مدل ۲۰۱۶ اتومبیل میتسوبیشی پاجرو اسپرت رونمایی شد

پس از انتشار تعداد زیادی تبلیغات و عکس‌های لو رفته، بالاخره مدل ۲۰۱۶ اتومبیل میتسوبیشی پاجرو اسپرت رسما رونمایی شد.
این شاسی‌بلند سایز متوسط با نواره جلوی Dynamic Shield که در اتومبیل اوتلندر اسپرت (Outlander Sport) نیز وجود دارد، رونمایی شد. در نتیجه تزئینات کرومی زیادی در بخش جلو وجود دارد که یک جفت چراغ جلوی نازک و بلند نیز به همراه چراغ‌های ال‌ای‌دی مختص روز به کار گرفته شده‌اند. چراغ‌های مه‌شکن نیز در بخش پایین سپر قرار داده شده‌اند.ظاهر این اتومبیل از زاویه کناری زیاد جذاب نیست؛ زیرا از این زاویه اتومبیل طوری به نظر می‌رسد که گویی از ستون سی (C-pillar) کشیده شده است. همچنین چراغ‌های عمودی بخش عقب با سلیقه همه افراد سازگار نیست. چراغ‌های عقب از اتومبیل کانسپت GR-HEV الهام گرفته‌اند که در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۳ به نمایش گذاشته شده بود. چراغ‌های عقب تا سپر ادامه دارند.

در داخل کابین، بخش‌های زیادی از کابین اتومبیل ال ۲۰۰ یا تریتون (L200 / Triton) به چشم می‌خورد؛ زیرا اتومبیل پاجرو اسپرت (Pajero Sport) جدید مبتنی بر این اتومبیل ساخته شده و دارای صندلی‌های چرمی، تزئینات نقره‌ای و یک صفحه‌نمایش سایز کوچک به عنوان سیستم اینفوتینمنت است. بخش مرکزی داشبورد با بخشی به رنگ مشکی براق به اتمام می‌رسد که مطمئناً آهنربای اثرانگشت خواهد بود. همچنین ترمز برقی مختص پارک در یک اتومبیل میتسوبیشی به کار رفته است.

قدرت این اتومبیل از طریق یک موتور توربو دیزل ۲٫۴ لیتری MIVEC تأمین می‌شود که با یک جعبه‌دنده جدید ۸ سرعتی اتوماتیک کار می‌کند. این جعبه‌دنده مختص اتومبیل جدید پاجرو اسپرت طراحی شده است. توان خروجی این موتور هنوز اعلام نشده؛ اما همین موتور در اتومبیل باری این شرکت حدود ۱۱۳ و ۱۱۸ اسب بخار توان و ۲۸۰ و ۳۱۷ پوند بر فوت گشتاور دارد.

فروش مدل ۲۰۱۶ اتومبیل میتسوبیشی پاجرو اسپرت از پاییز در تایلند و بعد از مدت کوتاهی در استرالیا، کشورهای جنوب شرقی آسیا، خاورمیانه، آفریقا، آمریکای لاتین و روسیه آغاز خواهد شد. در مجموع این اتومبیل در ۹۰ کشور عرضه خواهد شد.



Check Also

بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

خودروهای کامپکت پرفروش‌ترین رده‌ در بازار خودروها هستند و همواره رقابت بسیار شدیدی بین شرکت‌های …