مصطفی عبداللهی، بازیگر و کارگردان تئاتر درگذشت

مصطفی عبداللهی، بازیگر و کارگردان تئاتر درگذشت

مصطفی عبداللهی، بازیگر و کارگردان تئاتر و رادیو، بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حال این بازیگر و کارگردان پس از ۱۴ سال مبارزه با سرطان، از چند هفته پیش وخیم شده بود.

او روز پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت در بیمارستان پارسیان در تهران درگذشت.

تئاتر “در اعماق” به کارگردانی عبداللهی چند روز است که در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه رفته است.

مصطفی عبداللهی در سال ۱۳۳۴در بروجرد به دنیا آمده بود.

او فعالیت هنری خود در حوزه تئاتر را از سال ۱۳۴۹ آغاز کرده بود و بیش از ۱۷ سال بود که با رادیو و تلویزیون ایران نیز همکاری داشت.

بازی در سریال پهلوانان نمی‌میرند، ساخته حسن فتحی، از جمله فعالیت‌های تلویزیونی او بود.

او در سال ۸۱ در گفتگویی با گلایه از اینکه کسی از مسئولان دولتی به عیادتش در بیمارستان نیامده، گفته بود: “من حتی حقوق ماهیانه ندارم چرا که در هیچ کجا استخدام نیستم فقط بیمه تامین اجتماعی‌ام که در حد یک قرص سرماخوردگی است و اصلا هزینه‌های درمانم را قبول نمی‌کنند.”

در سال‌های اخیر شماری از هنرمندان ایرانی در اثر ابتلا به سرطان درگذشته‌اند.

طی یک سال گذشته، دست کم سه هنرمند جوان دیگر در اثر ابتلا به سرطان درگذشته اند: مجید بهرامی، بازیگر تئاتر و سینمای ایران، بهرام ریحانی، بازیگر پانتومیم و تئاتر، و مرتضی پاشایی، خواننده و آهنگساز.

چند ماه پیش رضا کیانیان، بازیگر تئاتر و سینمای ایران در واکنش به درگذشت هنرمندان به دلیل ابتلا به سرطان، از مسئولان درخواست کرد “گزارشی را درباره دلایل سونامی سرطان که گریبان‌گیر جامعه شده است ارائه کنند و این وضعیت را با سکوت برگزار نکنند”.

چندی پیش حسین محب اهری که مبتلا به سرطان است،‌ اعلام کرد که در اعتراض به قطع شدن بیمه تکمیلی مخصوص هنرمندان تئاتر، ادامه درمان خود را قطع خواهد کرد.

 

Check Also

گرمای شدید در شرق آمریکا شش قربانی گرفت

به گزارش مرکز ملی آب و هوای آمریکا، بر اثر موج گرمای شدید در ایالات …