فیلم Furious 7 و بازسازی دیجیتال چهره پل واکر در آن

سایت hollywood reporter مقاله جالبی دارد در مورد فیلم  Furious 7.

راست‌اش این فیلم از دسته فیلم‌هایی نیست که در شرایط عادی، وقت برای دیدن آن کنار بگذارم، اما درگذشت پل واکر، در میانه ساخت این فیلم، باعث شده که حتی کسانی که میانه‌ای با این دست فیلم‌های حادثه‌ای هم ندارند، توجه‌شان به فیلم جلب شود.

مطابق آنچه که درز پیدا کرده است، شرکت دیجیتال WETA پیتر جکسون بود که کار دشوار بازسازی چهره پل واکر را به بعهده گرفته است.

آنها در سکانس‌های باقیمانده، از دو برادر پل واکر برای ایفای نقش او استفاده کردند و بعد با تکنیک‌های دجیتال، چهره پل واکر را با دقت روی سر دو برادر او، نشاندند.

حاصل این کار ظاهرا خیلی خوب از درآمده است.

4-13-2015 9-16-14 AM

البته این برای اولین بار نیست که از تکنیک‌های CGI برای بازسازی چهره یک هنرپیشه استفاده می‌شود، پیش از این در فیلم گلادیاتر، چهره «اولیور رید» بازسازی شده بود، در سریال تلویزیونی سوپرانوز هم، چهره نانسی مارچند فقید، ساخته شده بود.

حتی در بعضی از تبلیغ‌های تلویزیونی هم چهره‌ درگذشته‌هایی مانند استیو مک‌کویین و بروس لی ساخته شده بود.

دیدن موفقیت این تکنیک، آدم را به این فکر می‌اندازد که شاید روز برسد که بتوانیم ستاره‌های فعلی و درگذشته سینما را در فیلم‌هایی در کنار هم ببینیم. تصور کنید که در فیلمی مثلا ویوین لی و مارلون براندو و همفری بوگارت و کوین اسپیسی را در کنار هم به بازی وادار کنیم!

حالا که صحبت از بازسازی چهره شد، توصیه می‌کنم یک تبلیغ تلویزیونی خیلی زیبا را ببینید، در این ویدئو برای تبلیغ یک شرکت سازنده شکلات، چهره ادری هپبورن بازسازی شده است و موسیقی متن این آگهی هم ترانه زیبایی Moon river است که لابد اجرای زیبای این ترانه توسط ادری را در فیلم صبحانه در تیفانی به یاد دارید.

4-13-2015 9-15-45 AM 4-13-2015 9-15-34 AM

 

منبع: سایت یک پزشک

Check Also

عباس کیارستمی؛ آبروی سینمای ایران

کیارستمی در کنار ‘جنگل بدون برگ’ عکس: پوریا ماهرویان پوریا ماهرویان بی‌بی‌سی عباس کیارستمی٬ فیلمساز سرشناس …