در یک رستوران غذای مورد علاقه تان را می خورید و از خاطرات و اتفاقات هیجان انگیز آن منطقه آگاه می شوید.

۹- افراد سبک بار

در حالی که اکثر مردم به فکر یک چمدان پر از لباسهای گوناگون و کیف و کفشهای هماهنگ هستند، افراد سبک بار تنها با وسایل ضروری به سفر می پردازند. زمانی که چراغ قوه جای خیلی از چیزهای غیر ضروری دیگر را در چمدان شما بگیرد، شما می توانید جای بیشتری برای ابزار و وسایل نجات داشته باشید.

۱۰- افراد صرفه جو

همسفر شدن با افراد اقتصادی و کسانی که کم پولشان را خرج می کنند، خیلی هزینه بر نیست. این افراد قابلیت آن را دارند که ارزان ترین رستوران ها، باشگاه ها، مراکز خرید و حتی مراکز تفریحی را بیابند. شما با این روش می توانید پولتان را پس انداز کنید. آنها در ادامه ی سفر نیز در زمینه ی پیدا کردن مهمان خانه و بلیط هواپیمای ارزان شما را حیرت زده خواهند کرد. اگر از بودن در کنار این افراد ناراحت و عصبانی نمی شوید، با حیرت خواهید فهمید که چقدر پول هایتان را در سفرهای قبلی بی رویه و نامناسب خرج کرده اید. اگر به زیاد خرج کردن و هزینه های بالا علاقه ندارید، سعی کنید در سفرهایتان از افراد صرفه جو و اقتصادی دعوت کرده و با آن ها به سفری شیرین و البته کم خرج بروید.

1pezeshk.com

 

Check Also

مجسمه اسرارآمیز بودای بزرگ در کوه داگوانگ مینگ چین

  چین کشوری است که به واسطه ی مکان های دیدنی و تاریخی بسیار زیاد …