چه کار کنیم تا آپارتمان کوچکمان بزرگ‌تر به نظر برسد؟

آپارتمان 888

آیا تاکنون احساس کرده‌اید آپارتمانتان بیش از حد کوچک است؟ یا کوچک‌تر از چیزی است که می‌خواهید؟ فوت‌وفن‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید تا آپارتمانتان بزرگ‌تر به نظر برسد.

اقداماتی که باید انجام دهید

  • به هم ریختگی‌ها را مرتب کنید. اگر وسایلتان را منظم و خارج از دید بچینید، فضای موجود را منظم و باز احساس خواهید کرد. برای استفاده از حداکثر فضا، قفسه‌های دیواری نصب کنید.
  • آپارتمان خود را با رنگ‌های روشن و ملایم تزئین کنید. رنگ‌های تیره و گرم اغلب برای دنج و صمیمی نشان دادن خانه استفاده می‌شود؛ اما متأسفانه این رنگ‌ها باعث می‌شود فضای موردنظر کوچک‌تر به نظر برسد. برای اینکه آپارتمانتان بزرگ‌تر به نظر برسد، از رنگ‌های روشن، خنک و با روح استفاده کنید. رنگ آبی و سبز روشن مؤثرتر هستند. برای دستیابی به نتیجه مطلوب، از یک رنگ استفاده کنید و تمام دکوراسیون خود را از خانواده یک رنگ خاص انتخاب کنید. اگر می‌توانید آپارتمانتان را رنگ کنید، دیوارها را نیز با رنگ‌های مشابه و روشن رنگ‌آمیزی کنید. دیوارهای روشن تأثیر زیادی در بزرگ‌تر به نظر رسیدن اتاق‌ها دارد.
  • فضای کف اتاق را باز کنید. مبلمان‌ را از سر راه بردارید و مبلمان‌ غیر ضروری را دور بیندازید. چند قطعه مبلمان بزرگ و مفید فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. مبلمان بلند را کنار دیوار قرار دهید. اگر کف اتاق را با تکه‌های کوچک و متعدد مبلمان پر کنید، فضا تنگ‌تر به نظر می‌رسد.
  • از نور به نفع خود استفاده کنید. اتاق‌های پر نور باعث می‌شود آپارتمانتان بسیار بزرگ‌تر به نظر برسد. از لوازم تزئینی استفاده کنید که نور را منعکس می‌کند. چراغ‌های زمینی و رومیزی ممکن است فضای زیادی را اشغال کند. چراغ‌های سقفی یا دیواری، روشنایی و زیبایی بیشتری به اتاق می‌دهند. به دیوارهای مقابل پنجره آینه نصب کنید تا روشنایی را در فضای خانه منعکس کند و زیبایی بیشتری به اتاق بدهد. بدین طریق فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.
  • دیوارهای نگه‌دارنده را مشخص کنید. برای افزایش فضا، می‌توانید دیوارهایی را که حامل نیستند، بردارید.

Check Also

رویایی ترین برج ها در خیابان الهیه تهران!

مجتمع چناران پارك يكی از مجلل‌ترين برج‌های تهران است كه ما مجتمعی لوكس و تمام‌عيار …