لن ایر: صدای اعتراض ایرانیان را شنیدیم

سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا می‌گوید صدای اعتراض ایرانیان به قرار گرفتن کشورشان در میان مقاصد پرخطر تروریستی را شنیده است و اگر این صدای اعتراض، طرفداران زیادی داشته باشد، آن را به دولتمردان خود منتقل می‌کند.

به گزارش نگام، چند روزی است که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به طرح لغو تسهیلات روادیدی برای کسانی که به ایران سفر کرده‌اند، رأی مثبت داده‌اند و حالا «آلن ایر» سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه از شنیده شدن صدای اعتراض ایرانیان خبر می‌دهد.

در صورت تصویب این طرح در سنا و امضای آن از سوی اوباما، شهروندان ۳۸ کشور «دوست آمریکا» که مطابق قوانین این کشور در حال حاضر بدون اخذ روادید تا سقف ۹۰ روز می‌توانستند وارد خاک آمریکا می‌شوند، در صورتی که از سال ۲۰۱۱ به ایران، سوریه، عراق یا سودان سفر کرده باشند، دیگر نمی‌توانند به این راحتی‌ها وارد خاک آمریکا شوند و صدور روادید برای آنها «باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.» این یعنی توریست‌ها و تجار اروپایی باید بین سفر به ایران و سفر آسان به آمریکا، یکی را انتخاب کنند.

حالا آلن ایر که علاقه زیادی به استفاده از ضرب المثل‌های ایرانی دارد، در صفحه فیس‌بوک خود از شنیده شدن صدای مخالفت ایرانیان نوشته و قول داده که این صدای مخالفت را (اگر طرفدار زیادی داشته باشد) به گوش روسای خود برساند.

خبرگزاری فارس متن قرار گرفته در صفحه فیس‌بوکی آلن‌ایر را عیناً به شرح ذیل منتشر می‌کند.

سلام بر شما – انشاالله شاد و سرحال باشید – بخشی از وظایفم بعنوان سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه توجه کردن به اظهارات و نظرهای مردم ایران در مورد مسائل روز و بر حسب نیاز انتقال آن به سطوح بالای دولتمان – یعنی هم سخنگو هستم و هم “سخنگوش.”

در این یک دو روز پیش در مورد این طرح تصویب شده در مجلس نمایندگان در مورد ایجاد محدودیت های مسافرتی, که بر اساس آن شهروندان ۳۸ کشوری که برای ورود به ایالات متحده نیازی به روادید ندارند، اگر طی پنج سال گذشته به کشورهایی مانند عراق، سوریه , سودان یا ایران سفر کرده باشند، باید برای ورود به آمریکا روادید بگیرند. واکنش و نظر اکثر شما شدیدا منفی و انتقادی بود. خوب که بدانید من سخت متوجه حرف و نوشته های شما هستم و اگر نظری یا دیدگاهی طرفداران زیاد دارد آن را به سطوح بالای دولتمان می رسانم. من به کار “سخنگوش” بودنم ادامه می دهم تا دولت آمریکا از نظرات مردم ایران در مورد مسائل روز خوب آگاه باشند.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا با اقدامات آقای «سخنگوش» که البته تبلیغات خوبی هم روی همه مراحل کار خود می‌کند، ایران از این فهرست حذف می‌شود و آمریکایی‌ها بار دیگر بر طبل «نشان دادن حسن نیت آمریکایی پس از توافق هسته‌ای» می‌کوبند یا خیر؟

Check Also

پایان نشست اوپک؛ انتخاب دبیر کل جدید و ناکامی در تعیین سقف تولید

نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بدون تعیین سقف تولید نفت یا تعیین سیاستی تازه …