چهره های ورزشی ایرانی که گرین کارت دارند!

 

دایی

درآمد بالای فوتبالیست ها همیشه سوژه پربحثی برای رسانه ها و مردم عادی بوده است؛ درآمدهایی که باعث شده بیشتر فوتبالیست ها از ساکنان مناطق بالای شهر تهران و صاحب آخرین مدل ترین ماشین های وارد شده به ایران باشند، اما اینها تنها راه های خرج کردن پول های هنگفت جا به جا شده در فوتبال ایران نیست و فوتبالیست ها راه های دیگری هم برای استفاده از پول هایشان دارند.یک گشت کوتاه در صفحه اینستاگرام تعداد زیادی از فوتبالیست ها در ایام تعطیلات لیگ و قبل از شروع شدن تمرینات تیم ها نشان می داد که در این مدت آقایان فوتبالیست در سفرهایشان به خارج از کشور حسابی استراحت کرده و خودش گذرانده اند.در این میان اما تعدادی از فوتبالیست ها مجبور به خوشگذرانی شده و به اجبار مقصد سفرشان را ینگه دنیا و گشت و گذار در خیابان های نیویورک و کالیفرنیا تعیین کرده اند. این افراد، فوتبالیست هایی هستند که اقامت کشور آمریکا را دارند و حالا برای معتبر نگه داشتن گذرنامه آمریکایی شان باید حداقل سالی یک بار در آمریکا حضور داشته باشند.

امیر قلعه نویی

پای یک پزشک در میان است

هرچند امیر قلعه نویی سال هاست گرین کارت آمریکا را دریافت کرده، اما موضوع اقامت آمریکایی او زمانی بیشتر از همیشه مطرح شد که او خبرنگاران را متهم به اجنبی پرستی کرد. همین لقب دادن قلعه نویی به خبرنگاران کافی بود تا مانور دادن روی اقامت آمریکای ژنرال مطرح شود. او که خودش به زندگی کردن در کنار اجنبی ها علاقه دارد.

ورزشکاران ایرانی که گرین کارت دارند!

از اولین گروه فوتبالی هایی است که برای گرفتن اقامت آمریکا اقدام کرد و حالا گذرنامه آمریکایی دارد. قلعه نویی طی سال های اخیر سفرهای 15 روزه پرتکراری به آمریکا داشته و به واسطه همین سفرها موفق شده گرین کارت آمریکایی اش را دریافت کند؛ گرین کارتی که البته به واسطه دوست پزشکش و کمک ها او موفق به گرفتنش شده است.


احمدرضا عابدزاده

رضایت از امکانات آمریکایی

برخلاف تعدادی از فوتبالیست ها که علاقه ای به علنی کردن اقامت آمریکایی شان ندارند، احمدرضا عابدزاده از فوتبالیست هایی است که درباره اقامت آمریکا و داشتن گرین کارتش خیلی راحت صحبت می کند. او زیاد به آمریکا سفر می کند و و حتی مدت طولانی در این کشور زندگی کرده است. عابدزاده که چند بار برای انجام فعالیت های فوتبالی در ایران اقداماتی انجام داده بود، وقتی با بی مهری مواجه شده، بلافاصله ایده هایش را در آمریکا پیاده کرده.

ورزشکاران ایرانی که گرین کارت دارند!

او در مورد مدرسه دروازه بانی که قرار بود در ایران راه اندازی کند و بعد همان مدرسه در آمریکا افتتاح شد، می گوید: « از قبل، همه کارها هماهنگ شده بود تا برای بچه های 7 تا 16 سال کلاس آموزشی داشته باشیم. حتی لوازمی را که دلم خواست و مورد نیاز بود، خریدم تا کارها را انجام بدهیم، ولی متاسفانه دیدم ارتباط خوبی که باید با ورزش وجود داشته باشد، وجود ندارد. من هم گفتم پس دور باشم بهتر است. در آمریکا هم زمین دارم، هم وسایلم را. همین طور هوا خوب است و شرایط برای همکاری مناسب کارهایی را که ایرانی ها دوست ندارند انجام دهند با آمریکایی ها انجام می دهم.»


