چه انتظاراتی از CES سال ۲۰۱۶ داریم؟

2ces

نمایشگاه CES یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تکنولوژی در دنیا به شمار می‌رود که در اوایل سال نوی میلادی برگزار می‌شود.

مدتی دیگر هم نمایشگاه CES 2016 از راه می‌رسد و در آن با تکنولوژی‌ها و دستاوردهای جدیدی آشنا می‌شویم.

برای به‌دست آوردن آمادگی بیشتر درباره‌ی این رویداد بزرگ، تمام احتمالات و خبرهای پیرامون این نمایشگاه را جمع‌آوری کرده‌ایم که شامل تاریخ برگزاری کنفرانس‌ها و سایر اتفاقات مهم می‌شوند.

در نمایشگاه امسال بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه‌‌ی تکنولوژی مانند سونی، سامسونگ و ال‌جی حضور دارند و از محصولات جدید خودشان رونمایی خواهند کرد.

اولین رویداد مهم نمایشگاه CES سال ۲۰۱۶ در تاریخ ۱۴ دی ماه رخ می‌دهد که مربوط به کنفرانس شرکت NVIDIA می‌شود.

فردای آن روز و در تاریخ ۱۵ دی ماه، شرکت ال‌جی برنامه‌ی خبری خودش را برگزار خواهد کرد. در همان روز شرکت هوآوی هم برنامه‌ی مخصوص خودش را خواهد داشت.

پس از آن هم شرکت‌های پاناسونیک، TCL، کوالکام، تویوتا، ایسوس، سامسونگ، ZTE، Dish and Sling TV، Kia، سونی و اینتل کنفرانس‌های خودشان را برگزار می‌کنند.

در تاریخ 16 دی ماه هم دو شرکت Netflix و GM کنفرانس خبری دارند و 17 دی ماه هم آخرین کنفرانس‌های خبری توسط مدیرعامل شرکت سامسونگ و مدیرعامل شرکت یوتوب برگزار می‌شوند.

NVIDIA

شرکت NVIDIA اعلام کرد که در CES  امسال درباره‌ی خودروهای بدون راننده صحبت خواهد کرد و به همین دلیل احتمال دارد محصولاتی در این حوزه معرفی کند. شاید از نسل جدید تراشه‌های تگرا (Tegra) هم در این نمایشگاه رونمایی شود که قطعا مورد توجه بازی‌کننده‌ها قرار می‌گیرد.

چه انتظاراتی از CES سال ۲۰۱۶ داریم

هوآوی

شرکت هوآوی گفته که قصد دارد از محصولات جدیدی در این نمایشگاه رونمایی کند. به احتمال زیاد این شرکت چینی قصد دارد وسایل پوشیدنی جدیدی معرفی کند. این شرکت که مدتی پیش از تکنولوژی شارژ سریع خودش رونمایی کرده، شاید اطلاعات بیشتری از این روش را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

چه انتظاراتی از CES سال ۲۰۱۶ داریم

سونی

سونی یک کنفرانس خبری بزرگ برگزار خواهد کرد. به احتمال زیاد نسل جدید تلویزیون‌ها، تبلت‌ها، دوربین‌ها و گجت‌های پوشیدنی سونی در این نمایشگاه، معرفی می‌شوند. شاید شاهد معرفی چند تلفن‌همراه جدید از سوی این شرکت هم باشیم.

چه انتظاراتی از CES سال ۲۰۱۶ داریم


Netflix و یوتوب

رسانه‌هایی مانند یوتوب و Netflix توانسته‌اند نقش پررنگی را در دنیای سرگرمی ایفا کنند. به احتمال زیاد در کنفرانس خبری این شرکت درباره‌ی شیوه‌های دسترسی راحت به این شبکه‌ها صحبت خواهد شد. به‌نظر می‌رسد که Netflix هم از برنامه‌های خودش برای سال ‌آینده رونمایی خواهد کرد.

چه انتظاراتی از CES سال ۲۰۱۶ داریم

اتومبیل‌ها و تکنولوژی‌های واقعیت مجازی

در CES 2016 نگاه‌ها به سمت شرکت‌های خودروسازی و تکنولوژی‌های واقعیت مجازی دوخته شده است. بیش از ۴۰ غرفه در این نمایشگاه وجود دارند که مربوط به تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و بازی‌های کامپیوتری می‌شوند.

