فیلمسازی که دوربینی را جایگزین یکی از کره‌های چشمش کرده است!

دوربین2222

زمانی که او ۹ ساله بود، هنگام شلیک به توده‌ای از فضولات گاوی، غفلتا دچار آسیب چشمی شد و از ناحیه یک چشم نابینا شد. سال‌ها بعد این ایده به نظر «راب» رسید که کره چشم‌ نابینایش را کلا بردارد و در آن یک دوربین بگذارد! برای بیشتر مردم، چنین کاری شبیه یه داستان‌های علمی تخیلی بود.

او یک شوی تلویزیونی به نام Dark Net درست کرده است که در آن در مورد زندگی افراد متفاوت و شگفت‌انگیز بحث می‌شود، مورد بررسی قرار گرفته است. برای تهیه این شو، نیازی به فیلمبردار نیست، چون دوربین او نصب شده در کره چشم او، همه کار تصویربرداری را انجام می‌دهد.

2016-02-07_10-31-55

چنین ایده جالبی، اما نگرانی‌های اخلاقی را درست شبیه همان زمانی که عینگ گوگل یا گوگل گلس، رونمایی شده بود، برانگیخته است. نگرانی اصلی، نقض حریم خصوصی افراد است. حتی همسر راب – آنا لوییز آبراهام- از کار او خشنود نیست.

دوربین خاصی که راب از آن استفاده می‌کند، شبیه یک چشم مصنوعی یا پروتز معمولی است، اما در درون آن دوربینی نصب شده که با استفاده از امواج رادیویی، می‌تواند تصاویر را منتقل کند. راب می‌تواند این تصاویر را روی یک مانیتور دستی مشاهده کند و خود دوربین هم قابل روشن و خاموش شدن است.

چشم مصنوعی

مشکل تکنیکی که راب با آن دست به گریبان است، گرم شدن دوربین است، طوری که او هر بار بعد از روشن کردن دوربین، تنها می‌تواند ۲-۳ دقیقه تصویربرداری کند.

این فناوری، باعث شده است که راب به صورت مؤثرتری به نقص بینایی خودش کنار بیاید.

Check Also

دموی فناوری جدیدی به نام هولوپورتیشن

با مرور امکانات ارتباطی کنونی ما، فراگیر شدن اینترنت و سرویس‌های پیامرسانی، گاهی نقبی به …