چرا زنان جذاب باعث می شوند مردان تصمیمات اشتباه بگیرند؟

 جذاب2
در دنیای امروز کسی تحمل دیدن بی عدالتی به علت زیبایی را ندارد و مهم نیست که آیا آن شخص شبیه جنیفر لوپز و یا فرانکنشتاین باشد.
با این حال یک مطالعه جدید نشان می دهد که جذابیت فیزیکی افراد، تاثیر بزرگی بر رفتار ما  می گذارد. به طور خاص، پژوهش ها نشان داد که مردان در مقابل زنان جذاب،  تصمیمات اشتباه و غیر منطقی می گیرند.
در این مطالعه، محققان Quingguo دانشگاه ژجیانگ در چین، تحقیقاتشان را روی 21 مرد چینی بین سنین 18 و 26 انجام دادند. به شرکت کنندگان عکس چهره  300 نفر از  زنان چینی را که در خواست کار دادندرا بررسی می کنند. البته شایان ذکر است که این عکس ها قبلا توسط گروهی دیگر از مردان بررسی شده و از نظر زیبایی رده بندی شده اند.
در مرحله بعد، به هر مرد عکس از یکی از زنان نشان داده شد و از آنها خواسته تا تصمیم بگیرند که آیا شرایط و پیشنهادات مالی ذکر شده برای آن ها مناسب است یا نه؟  در طول این آزمایش، محققان، زمان واکنش و فعالیت مغزشرکت کنندگان را اندازه گیری می کنند.
نتایج نشان داد که درصد زیادی از مردان با  پیشنهاد ناعادلانه برای زنان جذاب موافقت کرده اند. تحقیقات نشان داد که واکنش مغزی آنها برای پاسخ به پیشنهادات منصفانه آهسته تر برای پاسخ به پیشنهادات ناعادلانه  سریع تر است. به بیان دیگر مغز مردان در زمان تصمیم گیری در مورد زنان جذاب، فعالیت بیشتری می کند.
متاسفانه، این تحقیقات نشان داد که مردان تا حد زیادی تحت تاثیر زیبایی قرار می گیرند. در نتیجه رفتارآن ها ناشی از فرآیندهای ناخودآگاه است.
آنتونی، روانشناس دانشگاه استرلینگ است که در تحقیق شرکت نداشت، اما در زمینه ادراک بصری و جذابیت تحقیقاتی داشته است، در هافینگتون پست گفت: ” به نظر می رسد که همه انسان ها دنبال زیبایی می گردند. مردم مدام به دنبال راه هایی برای زیباتر شدن و جذاب تر شدن خودشان هستند. که یکی از دلایل آن، جذب کردن انسان های جذاب تر اس که نهایتا به منافع خودشان برسند.”
هنوز نمی توان این یافته ها به جمعیت عمومی نسبت داد. از یک طرف، اندازه نمونه کوچک بود و به طور انحصاری در مردان متمرکز شده است واز سوی دیگر، می دانیم که شانس پیدا کردن شغل برای خانم هایی که از نظر علمی یکسان هستند و از نظر ظاهری متفاوت هستند، تفاوت دارد.

Check Also

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

  عشق چیزی بسیار خاص است زیرا وقتی شکست می‌خورد قدرت آسیب زدن به ما …