شرکت سونی با هدست واقعیت مجازی PlayStation VR در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کند. شرکت Oculus هم برای معرفی بهتر هدست Oculus Rift به این نمایشگاه آمده است. این هدست که در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ راهی بازار می‌شود، نظر افراد زیادی را به سمت خودش جلب کرده است.

شرکت‌های خودروسازی در نمایشگاه امسال حضور پررنگ‌تری دارند. آن‌ها ۲۵ درصد مساحت بیشتری را در مقایسه با سال گذشته به خودشان اختصاص داده‌اند.

شرکت‌هایی مانند Audi، BMW، Chrysler، GM، Ford، Hyundai، Mercedes، تویوتا و فولکس‌واگن در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین شرکت Delphi هم کنفرانسی را به مناسبت سالگرد ۲۰ سالگی خوداش برگزار می‌کند.

چه انتظاراتی از CES سال ۲۰۱۶ داریم


تلفن‌های همراه هوشمند

در CES سال ۲۰۱۵ بود که شرکت ال‌جی گوشی G Flex 2 را معرفی کرد که یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات آن نمایشگاه بود. ال‌جی از جمله شرکت‌هایی است که همیشه محصولات پرچم‌دار خودش را در این نمایشگاه معرفی می‌کند.

البته هنوز اطلاعاتی از گوشی جدید ال‌جی منتشر نشده و نمی‌دانیم که G Flex 3 در CES  سال ۲۰۱۶ معرفی می‌شود یا خیر. این احتمال هم وجود دارد که شرکت‌های سازنده‌ی موبایل در این نمایشگاه محصولات جدیدی را معرفی کنند.

چه انتظاراتی از CES سال ۲۰۱۶ داریم


تبلت‌ها

در CES سال ۲۰۱۵ هم چند تبلت مختلف معرفی شد که از بین آن‌ها می‌توان به Venue 8 7000 شرکت دل و Yoga Tablet 2 شرکت لنوو اشاره کرد.

انتظار می‌رود که در CES امسال تبلت‌های بیشتری معرفی شوند که بتوانند کاربران را هیجان‌زده کنند. البته اگر تبلتی هم در این نمایشگاه معرفی شود در کنار محصولاتی مانند iPad Pro‌ و سرفیس پرو ۴ قرار می‌گیرند  و شاید چندان مورد توجه کاربران قرار نگیرند. شاید شرکت سامسونگ چند تبلت جدید معرفی کند تا با لیست کاملی از محصولات مختلف به این نمایشگاه آمده باشد.

احتمال معرفی تبلت‌های جدید با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ هم وجود دارد و احتمال دارد سامسونگ یا شرکت‌های دیگر هم تبلت‌هایی با این سیستم‌عامل راهی بازار کنند.

چه انتظاراتی از CES سال ۲۰۱۶ داریم


گجت‌های پوشیدنی

همانند تکنولوژی‌های واقعیت مجازی، گجت‌های پوشیدنی هم علاقه‌مندان بسیار زیادی دارند. شرکت اپل با ساعت هوشمند خوداش و مایکروسافت با دست‌بند Band 2 در این بازار حضور دارند.

در بازار شلوغ تلفن‌های همراه هوشمند، گجت‌های پوشیدنی توانسته‌اند نظر کاربران را به سمت خودشان جلب کنند. به احتمال زیاد در CES امسال شرکت‌های فعال در زمینه‌ی لباس و مد هم گجت‌های مختلفی را معرفی خواهند کرد.

ساعت هوشمند Pebble در CES‌ سال گذشته به نمایش درآمد. شاید در نمایشگاه امسال شاهد معرفی نسل جدید این ساعت باشیم. شرکت‌های دیگری مانند سامسونگ، ال‌جی و سونی هم محصولاتی را در این حوزه خواهند داشت.

اینکه گجت‌های مختلفی برای فعالیت‌های ورزشی معرفی شوند، جای تعجب ندارد. شرکت FitBit که لوازم ورزشی مختلف تولید می‌کند، در این نمایشگاه حضور دارد و به احتمال زیاد محصولات جدیدی معرفی خواهد کرد.

گجت‌های ورزشی با تلفن‌های همراه هوشمند ارتباط برقرار می‌کنند و به این شکل اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده‌اند را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. شاید این گجت‌های ورزشی هم از سوی شرکت‌های مد و لباس با ظاهری زیباتر معرفی شوند.

