پیكاسوی درونتان را كشف كنید

پیکاسو2

 خلاقیت فقط این نیست كه آثار بزرگ و باشكوهی خلق كنید، بلكه گاهی پخت یك غذای جدید و متفاوت هم می‌تواند از خلاقیت درونی شما حكایت كند. همه ما در درون‌مان استعدادی برای خلق كردن داریم اما مهم این است كه بدانیم خلاقیت ما از چه نوع است و در چه زمینه‌ای باید آن را خرج كنیم. این تست به شما كمك می‌كند خلاقیت‌تان را بشناسید و بفهمید برای شما چه مفهومی دارد.

1. برای خلاق بودن مهم‌ترین چیزی كه نیاز دارید چیست؟

الف-جرات نگاه كردن به درون روح‌تان را داشته باشید.

ب-به هنر عشق بورزید.

ج-بخواهید دیگران را خوشحال كنید.

د-نسبت به خلاق بودن احساس نیاز پیدا كنید.

2. فكر می‌كنید خلاقیت با كدامیك از این موارد بیشتر در ارتباط است؟

الف-صمیمیت

ب-همفكری با دیگران

ج-ارتباط موثر

د-غریزه طبیعی

3 كاری انجام داده‌اید كه در معرض دید عموم قرار گرفته، اما بازخورد خوبی دریافت نكرده‌اید. چطور فكر می‌كنید؟

الف-شرم‌آور است كه مردم نمی‌توانند از مسیری كه شما طی كرده‌اید لذت ببرند.

ب-مهم نیست، نظرشان به شما ارتباطی ندارد.

ج-معلوم است با آنچه در ذهن شما بوده به خوبی ارتباط برقرار نكرده‌اند.

د-فكر می‌كنید آنها قادر به فهمیدن آن نیستند.

4. فكر می‌كنید از كدام مورد بیشتر لذت می‌برید؟

الف-از چند ماه قبل برای برگزاری نمایشگاه آماده شوید.

ب-در یك كنفراس درباره هنرتان صحبت كنید.

ج-زندگینامه‌تان را بنویسید.

د-كار هنری‌تان را با سوزاندن از بین ببرید.

5. کدام یك ازجملات زیر را می‌پسندید؟

الف-نقاشی روی دیوار سرشار از زندگی است. سعی می‌كنم آن را به زندگی‌ام وارد كنم.

ب-مهم‌ترین نكته در مورد هنر این است كه نباید مردم را بخنداند، آنها را به گریه بیندازد یا سبب هیجانات و عصبانیت شود. بلكه هنر باید در راستای طبیعت باشد و ما را به آرزوهای‌مان برساند.

ج-هدف واقعی هنر، آفرینش تصاویر و اشیای زیبا نیست، بلكه هنر بازتاب و وسیله‌ای است كه به كمك آن می‌توانیم جهان و احساسات افراد را درك كنیم.

د-هنر، دغدغه ذهنی هنرمند است.

6. فرض كنید شما یك موسیقیدان هستید، از چه چیزی بیشتر لذت می‌برید؟

الف-از طریق موسیقی بتوانید دنیای درونی‌تان را كشف كنید.

ب-از طریق موسیقی خودتان را ابراز كنید.

ج-بتوانید قطعه مورد علاقه‌تان را به گوش مخاطبان برسانید.

د-امكانات آلات موسیقی را گسترش دهید.

پیكاسوی درون را كشف كنید

7. اگر امكان انتخاب داشتید، دل‌تان می‌خواست جای كدام‌یك بودید؟

الف- یك بالرین

ب-یك خواننده

ج-یك مجسمه‌ساز

د-یك شاعر

8. از نظر شما بهترین بخش خلق آثار هنری كدام است؟

الف-اینكه با ابزارهای هنری در ارتباط هستید.

ب-در نهایت می‌توانید آثارتان را به دنیا نشان دهید.

ج-آنچه می‌آفرینید نشان‌دهنده وجود شماست.

د- می‌توانید ایده‌های‌تان را به زندگی وارد كنید.

9. دوست دارید از كتابخانه چه كتابی به امانت بگیرید؟

الف-بیوگرافی

ب-كتاب آشپزی

ج-دیكشنری

د-راهنمای بازیگری برای مبتدی‌ها

10.  دوست‌تان به شما پیشنهاد می‌كند با هم در یك كلاس آموزشی شركت كنید. پیشنهاد شما چیست؟

الف-طراحی فضای سبز

ب-فیلمنامه‌نویسی

ج-حركات موزون

د-گروه كر

پاسخ‌نامه:

در هر سوال دور عدد مربوط به پاسخ، دایره بكشید و در پایان اعداد به دست آمده را با هم جمع كنید تا امتیاز شما به دست آید.

پیكاسوی درون را كشف كنید

نکته

افرادی كه خلاقیت زیادی دارند نیمكره سمت راست مغزشان – كه مسوولیت خلاقیت را برعهده دارد- بسیار فعال است. توصیه می‌شود افراد خلاق به سمت انجام كارهای هنری مانند طراحی فضای سبز، نواختن موسیقی یا نقاشی بروند تا فرصتی برای شكوفا شدن خلاقیت‌شان فراهم شود.

چطور خلاقیت‌تان را تقویت كنید؟

اگر دل‌تان می‌خواهد خلاقیت بیشتری داشته باشید، باید اعتماد به‌نفس‌تان را افزایش دهید و آرامش بیشتری داشته باشید تا بتوانید در كارهای هنری مانند نقاشی و داستان‌نویسی موفق شوید. به هر حال افرادی كه خلاقیت متوسطی دارند هم شرایط‌شان تا حدود زیادی امیدواركننده است و در آینده می‌توانند خلاقیت‌شان را گسترش دهند.

