پاستا با سس پریماورا و کوفته مرغ

 پاستا2222

در این مطلب می خواهیم طرز تهیه پاستای فسیلی با نوعی سس را به شما آموزش دهیم. اغلب در پاستاها از گوشت چزخ کرده و قارچ استفاده می کنیم. اما در اینجا گوشت بوقلمون یا مرغ را به شما پیشنهاد کرده ایم.

مجله آشپزی مثبت – معصومه افرازه: در این مطلب می خواهیم طرز تهیه پاستای فسیلی با نوعی سس را به شما آموزش دهیم. اغلب در پاستاها از گوشت چزخ کرده و قارچ استفاده می کنیم. اما در اینجا گوشت بوقلمون یا مرغ را به شما پیشنهاد کرده ایم.

مواد لازم:

  • گوشت چرخ کرده مرغ یا بوقلمون 1 کیلوگرم
  • هویج رنده شده نصف پیمانه
  • پیاز یک چهارم پیمانه
  • تخم مرغ 2 عدد
  • ادویه یک ق س
  • نمک، فلفل و پودر سیر به میزان لازم
  • سس پریماورا
  • پاستا فسیلی، یک بسته

طرز تهیه:

1. یک گیلوگرم گوشت چرخ کرده مرغ یا بوقلمون را با نصف پیمانه هویج رنده و پخته شده ، یک چهارم پیمانه پیاز ،دو عدد تخم مرغ ،یک ق س ادویه، کمی نمک ،فلفل و پودر سیر مخلوط کنید و به صورت گلوله های ریز در آورید.

2. این کوفته ها را در کمی روغن تفت دهید و کنار بگذارید. کوفته ها را داخل سس بریزید و در صورت دلخواه مقداری هم کدوی خلال شده و کمی تفت داده شده به این سس اضافه کنید.

3. پاستای فسیلی را طبق معمول در آب جوش بجوشانید و بعد از پختن، سس را روی پاستا بریزید و سرو کنید یا اینکه همراه با پاستا دم کنید .

4. این غذا را با گوشت چرخ کرده گوسفندی هم می توانید درست کنید.

طرز تهیه سس پریماورا

این سس با پاستای مدل پیچی سرو می‌شود.

1. 2 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون را در یک تابه گود بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. 1 حبه سیر را له کرده به همراه 1 پیمانه هویج ریز خرد شده در تابه بریزید و هم بزنید.

2.  2 پیمانه گوجه گیلاسی را هم به تابه بیفزایید و سی ثانیه دیگر مواد را هم بزنید. 1 پیمانه آب مرغ هم بیفزایید و حرارت را تا مرحله جوشیدن زیاد کنید.

3. 250 گرم مارچوبه دو  و نیم سانت خرد شده و همین مقدار نخود سبز به مواد درحال جوشیدن اضافه کنید. حرارت را متوسط کنید و صبر کنید تا سبزیجات بپزند.

4. سس آماده را روی پاستای پخته بریزید و برای سرو روی آن را با یک پیمانه پنیر پارمسان رنده شده و یک‌چهارم پیمانه ریحان تازه خرد شده تزئین کنید.

Check Also

ماست بستنی بلوبری

مواد لازم: ۳ فنجان بلوبری منجمد ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو سه چهارم فنجان تا ۱ …