کلیسای سنت میشل هامبورگ یکی از جاذبه های دیدنی آلمان

هاموبورگ2222

کلیسای سنت میشل -Basilique Saint Michel- ، در بخش جنوب غربی کشور فرانسه در شهر بوردئو واقع شده و یکی از بهترین نمونه های معماری رومانو و فرانسه است. همچنین یکی از زیباترین ساختارهای معماری در جهان است. ایده اولیه ساخت این کلیسا در سال 709 میلادی ریخته شده است اما ساخت آن حدود صد سال بعد به پایان رسیده است. این کلیسا که متعلق به قرن 14 میلادی است، در حال حاضر یکی از آثار میراث فرهنگی یونسکوتبدیل شده است. کلیسای سنت میشل در سال 1998 میلادی به یونسکو وقف شد.

کلیسای سنت میشل به سبک معماری گوتیگ ساخته شده است. ارتفاع کلی این کلیسا حدود 75 متر و عرض آن حدود 38 متر است.

کلیسای سنت میشل به اعجاز غرب نیز شهرت دارد. این کلیسا در جنوب کشور فرانسه واقع شده است. نام این کلیسا از نام جزیره ای گرفته شده است که در آن قرار دارد. این کلیسا در جزیره سنت میشل در بروردئو است و صومعه ای در بالای آن بنا شده است. معماری زیبای این کلیسا سالانه افراد بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سمت خود می کشاند. شاید بتوان گفت این کلیسا یکی از 5 منطقه توریستی مهم کشور فرانسه است. مجسمه مون سن میشل در بالاترین نقطه این کلیسا ساخته شده است.

Untitled-1

این کلیسا در سال 1979 میلادی به یونسکو اعطا شد. کلیسای جامع سنت میشل به دلیل چشم انداز زیبا، معماری عالی و کیفیت ساخت عالی سالانه پذیرای افراد بسیاری از سراسر جهان است. این کلیسا در قرن 8 میلادی به دست مسیحی ها افتاد. نمازخانه آن به میشل – فرشته مقرب درگاه  – وقف شد. زمانی که سنت میشل بیشترین شهرت را داشت، به دوره گوتیک ها مربوط است. گوتیک ها به این محل علاقه خاصی نشان دادند و بنای آن را با معماری خود گسترش دادند به طوری که امروزه یکی از زیباترین بناهای معماری جهان به شمار می رود.

این کلیسا که در واقع یک مجموعه ساختمانی است از ساختمان ها و تالارهای مختلف تشکیل شده است و بلندی این ساختمان ها بین 1210 تا 1230 متر از زمین است. تالارهای کلیسای سنت میشل شامل 5 تالار بزرگ است که در در دو ردیف روی هم قرار گرفته اند.

در طول تاریخ این کلیسا بارها خراب شده و ابهت خود را از دست داده اما دوباره بازسازی و تعمیر شده است.

این بنا هرساله گردشگران فراوانی را از نقاط مختلف جهان به سمت خود می کشاند.

نام محلی

کلیسای سنت میشل در میان محلی ها به نام باسیلیکا سنت میشل شهرت دارد.

Check Also

تصاویری از شهر باستانی پمپی در ایتالیا

شهر باستانی پمپی در ایتالیا پمپی یک از شهر های روم باستان بوده که پس …