چه ویتامین‌هایی برای کودکان ضروری است؟

 

همه پدر و مادرها می‌خواهند فرزندشان تا حد امکان سالم باشد. در نتیجه گاهی به پزشک مراجعه می‌کنند تا در صورت نیاز برای فرزندشان ویتامین تجویز کند.

بیشتر والدین هر کاری از دستشان برمی‌آید انجام می‌دهند تا از فرزندان خود حمایت کنند. بسیاری از والدین به پزشک مراجعه می‌کنند تا ببینند چه کاری می‌توانند برای حمایت از سلامتی فرزندانشان انجام دهند. یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که این والدین می‌پرسند، این است که آیا فرزند ما بایستی مکمل‌های ویتامین مصرف کند؟

معمولاً متخصصین توصیه می‌کنند نوزادان و کودکان نوپایی که زیر ۲ سال هستند، بیشتر ویتامین‌ها، آمینواسیدها و دیگر مواد مغذی موردنیاز خود را از طریق شیر مادر و غذای کودک به دست آورند. شیر مادر و غذای کودک اصلی‌ترین منبع مواد مغذی موردنیاز کودکان محسوب می‌شود. با این حال، ویتامین دی از این قاعده مستثنا است و نوزادان بایستی روزانه ۴۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین دی مصرف کنند. همچنین متخصصین توصیه می‌کنند کودکان بالای ۲ سال از مولتی‌ویتامین برای بهبود وضعیت رژیم غذایی خود استفاده کنند.

تغذیه مادر برای کودکان شیرخوار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا میزان زیادی از مواد مغذی موردنیاز کودک از طریق شیر مادر تأمین می‌شود. در این مرحله، حائز اهمیت است که مادر از مشاوران تغذیه و مکمل‌های غذایی بهره ببرد.

برای کودکانی که از شیر مادر تغذیه نمی‌کنند، مواد غذایی که مصرف می‌کنند، بسیار مهم است. در نتیجه پدر و مادرها بایستی از یک راهبرد تغذیه‌ای سالم استفاده کنند تا کودکشان، مواد مغذی مهم را از طریق مواد غذایی دریافت کند. با این حال، اگر کودک رژیم محدودکننده، اختلالات گوارشی یا مشکل دیگری دارد که به دوز بالاتری از یک ماده مغذی ضروری نیاز دارد، بایستی از طریق مکمل غذایی این نیاز رفع شود.

رایج‌ترین مکملی که برای کودکان زیر ۲ سال و بالای ۲ سال تجویز می‌شود، یک مولتی‌ویتامین است. مولتی‌ویتامین یک مکمل مهم محسوب می‌شود؛ زیرا کمبود هر نوع ویتامین و مواد معدنی ضروری را رفع می‌کند. مهم‌ترین ویژگی مولتی‌ویتامین برای کودکان، میزان خلوص آن است. بهتر است از مصرف هر نوع مولتی‌ویتامینی که دارای رنگ مصنوعی، طعم‌دهنده، شیرین‌کننده، ماده منعقدی و سیرکننده است، خودداری کنید.

متخصصین مولتی‌ویتامین‌هایی را توصیه می‌کنند که حاوی مواد اولیه مصنوعی نباشند. مصرف مولتی‌ویتامین‌هایی توصیه می‌شود که دارای دوزهای مناسب سن هستند و به صورت مایع یا جویدنی ارائه می‌شوند تا فرآیند هضم و جذب آن‌ها راحت‌تر باشد. برای تشخیص این که کودک شما به مکملی نیاز دارد یا خیر، بهتر است با پزشک یا مشاور تغذیه مشورت کنید.

 منبع: .footofan.com

 

Check Also

۲۰ فایده ی شکلات برای سلامتی

شکلات به عنوان یک درمان افراطی در نظر گرفته می‌شود، به این دلیل که به …