وداع شومنی که جوان‌های آمریکایی را به دنیای سیاست آورد: جان استوارت از The Daily Show جدا شد

 

جان استوارت از The Daily Show جدا شد+ ویدیوی خداحافظی

 با اجرای دو ترانه زنده از بروس اسپرینگستین، دوران موفق The Daily Show با اجرای جان استوارت به پایان رسید.

این مجری و کمدین بزرگ، از سال 1999 این شوی تلویزیونی سی دقیقه‌ای را اجرا می‌کند و پنجشنبه شب در برنامه ویژه پایانی استوارت، خبرنگاران و گزارشگران سابق این شوی موفق، در کنار سن مخصوصی که توسط بروس ایجاد شده بود او را همراهی می‌کردند. بروس و گروهش، دو ترانه Land Of Hopes And Dreams و Born To Run را اجرا کردند.

در این برنامه همچنین پیام‌های ویدیویی از جان کری، وزیر خارجه آمریکا و جان مک کین، از سناتورهای جمهوری خواه پخش شد.

در دوران حضور استوارت، این برنامه تبدیل به یک شوی انتقادی-سیاسی درباره دو حزب بزرگ جمهوری‌خواه و دموکرات و اختلاف‌های آنها و تناقض در بیان اخبار در شبکه‌های مختلف خبری آمریکا و سیاست‌های متناقض راست‌گرایان در عرصه سیاست داخلی و خارجی شد. در این سال‌ها او که متمایل به چپ‌ها و دموکرات‌ها است جنگ سختی با شبکه دست راستی فاکس نیوز داشت و همچنین توانست از حقوق کمدین‌هایی مانند استفن کلبرت، جان الیور و کریستن شال دفاع کرده و باعث ارتقای جایگاه حرفه‌ای آنها شود.

در این مدت، The Daily Show تبدیل به یکی از پربیننده‌‌ترین برنامه‌های تلویزیونی آمریکا شد و بیش از سه میلیون و ششصد هزار مخاطب را که بیش از هشتاد درصد آنها بین هجده تا چهل و نه سال بودند به خود جذب کرد. هرچند از این برنامه به عنوان شویی که اخبار را به صورت غلوشده و طنزآمیز نشان می‌دهد یاد شده است ولی موفقیت آن در بین قشر جوان کشور آمریکا بر کسی پوشیده نیست. موفقیت این شوی تلویزیونی به حدی بود که در طول حضور جان در آن، چهره‌های معروف سیاسی مانند باراک اوباما، بیل کلینتون، تونی بلر، گردون براون و ال گور به عنوان مهمان در این برنامه حضور یافتند.

در ماه فوریه، جان از تصمیم خود مبنی بر کناره‌گیری از The Daily Show خبر داد و یک ماه بعد، از طرف مدیران شبکه کمدی سنترال که این شوی تلویزیونی از آن پخش می‌شود ترور نواه، استند آپ کمدین معروف سی و یک ساله و اهل آفریقای جنوبی به عنوان جانشین او انتخاب شد. نواه سال قبل در این شوی تلویزیونی شرکت کرده بود و از سال 2012 به عنوان استند آپ کمدین در چندین تاک شوی معروف آمریکا و انگلستان مانند The Tonight Show و The Late Show With David Letterman و Eight Out Of Ten Cats حضور یافته بود. هنوز تاریخ دقیق اولین اجرای او در The Daily Show مشخص نشده است.

کافه سینما

Check Also

پلیس آلمان: مهاجم ۱۸ ساله به تیراندازی و کشتار علاقه داشت

Image copyrightGETTY پلیس آلمان می‌گوید فرد مسلحی که در یک مرکز خرید در شهر مونیخ …