قاشق معلق در مریخ

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2015-09-04 22:30:23Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

این روزها بحث دیده شدن یک قاشق معلق در عکس‌های گرفته شده از مریخ حسابی داغ است. اما برای اولین بار نیست که عکس‌هایی این چنینی جنجالی می‌شوند و همه را به گمان موجودات فضایی می‌اندازند.

مدتی عکسی که گفته می‌شد پناهگاه یا انبار نظامی است جنجالی بود. بعد چیزی مانند سفینه جنگ ستارگان مورد توجه قرار گرفت. بعضی‌ها هم عکس یک زن را در عکس‌های مریخ‌نورد کنجکاوی پیدا کرده بودند و برخی هم چیزی شبیه مجسمه یک ایگوانا! حتی یک سنگ هرم مانند هم باعث شده بود از وجود مشابه اهرام مصر در مریخ حرف زده شود. گروهی هم فکر می‌کردند موجودی شبیه آنچه در فیلم Alien(بیگانه) تولید سال ۱۹۷۹ نمایش داده شده بود پیدا کرده‌اند و بعضی‌ها خرچنگ در تصاویر مریخ دیده بودند. مدتها پیش هم گروهی فکر می‌کردند تصویر یک صورت را روی سطح مریخ دیده‌اند که تصویرش به صورت مریخ مشهور شد. اما تصاویر بعدی از مریخ این مسئله را رد کرد. ناسا اما در پاسخی به همه این حرف و حدیث‌ها گفته است که این تصاویر چیزی جز خیال‌پردازی کسانی که دنبال موجودات ناشناخته می‌گردند نیست. ناسا این حرفها را نمونه‌ای از پاریدولیا توصیف کرده است. پاریدولیا یک پدیده روان‌شناسی است که در آن فرد علایم و یا صداهایی که ادراک می‌کند را به صورت معنادار می‌شناسد. مثال‌های معمولی که در این باره زده می‌شود دیدن چهره در ابرهاست. با این حال هنوز هم گروهی که تصاویر مریخ را زیر و رو می‌کنند می‌گویند ناسا کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه‌اش است و می‌خواهد کشفیات در مریخ را مخفی نگه درد.

Check Also

زندگی راحت و امن و بدون SMS

شبکه های اجتماعی اینترنتی برای موفق شدن یک راه بیش تر ندارند. جلب توجه نوجوانان …