محور اصلی جلسه اوباما و رهبران شورای خلیج (فارس)، ایران بود

ارسال به دوستان
کاخ سفید:‌ محور اصلی جلسه اوباما و رهبران شورای خلیج (فارس)، ایران بود

معاون مشاور امنیت ملی اوباما که از محتوای جلسه اوباما و اعراب حاشیه خلیج‌فارس اطلاع دارد می‌گوید که محور اصلی جلسه صبح، برنامه هسته‌ای ایران و توضیحات اوباما از نحوه رسیدن به توافق لوزان بوده است.

خبرگزاری فارس: کاخ سفید:‌ محور اصلی جلسه اوباما و رهبران شورای خلیج (فارس)، ایران بود 

 «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا امرو پنج‌شنبه همراه با «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید به میان خبرنگاران آمد و درخصوص مذاکرات امروز باراک اوباما و رهبران کشورهای عضو شورای همکاری‌های خلیج‌فارس در کمپ دیوید سخن گفت.

رودز که در ساعت 2 بعدازظهر به وقت واشنگتن سخن می‌گفت، گفت که جلسه صبح تمام شده و اوباما و مهمانان برای استراحت و صرف نهار، تنفس اعلام کرده‌اند.

این چهره امنیتی کاخ سفید افزود:‌«موضوع اصلی جلسه صبح، پرونده هسته‌ای ایران و گفت‌وگوهای جاری میان این کشور و 1+5 بود؛ عصر هم چنین نوبت جلسه کاری برقرار خواهد شد.»

با این اظهارنظر، سوالات ایران-محور آغاز شد.

رودز در خصوص ترکیب نشست عربی-آمریکایی گفت که وزرای خارجه، انرژی و خزانه‌داری آمریکا، رئیس‌جمهور ایالات متحده را در این جلسه همراهی می‌کرده‌اند و در خصوص توافق لوزان به رهبران شورای همکاری خلیج‌فارس گزارش داده‌اند.

مشاور معاون امنیت ملی اوباما به دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای برای غرب پرداخت و گفت: «برنامه هسته‌ای ایران 2 دهه پیگیری می‌شد و تقریباً هیچ بازرسی سرزده‌ای انجام نمی‌شد، حالا اما این برنامه عقب‌گرد چشمگیری خواهد داشت رژیم بازرسی‌های سرزده اعمال خواهد شد و مطمئن خواهیم شد که هدف از این برنامه، فقط صلح‌جویانه خواهد بود.»

این نشست خبری کماکان در حال برگزاری است …

منپع خپرگزاری پارس

 

Check Also

گرمای شدید در شرق آمریکا شش قربانی گرفت

به گزارش مرکز ملی آب و هوای آمریکا، بر اثر موج گرمای شدید در ایالات …