طراح گرافیک و تصویرگر، گوستاوو آیمار

طرا2222ح

گوستاوو آیمار طراح گرافیک، تصویرگر و هنرمند در بوئنوس آیرس، آرژانتین به دنیا آمد. خانواده اش به تره لو در پاتاگونیا، آرژانتین نقل مکان کردند و او هنوز آنجا زندگی می کند.
حس کنجکاوی و علاقه او به طراحی از دوران کودکی آشکار شد. او از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۱ در مرکز هنر پولیوالنته، تره لودررشته تدریس هنر و طراحی تحصیل کرد. وی در سال ۱۹۹۳ به بوئنوس آیرس رفت تا در رشته طراحی گرافیکی ادامه تحصیل دهد.
گوستاوو آیمار از سال ۱۹۸۶ دائما نمایشگاه و گالری های هنری می گذارد. او از سال ۲۰۰۴ عضو انجمن طراحان آرژانتین است. وی در سال ۲۰۰۸ برای نمایش آثار هنری اش در نمایشگاه کتاب بلوگنا و در سال در دوسالانه طراحی براتیسلاو انتخاب شد.او در حال حاضر تمام وقتش را به طراحی کتاب کودکان و نشریات مختلف اختصاص داده است و در وقت آزادش مشغول خلق آثار هنری و پروژه های شخصی اش می باشد.


gustavo_aimar_-_argentina(1)gustavo_aimar_-_argentina(2)gustavo_aimar_-_argentina(3)gustavo_aimar_-_argentina(5)gustavo_aimar_-_argentina(6)gustavo_aimar_-_argentina(7)gustavo_aimar_-_argentina

گوستاوو آیمار در باره طرز فکرش در باره طراحی چنین می گوید:
برای هنرمندانی مثل من که با ایده ها، تصاویر و مفاهیم کار می کنند و همزمان تحت تاثیر مسایل الهام بخش اطرافشان قرار می گیرند “سرگرم کننده بودن” بسیار مهم است. وقتی در باره سرگرم کننده بودن صحبت می کنم منظورم داشتن انگیزه، اراده، ارتباط متقابل و تعامل است. وقتی طراحی می کشم همیشه به دنبال ” یافتن” این عوامل در آثارم هستم. علاوه بر این که در خلق آثارم محدودیت های شخصی، تکنیک ها، تم ها و عادات عجیب و غریبی را اعمال می کنم مسایل دیگری نیز می توانند منبع الهام بخش و انگیزه ای بی حد و حصر برای من باشند.
ترکیب این عناصر به من اجازه می دهد تا تمام مراحل کار برایم سرگرم کننده باشند. من عاشق این هستم که طرح هایم را بررسی کنم، آنها را رمزگشایی وتفسیر کنم و به نظر من این همان کاری است که وقتی تکه های کوچک کاغذ کتابهای قدیمی، برچسب ها، تمبر ها و پارچه ها را با هم ترکیب می کنم موفق به انجامش شده ام. گاهی اوقات ترکیب این مواد به طور غیر منتظره ای نتیجه ای متفاوت از آنچه در ذهن داشتم به وجود می آوردو این بسیار برای من مهم است. زیرا می توانم آنها را آزاد بگذارم تا مفهوم تازه ای به وجود آورند و حتی استفاده از این مواد برایم سرگرم کننده باشند. زمانی که برای علاقه شخصی ام کار می کنم در کارم آزادی عمل بیشتری دارم و از آن بیشتر لذت می برم. البته اگر بخواهم پروژه خاصی را انجام دهم بدون شک با احتیاط بیشتری عمل می کنم.

gustavo_aimar_-_argentina(2)gustavo_aimar_-_argentina(3)gustavo_aimar_-_argentina(4)gustavo_aimar_-_argentina

Check Also

معماری عهد باستان

معماری عهد باستان فلات ایران، محل اقامتگاه های کوهستان کهن است که تاریخ آن به …