اگر فكر می‌كنید خلاقیت شما پایین است، بهتر است بدانید هر كدام از ما این توانایی را داریم كه در برخی از جنبه‌های زندگی‌مان خلاقانه رفتار كنیم. شاید مانند خیلی از مردم، خلاقیت شما هنوز كشف یا شكوفا نشده است.

شاید استعداد شما به بخش دیگری منتقل شده و در زمینه‌ای تخصص دارید كه زمانی برای كشف مسیرهای خلاقیت‌تان فراهم نیست. خلاقیت و خرد تقریبا دو عملكرد جداگانه ذهن ما هستند و به همین دلیل ممكن است در برخی مسائل كاملا عقلانی رفتار كنید و خلاق نباشید یا برعكس. اما اگر فرصت دارید، می‌توانید خلاقیت‌تان را افزایش دهید. پس در زندگی دنبال مسیرهای تازه باشید و تجربیات تازه‌ای یاد بگیرید.

اگر امتیاز شما بین 10 تا 18 است

راهی برای ابراز احساسات می‌خواهید

برای شما خلاقیت راهی است تا خودتان را ابراز كنید. سرشار از احساسات هستید و برای نشان دادن آنها راه‌های مناسبی را جست‌وجو می‌كنید و می‌خواهید آنها را زنده نگه دارید. این مسیری است كه امیال و نگرانی‌های شما را شكل می‌دهد. اما باید مراقب باشید تحت تاثیر فشارهای بیرونی و بی‌نظمی‌های اطراف‌تان قرار نگیرید.

در هر شرایطی دنبال راهی برای بروز هنر هستید. ممكن است در یك ‌مهمانی كوچك، یك پیك نیك یا حتی انتخاب لباس هم خلاقیت به خرج دهید. خلاقیت سبب می‌شود قدرت پیدا كنید، احساسات‌تان را عینیت ببخشید و درون‌تان را هویدا کنید. بهترین توصیه به شما این است كه خلاقیت‌تان را در مجسمه‌سازی، شعر و شاعری، باغبانی، دكوراسیون داخلی یا حتی آشپزی وارد كنید تا نتایج درخشان‌تری را ببینید.

اگر امتیاز شما بین 19 تا 25 است

دنبال دریافت تجربیات غنی‌تری هستید

هنر را به‌عنوان دنیای جداگانه‌ای می‌بینید. شاید هم تصور می‌كنید یك دنیای جادویی است كه می‌توانید خودتان را در این دنیا رها کنید. در چنین فضایی هیچ حدومرزی برای خودتان قائل نیستید. اما چیزی كه واقعا دنبال آن می‌گردید هماهنگی است و دل‌تان می‌خواهد احساس كنید جزئی از چیزی هستید كه آن را خلق كرده‌اید.

كاشت گل و گیاه و شعر گفتن چیزی است كه می‌تواند یك خلاقیت آرام برای شما ایجاد كند. برای شما خلاقیت به منزله شانسی است كه از طریق آن دیده می‌شوید. به همین دلیل بیشتر دنبال یافتن نوعی از خلاقیت هستید كه در آن هماهنگی، آرامش و صبر و حوصله وجود داشته باشد.

اگر امتیاز شما بین 26 تا 33 است

در زندگی دیدگاه می‌خواهید

خلاقیت برای شما شبیه یك‌جور درمان است كه به شما كمك می‌كند خودتان را بهتر بشناسید. هنر به شما كمك می‌كند بازتابی از درون‌تان را به دیگران نشان دهید، اطراف را تجزیه و تحلیل كنید و خصوصیات شخصیتی‌تان را ارتقا ببخشید. به همین دلیل دوست دارید خلاقیت در همه جنبه‌های زندگی‌تان نفوذ كند و البته فقط به فكر بیان احساسات از طریق هنر نیستید.

هنر به شما كمك می‌كند انعكاس درونی‌تان را ببینید و ابعاد شخصیتی‌تان را تقویت كنید. نقاشی و طراحی دكوراسیون داخلی ازجمله كارهایی است كه شما را به هدف‌تان می‌رساند. درواقع هنر برای شما دریچه‌ای است كه از طریق آن زندگی‌تان معنا پیدا می‌كند.

اگر امتیاز شما بین 34 تا 40 است

هدف شما این است كه با دیگران ارتباط برقرار كنید

نگاه شما به هنر این است كه می‌توانید از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتباط با دیگران استفاده كنید. با این حال گاهی اوقات هم از آن برای حفاظت از افكار درونی‌تان بهره می‌برید. راهی است كه از طریق آن می‌توانید در جامعه و اجتماعات دیده شوید و با دیگران ارتباط بگیرید و در عین حال اجازه دهید با شما در تماس باشند. پل ارتباطی خوبی است كه شما را با دیگران ارتباط می‌دهد.

آثار هنری را به منزله فرزندتان می‌بینید و از این جهت به آنها علاقه خاصی پیدا می‌كنید. با این وجود بهتر است خودتان را از نتیجه كار جدا کنید و به مخاطبان اجازه دهید خلاقیت‌های شما را بهتر ببینند و حتی در مورد آنها انتقاد كنند. این رفتار به پیشرفت كار هنری شما كمك می‌كند و از این راه، ارتباط موثر‌تری با دیگران برقرار می‌كنید كه درنهایت رضایت شما را به همراه دارد.

برترین ها

Check Also

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

  عشق چیزی بسیار خاص است زیرا وقتی شکست می‌خورد قدرت آسیب زدن به ما …