معترضان به مرگ جوان سیاهپوست: بالتیمور را قرق می کنیم

معترضان به مرگ جوان سیاهپوست: بالتیمور را قرق می کنیممعترضان به مرگ فردی گری می خواهند بدانند چرا او در ماشین پلیس دچار جراحت مرگبار نخاعی شده است.

شهردار بالتیمور مرگ یک جوان ۲۵ ساله آفریقایی تبار به نام ‘فردی گری’ را در حین بازداشت توسط پلیس، غیرقابل قبول خوانده و وعده داده است که پاسخ سئوال های معترضان به مرگ او را خواهد گرفت.

بعد از یک هفته اعتراض به مرگ آقای گری، که در حین بازداشت در خودروی پلیس “به دلیل نامعلومی” جان باخته، معترضان در شهر بالتیمور گفته اند امروز شنبه “شهر را قرق می کنند.”

او روز ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) دستگیر شد، دست بند زده شد و بعد از انتقال به ون پلیس به دلایل نامعلوم دچار سانحه نخاعی شد و ظرف چند روز در بیمارستان جان داد.

استفانی رالینگ، شهردار این شهر گقته است نتیجه تحقیق پلیس ظرف یک هفته به دادستان ها ارائه می شود.

خانم رالینگ در عین حال از معترضان بابت مسالمت آمیز نگاه داشتن اعتراضاتشان تشکر کرد و گفت پلیس او به او اطمینان داده که تحقیق درباره مرگ فردی گری با سرعت پیگیری می شود.

شهردار بالتیمور خطاب به معترضان گفت: “من جواب می خواهم. باید بدانم که چرا پلیس مقررات خودش را در حین بازداشت گری رعایت نکرده است.”

فردی گری در پی آن بازداشت شد که پس از چشم درچشم شدن با پلیس پا به فرار گذاشت.

پلیس او را دستگیر کرد، دستبند زد و سوار ون کرد. بعد از “ناآرام شدن او” پلیس به او پابند هم زد با این همه کمربند ایمنی او برخلاف مقررات پلیس بسته نشده بود.

در طول زمان بازداشت سوار بر خودروی پلیس، فردی گری به دلیلی نامعلوم دچار ضایعه نخاعی شده است. علیرغم چند بار درخواست پزشک توسط آقای گری، نهایتا پلیس پس از ۳۰ دقیقه با آمبولانس تماس می گیرد.

پلیس نگفته است جراحت نخاعی آقای گری چگونه پیش آمده، اما او پس از انتقال به بیمارستان و یک هفته بستری درگذشت.

۶ افسر پلیسی که در دستگیری او نقش داشته اند، تا اعلام نتایج تحقیق از پست خود معلق شده اند اما با گذشت یک هفته از مرگ فردی گری، پلیس هنوز اعلام نکرده که دقیقا چه بر سر او آمده است.

رهبر کشیش های محلی خواستار استعفای فوری آنتونی بتز کمیسر پلیس شده است.

کشیش الوین گوین در عین حال هشدار داده روز شنبه همه چیز عوض خواهد شد و اعتراضات شدت خواهد گرف

منبع   ب ب س

 

Check Also

گرمای شدید در شرق آمریکا شش قربانی گرفت

به گزارش مرکز ملی آب و هوای آمریکا، بر اثر موج گرمای شدید در ایالات …