شکست خورده های موفق؛ از ادیسون تا بیل گیتس

فهرست افراد مشهوری که قبل از رسیدن به موفقیت با شکست دست و پنجه نرم کرده اند.
همه ما با خواندن و شنیدن داستان های افراد موفق و مشهور گاهی دنبال پاسخ این سوال هستیم که آیا این افراد در ابتدا و میانه شروع فعالیت شان مسیری هموار را در مقابل خود داشته اند یا همانند دیگر افراد زندگی پرچالشی را تجربه کرده اند. در این مقاله شرح کوتاهی از زندگی افراد موفق را می خوانید که نشان می دهد زندگی این افراد نیز خالی از موانع و چالش نبوده است.توماس ادیسون

چهره های شکست خورده موفق!

معلم دوران تحصیل توماس ادیسون در مورد او گفته بود که ادیسون در دوران تحصیل آنقدر احمق و کودن بوده که به سختی چیزی را یاد می گرفته و این در حالی است که ادیسون مخترع وسایلی شد که در جهان تغییری بس بزرگ ایجاد کرده است.


والت دیزنی

چهره های شکست خورده موفق!

سردبیر یک روزنامه محلی، والت دیزنی را به دلیل نداشتن قوه تخیل مورد انتقاد قرار داد. علاوه بر این، قبل از اینکه انیمیشن «سفیدبرفی» به دنیای انیمیشن وارد شود، شرکت او بارها شکست خورده بود. با اینحال اراده والت دیزنی باعث موفقیت او در دنیای انیمیشن شد.


استیون اسپیلبرگ

چهره های شکست خورده موفق!

این کارگردان مشهور بارها در دانشکده سینمیای کالیفرنیا مشروط شده بود، با اینحال بعد از سال ها شکست، توانست 3 بار موفق به دریافت جایزه آکادمی اسکار شود.


کلنل ساندرس

چهره های شکست خورده موفق!

قبل از اینکه مرغ کنتاکی ساندرس (KFC) محبوبیت جهانی پیدا کند او مدت ها برای به دست آوردن یک شغل با چالش های بزرگی روبرو بود اما کلنل بازنشسته ناامید نشد و توانست رستوران خود را با روش ابداعی پخت مرغ تاسیس کند.


اسحاق نیوتن

چهره های شکست خورده موفق!

مادر نیوتن مانع ادامه تحصیل او در مدرسه شد و او را برای کار به مزرعه آورد اما بعد از اینکه از توانایی اش در کار کشاورزی ناامید شد، به نیوتن کوچک اجازه داد به ادامه تحصیل بپردازد.

نیوتن بعد از مدت ها فراغت از تحصیل توانست بار دیگر بدرخشد و به این ترتیب به یکی از بزرگترین دانشمندان عصر خود تبدیل شد.


آلبرت انیشتین

چهره های شکست خورده موفق!

انیشتین در زمان کودکی در مهارت های ارتباطی مشکل داشت اما این مشکل مانع از موفقیت او نشد. او با کسب جایزه نوبل فیزیک نشان داد که با وجود عدم مهارت های ارتباطی و کلامی، هوشی فوق العاده دارد.


جی. کی. رولینگ

چهره های شکست خورده موفق!

اولین نویسنده بیلیونر در سال 2004 موفقیت خود را یک شبه به دست نیاورده است.

وقتی او مشغول نوشتن اولین جلد از سری رمان های هری پاتر بود، در وضعیت اقتصادی بدی زندگی می کرده و در حال جدایی از همسر خود بود اما نوشتن رمان هری پاتر زندگی او را دگرگون کرد.


بیل گیتس

چهره های شکست خورده موفق!

امپراتوری بزرگ مایکروسافت به دست یک اخراجی از دانشگاه هاروارد پایه رزیز شد. اخراج از دانشگاه باعث عقب نشینی بیل گیتس نشد. هم اکنون نام بیل گیتس کمتر کسی را به یاد یک اخراجی از دانشگاه می انداز؛ اینطور نیست؟


چارلی چاپلین

چهره های شکست خورده موفق!

کمتر کسی است که این شخصیت مشهور و کمدین معروف را نشناسد اما اینی اسطوره کمدی دنیا ابتدای کار چندان موفق نبود. اولین بازی او مورد قبول هالیوود قرار نگرفت و آن را یک نمایش بی معنی لقب دادند اما این شکست سرآغاز موفقیت چارلی چاپلین شد.


هنری فورد

چهره های شکست خورده موفق!

اولین شرکت اتومبیل سازی فورد به دلیل کیفیت پایین و قیمت بالای محصولات باعث ورشکستگی او شد. بعد از آن او چند بار دیگر با چالش هایی از همین نوع روبرو بود اما با عبور از موانع، توانست به یکی از ثروتمندترین افراد تاریخ تبدیل شود.


مایکل جردن

چهره های شکست خورده موفق!

شاید تصورش سخت باشد اما مایکل جردن زمان شروع فعالیت خود در زمینه بسکتبال، از تیم مدرسه اخراج شد اما این شکست باعث انگیزه بیشتر او برای تلاش شد.

این یکی از جملات مشهور مایکل جردن است: «با اینکه در طول فعالیت حرفه ای ورزشی ام در 300 بازی مقام برد را از آن خود نکردم و 9 هزار شوت را به گل ننشاندم اما باز هم مانع موفقیت من نشد. من بارها و بارها شکست خوردم و هر بار قدرتمندتر بلند شدم و شاید به همین دلیل به موفقیت رسیدم.»

منبع: هفته نامه زندگی مثبت

Check Also

بیست تصویر و بیست جمله قصار از بزرگان: از آدری هپبورن و اسکورسیزی، تا وارهول و وینفری

  در دنیای شگفت انگیزی زندگی می کنیم اما هیچکس شاد نیست! دنیا به طرز …