علی دایی

به دنبال بهانه برای خداحافظی

علی دایی سال هاست که گرین کارت آمریکا دارد و تا به حال چند بار خبرهای جدی درباره کوچ ناگهانی او به آمریکا شنیده شده است. حتی گفته می شد یکی از بازی های دوستانه تیم ملی ایران در زمان مربیگری دایی، به این خاطر که همزمان با زمان حضور او در آمریکا برای کارهای اداری شده بود، لغو شده است. او در سال دو بار به ینگه دنیا می رود و دوستانش می گویند دلخوری های فوتبالی او باعث شده که چندباری تصمیم بگیرد برای همیشه به آمریکا برود.

ورزشکاران ایرانی که گرین کارت دارند!

دایی حتی گاهی در محافل دوستانه به این موضوع اشاره کرده. اما آن را حتمی ندانسته است. علی دایی در صورت خروج از ایران، ساکن لس آنجلس آمریکا خواهدشد، لس آنجلس شهری است که می گویند دایی علاقه زیادی به زندگی در آن دارد.


محمد محمدی

بیزینس فوتبالی در آمریکا

محمد محمدی، دروازه بان سابق استقلال و پرسپولیس هم از چهره های است که مدت ها برای از بین نرفتن امتیاز اقامتش در آمریکا به این کشور رفت و آمد داشت. با این حال محمدی توانست دوره پنج ساله برای تثبیت اقامت و دریافت گذرنامه آمریکایی خود و خانواده اش را با موفقیت پشت سر بگذارد.

ورزشکاران ایرانی که گرین کارت دارند!

او در طول فعالیت فوتبالی اش در ایران، سختی ها و هزینه ها دو بار سفر در سال به آمریکا را به جان خرید و بلافاصله بعد از پایان دوران فوتبالش برای همیشه به آمریکا مهاجرت کرد. او در حال حاضر در اورنج کانتی آمریکا زندگی می کند و شرایطی هم برای ادامه فعالیت های فوتبالی اش در این کشور فراهم کرده است. او در آمریکا مدرسه فوتبالی راه انداخته و از این راه بیزینس مورد علاقه اش را دنبال می کند.


افشین پیروانی

پیروانی اولین فوتبالیست شهروند آمریکا

افشین پیروانی اولین فوتبالیستی بود که برای دریافت اقامت آمریکایی اقدام کرد. هرچند او در بحبوحه روی بورس بودن بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی 98 موفق به دریافت گرین کارتش شد، اما خود او مدعی است که از طریق فوتبال گرین کارتش را نگرفته و به قول خودش اولین فوتبالیستی است که توانسته شهروند آمریکا شود.

کاپیتان و سرمربی اسبق پرسپولیس در این خصوص می گوید: من از ارتباط های ورزشی استفاده نکردم و به دلیل اینکه همسرم در آنجا تحصیل می کرد، توانستم گرین کار بگیرم. زمانی که به جام جهانی رفتیم من گرین کارت داشتم، تقریبا 15 سالی می شود.

ورزشکاران ایرانی که گرین کارت دارند!

بعد از آن بود که بقیه فوتبالیست ها برای شهروندشدن در آمریکا اقدام کردند.» پیروانی در پاسخ به انتقاداتی که به شهروند آمریکا شدن بعضی از فوتبالیست ها وارد شده هم می گوید: «این یک مساله شخصی است و ارتباطی به کسی ندارد. هرکس دنبال پیشرفت خودش و خانواده اش است. من این را قبول ندارم که مثلا می گویند اسمش بد است و نباید گرین کارت گرفت. شاید خیلی ها دوست داشته باشند بگیرند و این مسائل نباید ارتباطی به کسی داشته باشد.


