مواد غذایی موردعلاقه متخصصین تغذیه

  فهرستی از مواد غذایی جمع‌آوری که متخصصین تغذیه مختلف در طول روز از آن‌ها تغذیه می‌کنند.

اگرچه متخصصین تغذیه پیشنهاد می‌کنند در رژیم غذایی خود هماهنگی، تنوع و تعادل را رعایت کنید تا تمام مواد مغذی موردنیاز بدن تأمین شود؛ اما این افراد یک سری مواد غذایی را به طور منظم استفاده می‌کنند تا هم مواد مغذی موردنیاز بدن تأمین شود و هم از مزایای آن‌ها استفاده کنند. در ادامه به برخی از این مواد غذایی اشاره کرده و مزایای آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

مرکبات
مرکبات سرشار از ویتامین C و پتاسیم هستند و طعم خوبی نیز دارند.

تخم‌مرغ
سفیده تخم‌مرغ سرشار از پروتئین و زرده آن حاوی مواد مغذی بسیاری مانند ویتامین D و ویتامین B12، ریبوفلاوین، کولین و سلنیم است. همچنین زرده تخم‌مرغ دارای آنتی‌اکسیدان‌های فیتوکمیکال مانند لوتئین وزاگزانتین است که نقش مهمی در سلامتی چشم‌ها بر عهده دارند.

بلغور جو دوسر
ترکیبی از بلغور جو دوسر، کره بادام، تخم شربتی و شیر ولرم در وعده صبحانه، نه تنها برای تأمین پروتئین، فیبر و کلسیم مناسب است، بلکه طعم خوبی نیز دارد.

زردچوبه
زردچوبه بهتر از برخی مواد موجود در داروهای ضدالتهاب، با التهاب مقابله می‌کند. همچنین زردچوبه منبعی از آنتی‌اکسیدان‌هایی محسوب می‌شود که به مقابله با بیماری‌های التهابی روده کمک می‌کنند، از سرطان پیشگیری می‌کنند و عملکرد کبد را بهبود می‌بخشند. علاوه بر این، زردچوبه احتمالاً سطح کلسترول را کاهش می‌دهد.

گوجه‌فرنگی
گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C ‌است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

شکلات تلخ
تحقیقات نشان داده‌اند ۲۸ گرم شکلات تلخ باکیفیت (حداقل ۷۰ درصد)، فشارخون را کاهش داده و احتمالاً ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

مغز میوه‌ها
مغز میوه‌ها نه تنها پروتئین بدن را تأمین می‌کنند، بلکه چربی‌های سالم و فیبر موردنیاز بدن را دارند.

حُمص
حمص یک نوع خوراک مدیترانه‌ای-عربی است و بیشتر به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود. این خوراک از نخود پخته، روغن‌زیتون، ارده، آب‌لیمو و سیر له‌شده تهیه می‌شود. این خوراک حاوی پروتئین و فیبر موردنیاز بدن است.

آب داغ با لیمو
شروع روز با یک لیوان آب داغ و آب‌لیمو، باعث فعال شدن دستگاه گوارش شده و شما را برای کل روز آماده می‌کند. همچنین لیمو علاوه بر طعم خوبی که دارد، خاصیت ضدالتهابی داشته و حاوی مواد مغذی تقویت‌کننده سیستم ایمنی است.

Check Also

۲۰ فایده ی شکلات برای سلامتی

شکلات به عنوان یک درمان افراطی در نظر گرفته می‌شود، به این دلیل که به …