مردان جذابیت ظاهری زنان را به صداقت آنها ترجیح می‌دهند

 زنان2
مجله اینترنتی امروزین: برای قرار دیدارهای اینترنتی یک عکس پروفایل می تواند کافی باشد. اما اخیراً یک نظرسنجی نشان داده است که زیباترین عکس شما برای پروفایلتان لزوما بهترین گزینه نیست.
پژوهشگران دانشگاه کانتیکت این پژوهش را برای بیش از ۳۰۰ نفر انجام دادند. این افراد هم زن و هم مرد و بین ۱۷ تا ۳۶ ساله بودند.
به شرکت کنندگان مرد عکس پروفایل زنان و به زنان شرکت کننده عکس پروفایل مردها رانشان دادند. و از آنها خواستند از سه نظر به عکس ها نمره بدهند: جذابیت ظاهری، قابل اعتماد بودن، و قابل معاشرت بودن.
شرکت کنندگان نمیدانستند که در میان عکس ها از هر نفر دو عکس پروفایل وجود دارد. که یکی از آن‌ها ارتقا یافته بود یعنی صاحبش آن را با نورپردازی خاص درعکاسی، و یا تغییرات فیزیکی مثل آرایش مو و صورت ارتقا داده بود، و عکس دیگر ارتقا نیافته بود. یعنی صاحب عکس در نور طبیعی و بدون آرایش یا تغییر فیزیکی (حداقل آرایش در مو و چهره) آن را انداخته بود.
نظرسنجی نشان داد که زنان به عکس های ارتقا یافته مردان به عنوان جذاب تر و مورد اعتمادتر نظر دادند و احتمالا به معاشرت با این مردان بیش از مردانی که در عکس‌های ارتقا نیافته بودند، رغبت نشان دادند.
با این حال مردان شرکت کننده گفتند که زنان عکس‌های ارتقایافته کمتر از عکس‌های ارتقا نیافته قابل اعتمادند. با وجود این به نظر آنان این زنان جذاب‌تر بودند. و به رغم بی اعتمادی به آن‌ها، ترجیح می‌دادند با زنانی که در عکس‌های ارتقا یافته بودند، بیرون بروند.
روی مک گلوین که این پژوهش را انجام داده می گوید، «این نشان می دهد که مردان حتی وقتی مطمئن نباشند که زنی دقیقا شبیه عکسش است، باز حاضرند ریسک کنند و با او قرار ملاقات بگذارند.. پژوهش ما نشان داد که برای مردان جذابیت زن مهم تر از قابل اعتماد بودن اوست.»
او می افزاید «این یافته بر موضوع هویت‌های دروغین اینترنتی و پدیده گسترده تر ملاقات‌های اینترنتی پرتوی تجربی می اندازد. و نشان می دهد که گمراه‌کردن و یا فریب دادن خواستگار آینده به نظر افراد امری عادی و پذیرفتنی است».
این یافته ها در شصت و پنجمین کنفرانس سالانه انجمن بین‌المللی ارتباطات در سان‌خوان در پورتوریکو ارائه شده است.

Check Also

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

  عشق چیزی بسیار خاص است زیرا وقتی شکست می‌خورد قدرت آسیب زدن به ما …