وحید طالب لو

به دنبال گرین کارت

وحید طالب لو هم از چهره هایی است که ظاهرا برای دریافت گرین کارت اقدام رده است. او پیش از شروع فصل و در ابتدای حضور پرویز مظلومی در استقلال، همراه با خانواده اش سفری به آمریکا داشت که این سفر از سوی برخی نزدیکانش اقدام برای دریافت گرین کارت آمریکا عنوان شد. این اتفاق در حالی افتاد که طالب لو دفعه قبل که بحث حضورش در آمریکا مطرح شده بود، در مصاحیه ای اعلام کرده بود: «مگر جرم است؟ من یک سفر خانوادگی درام و می خواهم به آمریکا بروم. فکر نمی کنم این موضوع مشکلی داشته باشد.»

ورزشکاران ایرانی که گرین کارت دارند!

با توجه به تکرار چندباره سفرهای طالب بو به آمریکا این شایعه قوت می گیرد که او اقدامات لازم برای دریافت گرین کارت را کرده و شاید او هم بعد از پایان دوران فوتبالش احتمالا ایران را ترک کند.


آرش برهانی

بازنشستگی در آمریکا

شنیده ها در مورد برهانی حاکی از این است که او اقدامات لازم برای اقامت در آمریکا را انجام داده و حتی برنامه ریزی اش بر سپری کردن دوران بازنشستگی در آمریکاست. او حتی در تعطیلات پیش از لیگ امسال سفری به آمریکا داشت و در صفحه اینستاگرامش مدام عکس هایی را از حضورش در آمریکا منتشر می کرد.

ورزشکاران ایرانی که گرین کارت دارند!

با این حال به نظر می رسد او قصد ندارد علاقه اش را به ادامه زندگی در آمریکا علنی کند. او فصل گذشته هم به دلیل سفر به آمریکا قید همراهی با استقلال در سفر به کیش را زد تا سفر اجباری اش را به آمریکا برای از بین نرفتن امتیاز اقامتش در این کشور به سرانجام برساند. البته شنیده می شود که برهانی بستگانی هم در آمریکا دارد که در هر بار سفر به آمریکا دیداری هم با آنها تازه می کند.


مجید ساعدی فر

چهره فعال در فوتبال و مالک برند «مجید» یکی از افرادی است که کار اقامت تعدادی از فوتبالی ها از جمله امیر قلعه نویی، علی دایی و احمدرضا عابدزاده را انجام داده است. به همین دلیل شایعات جالبی در مورد ارادت قدیمی سرمربی سابق استقلال به ساعدی فرد شنیده می شود. برای مثال عده ای معتقدند قلعه نویی برای اینکه پاسخ آن محبت ساعدی فرد را داده باشد از پیکسل آرم «مجید» روی لباس هایش در تمام مسابقات استفاده می کند و ارادت خاصی به این برند دارد.

ورزشکاران ایرانی که گرین کارت دارند!

از سوی دیگر، شنیده ها از نقش داشتن فردی به نام خراسانی هم حکایت دارند که یکی از ایرانی های سرشناس در حوزه حمل و نقل در کالیفرنیا به حساب می آید او ظاهرا پیگیر اقدامات فوتبالیست ها و ورزشکاران زیادی برای حضور در آمریکاست.


غیرفوتبالی هایی با اقامت آمریکا

در بین غیرفوتبالی ها سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال هم از مهم ترین چهره هایی است که گرین کارت آمریکا گرفته است.

ورزشکاران ایرانی که گرین کارت دارند!

او حتی در سفر تیم ملی والیبال به آمریکا هیچ اقدامی برای گرفتن ویزا انجام نداد و همراه تیم برای گرفتن ویزای سفر به سفارت آمریکا نرفت. چون یک دو سال است گرین کارتش را گرفته و برای ورود به آمریکا نیازی به ویزا ندارد.

منبع:  برترین ها

Check Also

ایرانی ها و هندی ها، موفق‌ترین مهاجران آمریکا

پس از هندی ها، موفق ترین گروه مهاجران از نظر سطح تحصیلات و میزان درآمد …