عشق ما رو دروغگو میکنه!

آیا شما به دروغ به همسرتون میگید که دیگه گرسنه نیستید تا بتونه تیکه آخره کیک رو بخوره؟اگه جوابتون مثبته پس شما تحت تاثیر هورمون عشق هستید!

عشق
طی مطالعاتی در آکادمی ملی علوم، تولید هورمونی به نام “آکسی توسین” در انسان وقتی که عاشق میشه تایید شده که دلیل وجود احساس رضایت در آنهاست
طی آزمایشاتی از شرکت کنندگان خواسته شد تا حدس بزنن که سکه مجازی شیر میاد یا خط و به این صورت مقداری پول برنده بشن ، این افراد به دو گروه تقسیم شدند، کسانی که قبل از مسابقه، آکسی توسین استنشاق کرده بودند و کسانی که داروی بی اثر استنشاق کردند،همچنین به آنها گفته شد که به گروهشون نتیجه مسابقه اعلام خواهد شد. نتیجه این بود که آنها نسبت به کسانی که داروی بی اثر استنشاق کرده بودند بیشتر درباره حدسشون به سازمان دروغ می‌گفتند. در تست بعدی که انجام شد به افراد گفته شد که چیزی درباره حدسشون به گروه گفته نمیشه، نتیجه این بود که آنها کمتر به سازمان دروغ می‌گفتند.
تا جایی که به عشق مربوط میشه این آزمایش نشون داد که ما از اینکه بتونیم با بسط حقیقت شریک زندگیمون رو خوشحال کنیم ابایی نداریم
دکتر Isiah McKimmie متخصص در زمینه ارتباطات عاطفی و جنسی اظهار میکنه که آکسی توسین خیلی بیشتر از دروغ گفتن در ما تغییر به وجود میاره.
آکسی توسین همچنین به عنوان “هورمون پیوند” هم شناخته میشه. با وجود لذت بخش بودن رضایت خاطر دیگران و خوشحال کردنشون اما در طولانی مدت ممکنه باعث ناراحتیمون شود.
دکترIsiah ادامه میده:این طبیعیه که کسی رو دوست داشته باشید و اون شخص با دوست داشتن متقابلش به عشقتون اعتبار ببخشه،اما اگه برای خوشحالیش دروغ بگید یا حقیقت رو به طور کامل بیان نکنید نمیتونید برای همیشه رابطتون رو حفظ کنید و اونو از دست خواهید داد.
پس چجوری می‌تونیم با این هورمون بجنگیم و دروغ نگیم و شریکمون رو هم راضی نگه داریم؟
دکترIsiah تاکید می‌کنه که:همیشه آگاه باشید و در نظر داشته باشید که حقیقت ارزش بالایی دارد و با همدیگر به توافق برسید.

منبع: cleo.com

Check Also

۱۴ نشانه ی یک پدر خوب و توانمند

زمانی که جوان تر بودم، با خودم فکر می کردم که پدر خوب بودن خیلی …