معجزه باران در خشک‌ترین صحرای جهان

صحرا

  صحرا همیشه نماد خشکی و بی‌آبی و عدم حیات بوده و هست.
اما یک لحظه تصور کنید که در صحرایی باران ببارد، خاک ترک خورده و تشنه‌ی صحرا آب را در دم به خود می‌کشد تا تشنگی سال‌ها بی‌آبی را با جرعه‌ای آب باران جبران کند. اما تصور روییدن گل‌های رنگارنگ در صحرا کاملا دور از عقل است. با کجارو همراه باشید تا معجزه‌ی باران را در خشک‌ترین صحرای جهان ببینید.
صحرای آتاکاما در شیلی، خشک‌ترین صحرای غیرقطبی دنیا است (صحرای قطبی شامل نواحی وسیعی است که به‌وسیله یخ پوشیده شده و به علت پایین بودن دما و سرمای زیاد ناحیه خیلی خشک هستند). اما این زمین به ظاهر نابارور هم تحت شرایط مناسب می‌تواند مملو از زندگی و زیبایی شود. اگر حین بهار نیم کرده جنوبی (ماه‌های اکتبر و نوامبر)، در این صحرا باران‌های شدید ببارد، گل‌های زیبایی که گویی چشم انتظار باران بودند، سر از زمین بیرون می‌آورند و صحرای خشک و ترک خورده را با رنگ سیراب می‌کنند.
گل‌های امسال که توسط شرایط آب و هوایی طوفان پاتریشیا در مکزیک (که قوی‌ترین طوفان وارده به خشکی بود) شکوفا شدند. دانیل دیاز، مسئول اکوتوریسم آتاکاما می‌گوید که شدت رویش گل‌های امسال بی‌سابقه است و دو نوبت رویش گل‌ها در یک سال، در تاریخ شیلی و این صحرا ثبت نشده است.با اینکه دیاز این تغییر غیرمنتظره را مدیون تغییرات جوی می‌داند، محلی‌ها هم شاکر افزایش توریست این منطقه به دلیل این پدیده هستند. انتظار می‌رود که بیش از ۲۰ هزار نفر از رویش غیرمنتظره‌ی این گل‌ها بازدید کنند. با این حال، صحرای آتاکاما تنها صحرایی نیست که این پدیده را تجربه می‌کند، صحراهای ایالت یوتاه آمریکا نیز از این پدیده بی‌بهره نیستند. اما نمی‌توان به سادگی از کنار تصور روییدن گل در خشک‌ترین صحرای جهان، به سادگی گذشت!
بیابان،دشت،گل
بیابان،دشت،گل
بیابان،دشت،گل
بیابان،دشت،گل
بیابان،دشت،گل
منبع: کجارو

Check Also

زمین تحمل چند میلیارد نفر دیگر را دارد؟ مجموعه: اخبار علمی و آموزشی

حتما بارها شنیده‌اید که ازدیاد جمعیت یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات برای زمین است. اما آیا …