چه انتظاراتی از CES سال ۲۰۱۶ داریم


تکنولوژی‌های واقعیت مجازی

تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کاربران بسیار زیادی را به سمت خودشان جلب کرده‌اند. به احتمال زیاد این تکنولوژی‌ها در نمایشگاه امسال مورد توجه افراد زیادی قرار خواهند گرفت و نقش پررنگی را ایفا می‌کنند.

هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift، پلی‌استیشن وی آر، Gear VR شرکت سامسونگ و Vive شرکت HTC در این نمایشگاه حضور دارند. شرکت مایکروسافت هم با عینک هولولنز در CES 2016 حضور پیدا می‌کند و برنامه‌ها و بازی‌های مختلفی که برای آن ساخته شده را به نمایش درمی‌آورد.

همچنین باید انتظار تکنولوژی‌های واقعیت مجازی در ابعاد کوچک‌تر را داشته باشیم که بتوان از آن‌ها در فضا استفاده کرد.

به نمایش درآمدن دستگاه‌های واقعیت مجازی که می‌توانند به شکل ۳۶۰ درجه فیلم‌برداری کنند، از جمله بخش‌های هیجان‌انگیز این نمایشگاه به شمار می‌روند. شرکت Go Pro در این حوزه فعالیت‌های مختلفی را انجام داده و به احتمال زیاد محصولات جدیدی را به نمایش در می‌آورد.

چه انتظاراتی از CES سال ۲۰۱۶ داریم


تلویزیون‌ها

همیشه تلویزیون‌ها جایگاه ویژه‌ای در نمایشگاه CES داشته‌اند و به همین دلیل جدیدترین دستاوردهای این حوزه هم در این نمایشگاه نشان داده می‌شوند. شرکت ال‌جی قبلا تلویزیون 77EG9900 را با کیفیت 4K به نمایش درآورده بود و شرکت سامسونگ هم تلویزیون‌های SUHD خوداش را معرفی کرد.

در سال‌های گذشته تلویزیون‌های خمیده به نمایش درآمدند، اما به نظر می‌رسد که امسال محصولات بیشتری با کیفیت 4K معرفی شوند. در سال ۲۰۱۵ تلویزیون‌های مختلفی با تکنولوژی Quantum Dots مانند LG UF9400 و Samsung JS9500 رونمایی شدند.

امسال باید شاهد عرضه‌ی تلویزیون‌های با کیفیت‌تر و ارزان قیمت‌تر باشیم. بعید نیست که محصولاتی با کیفیت 8K را با تکنولوژی‌ HDR مشاهده کنیم.

تلویزیون‌هایی با کیفیت 4K، کم‌کم طرفداران بیشتری به‌دست آورده‌اند و به همین دلیل باید محصولات بیشتری راهی بازار شوند. به‌هر حال نمایشگاه CES برای علاقه‌مندان به تلویزیون‌های جدید جذاب بوده است.

همچنین احتمال دارد که شرکت‌هایی مانند Netflix، HBO و Google سرویس‌های اینترنتی جدیدی برای پخش فیلم و سریال روی تلویزیون‌های مختلف، معرفی کنند.

چه انتظاراتی از CES سال ۲۰۱۶ داریم


لپ‌تاپ‌ها

شرکت‌های سازنده‌ی لپ‌تاپ هم همیشه محصولات مختلفی را در این نمایشگاه معرفی می‌کنند. شرکت دل در سال گذشته XPS 13 را معرفی کرده بود که در نوع خودش یک محصول بسیار هیجان‌انگیز به شمار می‌رفت.

شرکت لنوو هم از LaVie Z رونمایی کرد که یکی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا به شمار می‌رود. این محصول تنها ۷۸۰ گرم وزن دارد.

احتمال عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های مختلف با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بسیار زیاد است. همچنین در این میان محصولات تبدیل شونده‌ی گوناگونی را هم شاهد خواهیم بود که هم نقش تبلت و هم نقش لپ‌تاپ را ایفا می‌کنند.

چه انتظاراتی از CES سال ۲۰۱۶ داریم

نمایشگاه CES همیشه یک اتفاق هیجان‌انگیز بوده و علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی را جذب خودش می‌کند. تا کمتر از یک ماه دیگر CES سال ۲۰۱۶ شروع می‌شود و ما با محصولات مختلفی روبه‌رو خواهیم شد.

Check Also

دموی فناوری جدیدی به نام هولوپورتیشن

با مرور امکانات ارتباطی کنونی ما، فراگیر شدن اینترنت و سرویس‌های پیامرسانی، گاهی نقبی به …