هنرمندان نیکوکار سال 2015 را بشناسید

اپرا

 سایت نیوز در مطلبی مشهورترین چهره‌های جهان که در سال ۲۰۱۵ که بخش مهمی از وقت و درآمدشان را صرف امور خیریه در جهان کرده‌اند چنین معرفی کرده است:

برنجلینا: زوج آنجلینا جولی و برد پیت به عنوان یک زوج‌ تلاش‌هایی برای حمایت از مهاجران در جهانداشته و با کمیسیون عالی حقوق بشر برای مهاجران همکاری می‌کنند.

این زوج همچنین بنیادی به نام جولی-پیت راه اندازی کرده‌اند که برای مبارزه با فقر، حمایت از حیات وحش، طبیعت و مسایل عمومی حقوق بشر تلاش می‌کند.

هنرمندانی که سال ۲۰۱۵ در امور خیریه فعال‌ بودند


استینگ: این خواننده بریتانیایی با سازمان‌های مختلف خیریه همکاری می‌کند و حمایت از محیط زیست و به ویژه نابودی جنگل‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی اوست. او همیشه در کنسرت هایش به این منظور و برای کمک به نیازمندان پول جمع می‌کند.

هنرمندانی که سال ۲۰۱۵ در امور خیریه فعال‌ بودند


الن دی جنرس: این مجری تلویزیونی در زمینه حقوق بشر و ریشه کنی فقر و سرطان تلاش می کند. آگاهی بخشی برای مبارزه با سرطان در ماه اکتبر یکی از نقاط تمرکز برنامه‌های اوست. او یکی از بزرگترین حامیان حقوق حیوانات در جهان است و با سازمان‌های بزرگ خیریه مثل انجمن حمایت از حقوق بشر سازمان ملل همکاری می‌کند.

 هنرمندانی که سال ۲۰۱۵ در امور خیریه فعال‌ بودند


جان لجند: بنیاد خیریه جان لجند برای مقابله با فقر در آفریقا تلاش می‌کند. او نمایشی را برای جمع آوری کمک مالی و آگاهی رسانی برای کمک به آفریقا به راه انداخت و سازمان او برای کمک غذایی و آموزشی به آفریقا تلاش می‌کند. این خواننده برای کمک به دانشگاه‌های سراسر جهان پول جمع می کند و سخنرانی هایی در این زمینه انجام می دهد.

هنرمندانی که سال ۲۰۱۵ در امور خیریه فعال‌ بودند


سر پل مک کارتنی: عضو محبوب گروه بیتل یکی از خیرترین افراد جهان است. او میلیون‌ها دلار به ۹۰ سازمان خیریه جهانی اهدا کرده و یکی از بزرگ‌ترین حامیان حقوق حیوانات در جهان است.

هنرمندانی که سال ۲۰۱۵ در امور خیریه فعال‌ بودند


اپرا وینفری: اسم این زن سیاهپوست که ثروتمندترین زن جهان است مترادف با خیریه است. او علاوه بر استفاده از شوی تلویزیونی‌اش، در زمینه تساوی اجتماعی، تحقیقات برای بیماری‌ها، حقوق اجتماعی و … کمک کرده و به ویژه بر حمایت از کودکان در برابر آزار جنسی، سوادآموزی و حمایت از محیط زیست تمرکز کرده است. او سه سازمان مختلف در این حوزه ها تاسیس کرده که ۱۰۰ درصد درآمدشان صرف امور خیریه می شود.

هنرمندانی که سال ۲۰۱۵ در امور خیریه فعال‌ بودند


جرج کلونی: این بازیگر هالیوودی هر چند طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد که ممکن است او را برای خوش تیپ بودن تحسین کنند، اما او همواره یکی از خیرترین سلبریتی‌ها بوده است. او به سازمان‌های خیریه زیادی که به بی‌خانمان‌ها، گرسنه‌ها و نیازمندان کمک می‌کنند، کمک می کند.

هنرمندانی که سال ۲۰۱۵ در امور خیریه فعال‌ بودند

بزرگ ترین اشتیاق او این است که بتواند به آنهایی که نمی‌توانند در برابر سبعیت دیگران از خود دفاع کنند کمک کند و در این راه بنیادی به نام «نه از زاویه دید ما» را با همکاری برد پیت، دون چیدل، جری واینتراب و مت دیمون تاسیس کرده که ماموریتش حمایت از افراد حاشیه جامعه است.

او تلاش زیادی برای ایجاد توجه به جنایت‌های حقوق بشری در آقریقا مثل سودان، سودان جنوبی، کنگو، سومالی و … انجام داده پول و زمان زیادی را صرف کمک به سازمان هایی چون کمک به گرسنگان آمریکا، نجات کودکان و مبارزه با سرطان کرده است.

البته لیست چهره های هنری که در زمینه های خیریه فعالیت جدی دارند پرتعداد از این چند نفر است.

Check Also

فرهنگ چیست؟

فرهنگ چیست؟ قبل از تعریف فرهنگ به معنی و مفهوم لغوی آن می پردازیم. محمود …