فیلم جدید کارگردان جنجالی که به صورت مخفیانه ساخته شد

 

کارگردانان سینمای جهان,سینمای جهان

«جنگ بعدی کجاست» که به صورت مخفیانه ساخته شده، دشمن‌تراشی‌های همیشگی آمریکا برای زنده نگاه داشتن صنایع نظامی را هجو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم جدید مایکل مور به نام «جنگ بعدی کجاست» درباره اینکه چگونه دولت آمریکا وضعیت «جنگ بی‌پایان» را حفظ می‌کند، به کاوش می‌پردازد.

این کارگردان برنده اسکار به سوالات طرفداران خود درباره «جنگ بعدی کجاست»، در توئیتر پاسخ داد. او این جلسه پرسش و پاسخ در توئیتر را اینگونه شروع کرد : «سلام به دوستانم در آژانس امنیت ملی که این گفتگو را زیر نظر دارند.» مور از منتقدان کارهای نظارتی شدید این آژانس است. در سال 2013 روزنامه گاردین اعلام کرد که مور، ادوارد اسنودن را «قهرمان سال» خوانده است.

مور گفت «جنگ بعدی کجاست» در نهاد خود فیلمی حماسی است، که در سه قاره مختلف و با همکاری گروه اندکی ساخته شده است. او ادامه داد : «معمولا طی این مدت، همواره کسی ما را تعقیب می‌کرد.»

به نظر می‌رسد که این فیلم تا حدودی شبیه به فیلم فارنهایت 11/9 باشد که به نقد شیوه مدیریتی جرج دبلیو بوش در جنگ با تروریسم و حمایت آمریکا از حکومت‌های دیکتاتوری برای باقی نگاه داشتن کشمکش‌هایی که به نفع آمریکاست، می‌پرداخت. «فارنهایت 11/9» پرفروش‌ترین فیلم مستند تاریخ است که نزدیک به 120 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش داشت.

منبع : گاردین / 29 جولای

Check Also

عباس کیارستمی؛ آبروی سینمای ایران

کیارستمی در کنار ‘جنگل بدون برگ’ عکس: پوریا ماهرویان پوریا ماهرویان بی‌بی‌سی عباس کیارستمی٬ فیلمساز سرشناس …