کارزاری علیه «ربات در خدمت رابطه جنسی»

 رباط2
 اگر ایده رابطه جنسی با روبات‌ها روزگاری فقط در داستان‌های علمی تخیلی وجود داشت، حالا سرعت شیوع آن به حدی شده، که کارزاری برای مقابله با گسترش آن شکل گرفته است.
فعالان این کارزارمعتقدند که «در دهه‌های گذشته تلاش‌های زیادی از سوی جامعه علمی و صنعتی در جهت ساخت روبات‌های جنسی انجام شده که قصد دارد ماشین را، در شکل زنان و کودکان به عنوان دستاویز جنسی، جایگزین همزیستی انسانی کند.»
این کمپین بر این باور است که گسترش این فن‌آوری به نابرابری‌های اجتماعی در جوامع دامن می‌زند و اثرات مخربی برای بشر به بار خواهد آورد.
دکتر ریچاردسون، از دانشگاه لیستسر انگلستان می‌گوید که به نظر می‌رسد صنعت روبات‌سازی توجه ویژه‌ای به روبات‌های جنسی دارد چرا که به استفاده از این فن آوری جلوه تازه‌ای می‌بخشد. آنها بر روی اینکه روبات‌ها چطور به نظر برسند و چه نقش‌هایی را (در رابطه جنسی) بازی کنند فعالیت می کنند.
به عقیده این متخصص امور اخلاق رباتیک، این روبات‌ها تحکیم‌کننده نقش‌های سنتی تعریف‌شده برای زنان در یک رابطه‌اند، که آنها را فقط یک ابزار برای رابطه جنسی به شمار می‌آورد.
به نوشته «روزنامه هافینگتن‌پست» دکتر نیل مک آرتور، استاد فلسفه و اخلاق دانشگاه منی‌توبا در کانادا نیز پیش‌بینی می‌کند که در ده تا پانزده سال آینده تقاضاهای جدی برای این سکس-روبات‌ها در بازار وجود خواهد داشت.
اما در مقابل افرادی مانند دیوید لوی، متخصص هوش مصنوعی که در زمینه ساخت این رباتهای جنسی کار می‌کند به هافینگتون پست می‌گوید که دلیل این مخالفت‌ها را متوجه نمی‌شود.
او می‌گوید مردم از من می‌پرسند چرا فکر می‌کنم رابطه جنسی با یک روبات بهتر از رابطه با یک انسان است. آنها اصلا متوجه نیستند که برای بسیاری از مردم داشتن رابطه با انسان‌های دیگر بسیار سخت و حتی ناممکن است. برای آنها سوال این نیست که رابطه با انسان بهتر است یا رابطه با یک روبات. برای آنها مسئله این است که آیا باید با یک روبات رابطه داشته باشند یا اصلا هیچ رابطه‌ای نداشته باشند.
با تمام این تفاسیر،ساخت این رباط ها کار درستی نبوده و آینده زندگی و روابط انسان ها دچار مشکلات بسیاری خواهد شد.
مجله اینترنتی امروزین

Check Also

زندگی راحت و امن و بدون SMS

شبکه های اجتماعی اینترنتی برای موفق شدن یک راه بیش تر ندارند. جلب توجه نوجوانان …